Szekeres Viktor
A magyarok menekülnek az új Pókember vetítéseiről
Eléggé megzuhant itthon az érdeklődés az új Spider-Man iránt.
A Marvel-rajongók spoilerfélelme a jelek szerint nem ismer határokat, és erre a Marvel Studios kitűnően alapoz, a stúdió így éri el, hogy a mindenféle filmekkel kapcsolatos információt hisztérikusan kerülő fanatikusok már az első napokban jegyet vásároljanak az új premierekre, hogy azok sikere ne a kritikákon és a nézői visszajelzéseken múljanak, hanem pusztán a marketing erősségén, és az azáltal felpumpált várakozáson. (Persze a spoilerfélelelemnek valahol ellentmond, hogy épp a Marvel-rajongók számítanak a legnagyobb előzetesnézőnek és -elemzőnek.)
Hogy a Marvel Studios milyen hatékonyan csalta lépre a potenciális nézőket, azt remekül mutatja, hogy a Pókember: Nincs hazaút előadásaira hétvégén itthon 46 242 jegyet adtak el, azaz 76%-kal kevesebbet, mint az előző hétvégén, márpedig ez majdnem rekordnagyságú visszaesés. Általában a nagy érdeklődés-csökkenést a film minőségének lehet betudni, de itt jó eséllyel tényleg csak arról van szó, hogy a stúdió sikeresen mobilizálta a potenciális nézőket az első napokon, azaz némi túlzással mondhatjuk, hogy akit érdekelt az új Pókember, az már a premier hetében megnézte.
A Marvel-rajongók spoilerfélelme a jelek szerint nem ismer határokat, és erre a Marvel Studios kitűnően alapoz, a stúdió így éri el, hogy a mindenféle filmekkel kapcsolatos információt hisztérikusan kerülő fanatikusok már az első napokban jegyet vásároljanak az új premierekre, hogy azok sikere ne a kritikákon és a nézői visszajelzéseken múljanak, hanem pusztán a marketing erősségén, és az azáltal felpumpált várakozáson. (Persze a spoilerfélelelemnek valahol ellentmond, hogy épp a Marvel-rajongók számítanak a legnagyobb előzetesnézőnek és -elemzőnek.)
Hogy a Marvel Studios milyen hatékonyan csalta lépre a potenciális nézőket, azt remekül mutatja, hogy a Pókember: Nincs hazaút előadásaira hétvégén itthon 46 242 jegyet adtak el, azaz 76%-kal kevesebbet, mint az előző hétvégén, márpedig ez majdnem rekordnagyságú visszaesés. Általában a nagy érdeklődés-csökkenést a film minőségének lehet betudni, de itt jó eséllyel tényleg csak arról van szó, hogy a stúdió sikeresen mobilizálta a potenciális nézőket az első napokon, azaz némi túlzással mondhatjuk, hogy akit érdekelt az új Pókember, az már a premier hetében megnézte.