Szekeres Viktor
Az év legtöbb pénzt bukó filmje lehet az X-Men: Sötét Főnix
Óvatos becslések is 100 milliós buktát keleznek előre a Sötét Főnixnek.
Amerikában nagyon rondán teljesít a mozikban az X-Men: Dark Phoenix, hiszen az X-Men: Apocalypse 65,7 millió dolláros nyitóhétvégéje után még az elvárt 50 milliós startot sem sikerült produkálnia, mindössze 33 millió dollárt bevételezett péntek és vasárnap között, ami súlyos csalódás, és nagyjából 80 milliós amerikai összbevételt jelez előre, ami a nemzetközi teljesítménytől függően 105-115 millió dolláros mínuszt fog hagyni a főkönyvekben, ami már csak azért is nagy bravúr, mert manapság a legtöbb mozifilm futása végére pozitívban jön ki. (Itt persze mindig érdemes kihangsúlyozni, hogy a bukás nem arra utal, hogy nem tetszett a nézőknek a film, pusztán azt mutatja, hogy nem érdekelte őket, hogy a reklámok nem győztek meg sok embert.)
Az eredmény ismeretében utólag még érthetetlenebb, hogy a Foxot felvásároló Disney a sok időpont-halasztás után miért erőltette a mozis premiert és az azzal járó veszteséget, amikor a filmet remek előfizetés-ösztönzőnek használhatta volna nemsokára induló digitális szolgáltatása, a Disney+ számára, márpedig az ugyancsak jó ideje halasztott New Mutants esetében a korhatás miatt erre nem lesz lehetősége.
Amerikában nagyon rondán teljesít a mozikban az X-Men: Dark Phoenix, hiszen az X-Men: Apocalypse 65,7 millió dolláros nyitóhétvégéje után még az elvárt 50 milliós startot sem sikerült produkálnia, mindössze 33 millió dollárt bevételezett péntek és vasárnap között, ami súlyos csalódás, és nagyjából 80 milliós amerikai összbevételt jelez előre, ami a nemzetközi teljesítménytől függően 105-115 millió dolláros mínuszt fog hagyni a főkönyvekben, ami már csak azért is nagy bravúr, mert manapság a legtöbb mozifilm futása végére pozitívban jön ki. (Itt persze mindig érdemes kihangsúlyozni, hogy a bukás nem arra utal, hogy nem tetszett a nézőknek a film, pusztán azt mutatja, hogy nem érdekelte őket, hogy a reklámok nem győztek meg sok embert.)
Az eredmény ismeretében utólag még érthetetlenebb, hogy a Foxot felvásároló Disney a sok időpont-halasztás után miért erőltette a mozis premiert és az azzal járó veszteséget, amikor a filmet remek előfizetés-ösztönzőnek használhatta volna nemsokára induló digitális szolgáltatása, a Disney+ számára, márpedig az ugyancsak jó ideje halasztott New Mutants esetében a korhatás miatt erre nem lesz lehetősége.