Ötvös Tibor
Remek kérdéseket vet fel a Keresés
A Keresés az év egyik legemlékezetesebb filmje, mely remekül világít rá arra, hogy bár mindenki megoszt szinte mindent magáról a közösségi oldalakon, de ettől még nem biztos, hogy valóban ismerjük is a másikat.
Hogy tetszett a Keresés?
Vajon mennyire ismerjük az "ismerőseinket" a közösségi oldalakon? Mennyire ad más képet magáról egy-egy ember az ilyen oldalakon, mint amilyen a való életben? Mennyire üt el egymástól a két élet, a két személyiség? Ezeket a kérdéseket veti fel nagyon okosan a Keresés, mely egy elsőfilmes rendező, Aneesh Chaganty munkája. Eddig csak rövidfilmekben jeleskedett, azonban producerként úgy néz ki jobban "működik": megérezve a mai kor szellemét és elvárásait, elkezdett minimalista, de modern eszközökkel készített filmeket pénzelni. A Keresés eme felhozatal legékesebb darabja, mely a szélesebb közönség számára is abszolút fogyasztható.
David felesége eltávozik az élők sorából és nem sokkal később lánya, Margot is eltűnik. A férfi elkezd nyomozni utána, méghozzá a közösségi eszközök használatával és ebben segítségére lesz egy nyomozó is. Egyszerűsége ellenére a sztori abszolút nem sekélyes vagy elnagyolt. A keresés során folyamatosan újabb és újabb, egyre érdekesebb, és az apa számára egyre kétségbeejtőbb információk derülnek ki lányáról. Számos alkalommal vetődik fel a kérdés, hogy mennyire is ismeri egymást ez a két ember. Mert bár a modern eszközök segítségével folyamatosan tartották a kapcsolatot, de David azért közel sem jártas a Reddit vagy a Facebook világában és így azért nem könnyű a dolga. Pont annyit tudott a lányáról, amit az megosztott ezen felületeken.
A Keresés egyszerre három szálon is fut, hiszen ott van a legfontosabb, a családi dráma, melyben az apa egyre többet tud meg a lánya jelenlegi életéről és folyamatosan elgondolkodik, vajon miért is történt ez a gyermekével és miért nem osztotta meg vele a gondjait. Mellette amolyan fricskaként is szolgál, hiszen az eseményekre folyamatosan reagálnak a kommentálók, az internet arctalan népe, akik hol félrevezető, hol nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokkal fejtik ki véleményüket a történtekről. Végül pedig a Keresés egy igazi thriller, melyben folyamatosan nő a feszültség, és amikor kicsit leülne a történet, mindig sikerül valamilyen újabb csavarral meglódítani a képzeletbeli szekeret. Ehhez kell a Kalandférgek főszereplője, John Cho zseniális alakítása és mellé Derba Winger, aki szintén élete egyik legjobbját nyújtja.
Sajnos akad pár negatívum is, de ezek valóban már csak a szőrszálhasogatás kategóriáját képviselik. A monitoron bizonyos eseményeket akkor is látunk, mikor elméletileg nem szabadna. Mondjuk egy befejezett Facetime beszélgetés után még látjuk a szereplőt, holott ez ugye már nem történhetne meg. De ezek tényleg csak apróságok, a készítők láthatóan nem csak ki akarták használni a modern kor "eszközeit" és a közösségi oldalak népszerűségét, hanem bátran kísérleteznek és valami újat hoznak be a filmvilágba. Sorozatokban már láthattunk ilyet, a Modern család kapott már egy ilyen epizódot, de most bebizonyosodott, hogy a mozikban is működik a rendszer. Szóval mindenki nézze csak meg nyugodtan a filmet, nem fog csalódni, hiszen egy remek, családi drámával fűszerezett thrillert láthat - sok felugró ablakkal.
David felesége eltávozik az élők sorából és nem sokkal később lánya, Margot is eltűnik. A férfi elkezd nyomozni utána, méghozzá a közösségi eszközök használatával és ebben segítségére lesz egy nyomozó is. Egyszerűsége ellenére a sztori abszolút nem sekélyes vagy elnagyolt. A keresés során folyamatosan újabb és újabb, egyre érdekesebb, és az apa számára egyre kétségbeejtőbb információk derülnek ki lányáról. Számos alkalommal vetődik fel a kérdés, hogy mennyire is ismeri egymást ez a két ember. Mert bár a modern eszközök segítségével folyamatosan tartották a kapcsolatot, de David azért közel sem jártas a Reddit vagy a Facebook világában és így azért nem könnyű a dolga. Pont annyit tudott a lányáról, amit az megosztott ezen felületeken.
A Keresés egyszerre három szálon is fut, hiszen ott van a legfontosabb, a családi dráma, melyben az apa egyre többet tud meg a lánya jelenlegi életéről és folyamatosan elgondolkodik, vajon miért is történt ez a gyermekével és miért nem osztotta meg vele a gondjait. Mellette amolyan fricskaként is szolgál, hiszen az eseményekre folyamatosan reagálnak a kommentálók, az internet arctalan népe, akik hol félrevezető, hol nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokkal fejtik ki véleményüket a történtekről. Végül pedig a Keresés egy igazi thriller, melyben folyamatosan nő a feszültség, és amikor kicsit leülne a történet, mindig sikerül valamilyen újabb csavarral meglódítani a képzeletbeli szekeret. Ehhez kell a Kalandférgek főszereplője, John Cho zseniális alakítása és mellé Derba Winger, aki szintén élete egyik legjobbját nyújtja.
Sajnos akad pár negatívum is, de ezek valóban már csak a szőrszálhasogatás kategóriáját képviselik. A monitoron bizonyos eseményeket akkor is látunk, mikor elméletileg nem szabadna. Mondjuk egy befejezett Facetime beszélgetés után még látjuk a szereplőt, holott ez ugye már nem történhetne meg. De ezek tényleg csak apróságok, a készítők láthatóan nem csak ki akarták használni a modern kor "eszközeit" és a közösségi oldalak népszerűségét, hanem bátran kísérleteznek és valami újat hoznak be a filmvilágba. Sorozatokban már láthattunk ilyet, a Modern család kapott már egy ilyen epizódot, de most bebizonyosodott, hogy a mozikban is működik a rendszer. Szóval mindenki nézze csak meg nyugodtan a filmet, nem fog csalódni, hiszen egy remek, családi drámával fűszerezett thrillert láthat - sok felugró ablakkal.