Szekeres Viktor
A fiatalokat már nem érdeklik Spielberg igényesebb filmjei
A The Post sikeres lett, de nem a fiataloknak köszönhetően.
Nem meglepő, hogy ha egy fiatalos filmre azt mondják sokan, hogy nagyon jó, az nem fogja meggyőzni az idősebbeket, hogy látniuk kell a szóban forgó darabot, s ugyanígy a fiatalok sem fognak beindulni egy filmre csak azért, mert szinte mindenki jónak tartja, ha a téma nem túlságosan érdekli őket - inkább néznek meg egy közepes képregényfilmet vagy scifit. (Érdemes lesz megnézni a Ready Player One esetében a korcsoportos megoszlást.)
Így hát nem meglepő, hogy bár Amerikában 18,6 millió dollárt kaszált első, "széles" hétvégéjén Steven Spielberg új filmje, a The Post, a sikert nem a tizen- vagy huszonéveseknek köszönheti, hanem a 35 éven felülieknek, akik a nézők 66%-át tették ki. Érdekesség a film kapcsán, hogy a női-férfi arányok is a szokottnál jobban eltértek, hiszen a nők 10%-kal többen nézték meg azt, mint a férfiak annak ellenére, hogy a téma sen nőinek, sem pedig férfinak nem mondható.
Nem meglepő, hogy ha egy fiatalos filmre azt mondják sokan, hogy nagyon jó, az nem fogja meggyőzni az idősebbeket, hogy látniuk kell a szóban forgó darabot, s ugyanígy a fiatalok sem fognak beindulni egy filmre csak azért, mert szinte mindenki jónak tartja, ha a téma nem túlságosan érdekli őket - inkább néznek meg egy közepes képregényfilmet vagy scifit. (Érdemes lesz megnézni a Ready Player One esetében a korcsoportos megoszlást.)
Így hát nem meglepő, hogy bár Amerikában 18,6 millió dollárt kaszált első, "széles" hétvégéjén Steven Spielberg új filmje, a The Post, a sikert nem a tizen- vagy huszonéveseknek köszönheti, hanem a 35 éven felülieknek, akik a nézők 66%-át tették ki. Érdekesség a film kapcsán, hogy a női-férfi arányok is a szokottnál jobban eltértek, hiszen a nők 10%-kal többen nézték meg azt, mint a férfiak annak ellenére, hogy a téma sen nőinek, sem pedig férfinak nem mondható.