Szekeres Viktor
Nem túl sikeres a Westworld
Egyelőre még nem a Westworld az új Game of Thrones.
Bármilyen nagy is volt az HBO új scifi sorozatát, a Westworldöt körülvevő hájp, a széria egyelőre nem számít nézettségi sikernek. Már a startja is némiképp csalódást keltett, hiszen 1,97 millióan látták csak a tévében az első részt (a kereskedelmi korcsoportban 0,77-es ratinget generálva), de a legutóbbi, ötödik epizód már csak 1,48 millió nézővel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy a hetek során nem nagyon tudott új nézőkre szert tenni a széria. Talán ezért is, újabb évadelőzetest adott ki a csatorna a sorozathoz.
Mint ismeretes a Westworld készítője Lisa Joy és az a Jonathan Nolan - utóbbi Christopher Nolan filmjeinek rendszeres forgatókönyvírója, s aki pár éve kóstolt bele először a tévézés világába A célszemély (Person of Interest) című krimisorozattal. A sorozat alapjául szolgáló hetvenes évekbeli Michael Crichton által rendezett scifi története a jövőben játszódik és egy olyan szolgáltatás áll a középpontjában, mely révén szenzációs nyaralási lehetősége nyílik meg az emberek számára, akik az általuk kiválasztott korban tölthetnek el néhány kellemes napot. Mindezt jelmezbe öltöztetett androidok biztosítják számukra, azonban idővel egyre több a meghibásodást észlelnek köztük és a robotok elkezdenek öntudatra ébredni. Az HBO sorozata ugyanezt a koncepciót hozza el, természetesen sokkal magasabb szinten.
Bármilyen nagy is volt az HBO új scifi sorozatát, a Westworldöt körülvevő hájp, a széria egyelőre nem számít nézettségi sikernek. Már a startja is némiképp csalódást keltett, hiszen 1,97 millióan látták csak a tévében az első részt (a kereskedelmi korcsoportban 0,77-es ratinget generálva), de a legutóbbi, ötödik epizód már csak 1,48 millió nézővel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy a hetek során nem nagyon tudott új nézőkre szert tenni a széria. Talán ezért is, újabb évadelőzetest adott ki a csatorna a sorozathoz.
Mint ismeretes a Westworld készítője Lisa Joy és az a Jonathan Nolan - utóbbi Christopher Nolan filmjeinek rendszeres forgatókönyvírója, s aki pár éve kóstolt bele először a tévézés világába A célszemély (Person of Interest) című krimisorozattal. A sorozat alapjául szolgáló hetvenes évekbeli Michael Crichton által rendezett scifi története a jövőben játszódik és egy olyan szolgáltatás áll a középpontjában, mely révén szenzációs nyaralási lehetősége nyílik meg az emberek számára, akik az általuk kiválasztott korban tölthetnek el néhány kellemes napot. Mindezt jelmezbe öltöztetett androidok biztosítják számukra, azonban idővel egyre több a meghibásodást észlelnek köztük és a robotok elkezdenek öntudatra ébredni. Az HBO sorozata ugyanezt a koncepciót hozza el, természetesen sokkal magasabb szinten.