Ötvös Tibor
Látványos film lett a Gemini Man
Will Smith hazánkban is forgatott filmje, a Gemini Man sem történetében, sem pedig megvalósításában nem korszakalkotó, de a technológiai alapokat azért letette.
Hogy tetszett a Gemini Man?
Henry Brogan a legjobb bérgyilkos. Ha valakit nem sikerült eltenni láb alól két alkalommal, akkor harmadszor már őt hívják. De egy elve van: csak rosszakat iktat ki. Utolsó küldetése után visszavonul, ám akarata ellenére belekeveredik egy összeesküvésbe és generációja legjobb gyilkosát küldik ellene: saját maga fiatalabb kiadását. Nagyjából ennyi Will Smith új filmjének története és bár akad benne egy-két csavarnak szánt elem, összességében egy meglepetésektől mentes akciófilmet kapunk.
A lényeg ezúttal a megvalósítás, és itt felemás lett az eredmény. Ang Lee, a Tigris és sárkány illetve a Pi élete direktora ugyanis egy új megoldásnak köszönhetően valóban pengeéles képeket varázsolt a vászonra, ami néha nagyon zavaró. Mivel minden egyes részlet gyönyörűen látszik a felvételeken, így a 60 fps pillanatok alatt leleplezi a másik nagy újításnak szánt elemet, a megfiatalított Will Smith-t. A számítógépes grafika a sötét részeken egész egyszerűen zseniálisan működik. A katakombákban vagy a végső összecsapásnál nagyon jól illeszkedik a technológia, valóban nem lehet megmondani, hogy nem a 25 évvel fiatalabb színészt láthatjuk (maximum a Fresh Prince-s haja hiányozhat).
Azonban a motoros üldözésnél, ami teljes napfényben zajlik, na ott már akadnak gondok. Nagyon látszik, sőt néha egész egyszerűen elcsúszik a két Smith fej, és ez nagyon illúzióromboló. Lee szereti az ilyen jellegű kihívásokat és mindenképpen meg kell emelni a kalapot a próbálkozás előtt, de ha már így alakult, akkor lehettek volna sötétben a fiatal Smith jelenetei. Mert ott valóban nagyon működik a technológia és reményeim szerint némi továbbfejlesztés után, pár év múlva már nem látszik majd akció közben mikor váltottunk át "animációra" az élőszereplős jelenetről.
Aki eddig eljutott, az akár azt is gondolhatja, hogy a Gemini Man egy rossz film, pedig cseppet sem az. Egy nagyon szórakoztató és sok akcióval bíró sci-fit rakott le az asztalra Jerry Bruckheimer és Ang Lee. Utóbbi rendezési stílusa továbbra is jól felismerhető és rendkívül precíz, ráadásul képes szívet és lelket adni ennek a nagyon egyszerű történetnek. Szurkolunk Henry karakterének, ugyanakkor a csak Juniornak nevezett srác sorsa is érzéseket vált ki belőlünk. Így Lee eléri, hogy mindkét szereplőnek drukkolva várjuk, mi lesz a vége. Persze olyan nagy csavar nincs benne, így nagyjából a huszadik percben már lehet tudni, mi lesz a végkifejlet, de az oda vezető út szórakoztató elemekkel van kikövezve.
Könnyű rózsaszín felhőben nyilatkozni a Gemini Man kapcsán, hiszen a sajtónak szánt vetítésen az összes fontosabb alkotó megjelent. Ugyanakkor, mindezt kizárva igenis szórakoztató film a Gemini Man, melyben Smith ismét megmutatja, hogy lehet rá építeni filmet és érdemes is. Lee pedig ismét léphetett egyet előre a technológiai újításokkal és reményeim szerint legközelebb már valóban minden a helyén lesz. Ettől függetlenül érdemes adni egy esélyt a filmnek, hiszen összességében nagyon szórakoztató és pár jelenetet emlegetni fogunk még évek múlva is.
A lényeg ezúttal a megvalósítás, és itt felemás lett az eredmény. Ang Lee, a Tigris és sárkány illetve a Pi élete direktora ugyanis egy új megoldásnak köszönhetően valóban pengeéles képeket varázsolt a vászonra, ami néha nagyon zavaró. Mivel minden egyes részlet gyönyörűen látszik a felvételeken, így a 60 fps pillanatok alatt leleplezi a másik nagy újításnak szánt elemet, a megfiatalított Will Smith-t. A számítógépes grafika a sötét részeken egész egyszerűen zseniálisan működik. A katakombákban vagy a végső összecsapásnál nagyon jól illeszkedik a technológia, valóban nem lehet megmondani, hogy nem a 25 évvel fiatalabb színészt láthatjuk (maximum a Fresh Prince-s haja hiányozhat).
Azonban a motoros üldözésnél, ami teljes napfényben zajlik, na ott már akadnak gondok. Nagyon látszik, sőt néha egész egyszerűen elcsúszik a két Smith fej, és ez nagyon illúzióromboló. Lee szereti az ilyen jellegű kihívásokat és mindenképpen meg kell emelni a kalapot a próbálkozás előtt, de ha már így alakult, akkor lehettek volna sötétben a fiatal Smith jelenetei. Mert ott valóban nagyon működik a technológia és reményeim szerint némi továbbfejlesztés után, pár év múlva már nem látszik majd akció közben mikor váltottunk át "animációra" az élőszereplős jelenetről.
Aki eddig eljutott, az akár azt is gondolhatja, hogy a Gemini Man egy rossz film, pedig cseppet sem az. Egy nagyon szórakoztató és sok akcióval bíró sci-fit rakott le az asztalra Jerry Bruckheimer és Ang Lee. Utóbbi rendezési stílusa továbbra is jól felismerhető és rendkívül precíz, ráadásul képes szívet és lelket adni ennek a nagyon egyszerű történetnek. Szurkolunk Henry karakterének, ugyanakkor a csak Juniornak nevezett srác sorsa is érzéseket vált ki belőlünk. Így Lee eléri, hogy mindkét szereplőnek drukkolva várjuk, mi lesz a vége. Persze olyan nagy csavar nincs benne, így nagyjából a huszadik percben már lehet tudni, mi lesz a végkifejlet, de az oda vezető út szórakoztató elemekkel van kikövezve.
Könnyű rózsaszín felhőben nyilatkozni a Gemini Man kapcsán, hiszen a sajtónak szánt vetítésen az összes fontosabb alkotó megjelent. Ugyanakkor, mindezt kizárva igenis szórakoztató film a Gemini Man, melyben Smith ismét megmutatja, hogy lehet rá építeni filmet és érdemes is. Lee pedig ismét léphetett egyet előre a technológiai újításokkal és reményeim szerint legközelebb már valóban minden a helyén lesz. Ettől függetlenül érdemes adni egy esélyt a filmnek, hiszen összességében nagyon szórakoztató és pár jelenetet emlegetni fogunk még évek múlva is.