Ötvös Tibor
Az év egyik legrosszabb filmje a Charlie angyalai
Kétségtelenül az év egyik legrosszabb filmje lett Elizabeth Banks feminista kiáltványa, a Charlie angyalai, melynek egyetlen értékelhető pontja Kristen Stewart, és ez sokat elmond a végeredményről.
Hogy tetszett a Charlie angyalai?
Nem hiszem, hogy bárki is tűkön ülve várta volna a Charlie angyalai sokadik feldolgozását, de végül megérkezett Elizabeth Banks rendezésében és forgatókönyvéből a film. Nem akarok nagyon előre rohanni, de a cikk címéből már így is sokan kitalálhatták a véleményem. De miért tartom az év egyik legrosszabb filmjének ezt a rebootot? Az első már maga az ötlet, hogy a #metoo mozgalom utóhatásait meglovagolva elkészülhetett ez a film. Nagy kérdés, hogy mi is győzte meg a producereket abban, hogy pénzt szerezzenek és adjanak erre a projektre, hiszen benne történet, mint olyan, nem is nagyon létezik. Felvállaltan feminista a Charlie angyalai, ami nem lenne olyan hatalmas baj, hiszen egy ilyen címtől nem várunk mást. Azzal viszont van, hogy a férfiakat iszonyat ostobának állítja be, akik ráadásul mind semmirekellő gonosztevők, akiket csak leverni kell.
Ez azért is mókás vállalkozás Banks forgatókönyvétől, mert azért a kivágott ruhákban hadakozó és nyomozgató csajok inkább a férfi szemeket kényeztetik. Vagyis elég éles a kontraszt a feminista körítés és a látvány között. Színészi szempontból a három csaj sem tesz ki magáért. Fura leírni, de az Alkonyat-sorozattal befutó, majd Bella szerepét minden eszközzel magáról lefaragni szándékozó Kristen Stewart kimondottan jó választás volt a vicces és laza karakterre, de a többiek elég szürkék. Banks pedig Bosley szerepét is magára öltötte és valamilyen oknál fogva főszereplővé léptette elő az egyébként csak feladatokat osztóm, és néha fel-felbukkanó karaktert. De új idők járnak, új szelek fújnak, kellett egy negyedik angyal is.
Banks azt nyilatkozta, hogy a Pitch Perfect táncjelenetei alatt ráérzett az akció-szekvenciák levezénylésére, így nem okozott gondot neki a Charlie angyalai sem. Nos, szerintem nem érzett rá és a filmben szereplő akciók csak azért nem nevetségesek, mert pontosan tudjuk, hogy ezt komolyan gondolták. Nagyon gyengén vannak megkoreografálva a verekedések, ráadásul a szereplők mintha teleportálni is tudnának, hiszen az egyik jelenetben még az egyik embert üti az angyal, majd hirtelen 10 méterrel arrébb teszi ugyanezt egy másikkal. A vágás egyszerűen nevetséges, a Bourne-filmekre hajazó remegős kamera követhetetlenné teszi a bevetéseket és így élvezhetetlenné a kevés, talán értelmes akciót is.
A Charlie angyalai legnagyobb problémája, hogy több akar lenni, mint ami az eredeti sorozat, illetve a Cameron Diaz - Drew Barrymore - Lucy Liu nevével fémjelzett feldolgozás. Azok ugyanis szimplán csak szórakoztató, de agyatlan akciófilmek voltak, három olyan nővel a főszerepben, akik egy pillanatig sem vették komolyan az egészet. Egyszerűen csak élvezték, amit csinálnak. Itt azonban Banks egy feminista kiáltványt próbált faragni a filmből, béna akciókkal és egyetlen szimpatikus szereplővel. A film megérdemelten bukott hatalmasat hazájában és fog feltehetően a világ többi részén is. Ilyen remake-ekre nincs szükség, Banks pedig inkább színészkedjen, mert az író-rendező státusz túl nagy falat a számára.
Ez azért is mókás vállalkozás Banks forgatókönyvétől, mert azért a kivágott ruhákban hadakozó és nyomozgató csajok inkább a férfi szemeket kényeztetik. Vagyis elég éles a kontraszt a feminista körítés és a látvány között. Színészi szempontból a három csaj sem tesz ki magáért. Fura leírni, de az Alkonyat-sorozattal befutó, majd Bella szerepét minden eszközzel magáról lefaragni szándékozó Kristen Stewart kimondottan jó választás volt a vicces és laza karakterre, de a többiek elég szürkék. Banks pedig Bosley szerepét is magára öltötte és valamilyen oknál fogva főszereplővé léptette elő az egyébként csak feladatokat osztóm, és néha fel-felbukkanó karaktert. De új idők járnak, új szelek fújnak, kellett egy negyedik angyal is.
Banks azt nyilatkozta, hogy a Pitch Perfect táncjelenetei alatt ráérzett az akció-szekvenciák levezénylésére, így nem okozott gondot neki a Charlie angyalai sem. Nos, szerintem nem érzett rá és a filmben szereplő akciók csak azért nem nevetségesek, mert pontosan tudjuk, hogy ezt komolyan gondolták. Nagyon gyengén vannak megkoreografálva a verekedések, ráadásul a szereplők mintha teleportálni is tudnának, hiszen az egyik jelenetben még az egyik embert üti az angyal, majd hirtelen 10 méterrel arrébb teszi ugyanezt egy másikkal. A vágás egyszerűen nevetséges, a Bourne-filmekre hajazó remegős kamera követhetetlenné teszi a bevetéseket és így élvezhetetlenné a kevés, talán értelmes akciót is.
A Charlie angyalai legnagyobb problémája, hogy több akar lenni, mint ami az eredeti sorozat, illetve a Cameron Diaz - Drew Barrymore - Lucy Liu nevével fémjelzett feldolgozás. Azok ugyanis szimplán csak szórakoztató, de agyatlan akciófilmek voltak, három olyan nővel a főszerepben, akik egy pillanatig sem vették komolyan az egészet. Egyszerűen csak élvezték, amit csinálnak. Itt azonban Banks egy feminista kiáltványt próbált faragni a filmből, béna akciókkal és egyetlen szimpatikus szereplővel. A film megérdemelten bukott hatalmasat hazájában és fog feltehetően a világ többi részén is. Ilyen remake-ekre nincs szükség, Banks pedig inkább színészkedjen, mert az író-rendező státusz túl nagy falat a számára.