Szekeres Viktor
200 millió dollárt költött a Disney az Avengers 4 reklámozására
Elég nagy tétel a Végjáték marketingköltsége.
Sokan botor módon, amikor azt próbálják kiszámolni a bevételi adatok alapján, hogy profitábilis-e egy film, nem csak arra nem gondolnak, hogy a bevétel nagyobb része nem a gyártó stúdiót illeti, hanem a filmet játszó mozikat, hanem arra sem, hogy a filmek gyártási költsége mellé még komoly marketinges kiadásokat is bele kell számolni. Ezek Amerikában kisebb filmeket esetében 5-15, blockbusteröknél azonban gyakran 60-90 millió dollárra is rúghatnak.
A Bosszúállók: Végjáték azonban nem sima blockbuster, hanem az év egyik legnagyobb mozis eseménye, aminek hirdetésére még ennél is több pénz költ el a Disney: közel 200 millió dollárt, legalábbis a Deadline cikke alapján. Nem is meglepő, hogy ez a Marvel Studios fennállásának legköltségesebb kampánya, simán túlszárnyalva az előző epizód 150 milliósát. (Természetesen globális adatról van szó, Amerikában csak ennek felét költik el.) A részletekről és a partnerekről itt lehet bővebben olvasni.
Sokan botor módon, amikor azt próbálják kiszámolni a bevételi adatok alapján, hogy profitábilis-e egy film, nem csak arra nem gondolnak, hogy a bevétel nagyobb része nem a gyártó stúdiót illeti, hanem a filmet játszó mozikat, hanem arra sem, hogy a filmek gyártási költsége mellé még komoly marketinges kiadásokat is bele kell számolni. Ezek Amerikában kisebb filmeket esetében 5-15, blockbusteröknél azonban gyakran 60-90 millió dollárra is rúghatnak.
A Bosszúállók: Végjáték azonban nem sima blockbuster, hanem az év egyik legnagyobb mozis eseménye, aminek hirdetésére még ennél is több pénz költ el a Disney: közel 200 millió dollárt, legalábbis a Deadline cikke alapján. Nem is meglepő, hogy ez a Marvel Studios fennállásának legköltségesebb kampánya, simán túlszárnyalva az előző epizód 150 milliósát. (Természetesen globális adatról van szó, Amerikában csak ennek felét költik el.) A részletekről és a partnerekről itt lehet bővebben olvasni.