Szekeres Viktor
5 millió dollárt vitt el a költségvetésből a Transformers 5 új előzetese
A Super Bowl alatt a Transformers 5-öt is reklámozzák.
Amerikában magyar idő szerint hétfőn, fél órával éjfél után veszi kezdetét az NFL, az amerikai futball bajnokság nagydöntője, a Super Bowl. Ahogy az lenni szokott, a Super Bowl alatt félpercenként hatalmas összegekért, idén körülbelül 5 millió dollárért vásárolhattak reklámot a hirdetők, így legtöbben igazán igyekeztek kitenni magukért. Legkönnyebb dolga persze a filmek és tévésorozatok gyártóinak volt, hiszen általában nem külön forgattak le egy-egy költséges szpotot, hanem a meglévő anyagokból vágtak össze.
Mostanában sokan egyébként már nem is várják meg a tévés premiert, már azelőtt elérhetővé teszik a reklámokat, a Transformers: The Last Knight esetében is ez történt. Mindez valahol azért meglepő, mert igencsak megkérdőjelezhető a film amerikai reklámozásának hatékonysága. Egyrészt azért, mert valahol azt gondolnánk, hogy az, akit érint a film, tudja, hogy érkezik, hiszen mégiscsak az ötödik részről van szó. Másrészt pedig mert Amerikában a nézők egyre inkább ábrándulnak ki az óriás robotokból. Ha USA-n múlt volna a sorozat, már véget ért volna, hiszen az első három film 319, 402 és 352 millió dolláros bevétele után a 210 millióba kerülő negyedik film csak 245 milliós bevételt produkált. (Más kérdés, hogy a 320 millió dollárt hozó Kína segítségével a nemzetközi bevételek rekordot döntöttel és az egymilliárd dollárosok klubjába repítették a Transformers 4-et.)
Amerikában magyar idő szerint hétfőn, fél órával éjfél után veszi kezdetét az NFL, az amerikai futball bajnokság nagydöntője, a Super Bowl. Ahogy az lenni szokott, a Super Bowl alatt félpercenként hatalmas összegekért, idén körülbelül 5 millió dollárért vásárolhattak reklámot a hirdetők, így legtöbben igazán igyekeztek kitenni magukért. Legkönnyebb dolga persze a filmek és tévésorozatok gyártóinak volt, hiszen általában nem külön forgattak le egy-egy költséges szpotot, hanem a meglévő anyagokból vágtak össze.
Mostanában sokan egyébként már nem is várják meg a tévés premiert, már azelőtt elérhetővé teszik a reklámokat, a Transformers: The Last Knight esetében is ez történt. Mindez valahol azért meglepő, mert igencsak megkérdőjelezhető a film amerikai reklámozásának hatékonysága. Egyrészt azért, mert valahol azt gondolnánk, hogy az, akit érint a film, tudja, hogy érkezik, hiszen mégiscsak az ötödik részről van szó. Másrészt pedig mert Amerikában a nézők egyre inkább ábrándulnak ki az óriás robotokból. Ha USA-n múlt volna a sorozat, már véget ért volna, hiszen az első három film 319, 402 és 352 millió dolláros bevétele után a 210 millióba kerülő negyedik film csak 245 milliós bevételt produkált. (Más kérdés, hogy a 320 millió dollárt hozó Kína segítségével a nemzetközi bevételek rekordot döntöttel és az egymilliárd dollárosok klubjába repítették a Transformers 4-et.)