Szekeres Viktor
Ahogy az várható volt, pozitívak az új Szellemirtók első kritikái
Eddig úgy tűnik, hogy minden rendben van az új Szellemirtókkal.
Ahogy arra számítani lehetett. az új Szellemirtók első kritikái inkább pozitívak, bár közel sem elsöprő arányban. Ez nem feltétlenül azért papírforma, mert mostanában a rendező, Paul Feig nem nagyon nyúlt mellé, hanem azért is, mert a film körül kialakult hisztit az újságírók inkább megvetéssel nézték, és betudták a manapság a rajongói réteg körében dívó, nőkkel szembe helyezkedő magatartással - elég csak az elmúlt évek videójátékos és egyéb netes kirohanásaira gondolni.
Hírünk írása pillanatában 46 újságírói véleményt listáz a RottenTomatoes, mely nem értékel, pusztán linkeli és összesíti a kritikusok írásait. A 35 pozitív és 11 negatív előjelű írás a film mutatóját az elég korrekt 76%-ra hozza ki, de persze az, hogy az adott nézőnek mi lesz a véleménye a végeredményről, az csak akkor derülhet ki, ha a saját szemével is látja azt. Márpedig abban biztosak lehetünk, hogy a hangemberek kivételével a tiltakozók többsége számára sosem derül ki, hogy jó lett-e az új Szellemirtók, hiszen ők meg sem fogják nézni a filmet.
Így mondhatnánk azt, hogy a nézői értékelések (például IMDb) valamilyen szinten pozitív irányba torzítják majd a valóságot, hiszen inkább azok fogják látni a Szellemirtókat, akiket érdekel az új felállás. A valóság azonban természetesen az lesz, hogy a valós értéktől negatív irányba tér majd el a számokba öntött, konszenzusos értékítélet, hiszen teljesen kiszámítható módon sok vérben forgó szemű felhasználó el fogja árasztani egyes osztályzatokkal az értékelő oldalakat - természetesen anélkül, hogy látnák a filmet. (Kell-e mondanunk, hogy az IMDb-s szavazatok fele már most, a premier előtt 1/10-es?)
Ahogy arra számítani lehetett. az új Szellemirtók első kritikái inkább pozitívak, bár közel sem elsöprő arányban. Ez nem feltétlenül azért papírforma, mert mostanában a rendező, Paul Feig nem nagyon nyúlt mellé, hanem azért is, mert a film körül kialakult hisztit az újságírók inkább megvetéssel nézték, és betudták a manapság a rajongói réteg körében dívó, nőkkel szembe helyezkedő magatartással - elég csak az elmúlt évek videójátékos és egyéb netes kirohanásaira gondolni.
Hírünk írása pillanatában 46 újságírói véleményt listáz a RottenTomatoes, mely nem értékel, pusztán linkeli és összesíti a kritikusok írásait. A 35 pozitív és 11 negatív előjelű írás a film mutatóját az elég korrekt 76%-ra hozza ki, de persze az, hogy az adott nézőnek mi lesz a véleménye a végeredményről, az csak akkor derülhet ki, ha a saját szemével is látja azt. Márpedig abban biztosak lehetünk, hogy a hangemberek kivételével a tiltakozók többsége számára sosem derül ki, hogy jó lett-e az új Szellemirtók, hiszen ők meg sem fogják nézni a filmet.
Így mondhatnánk azt, hogy a nézői értékelések (például IMDb) valamilyen szinten pozitív irányba torzítják majd a valóságot, hiszen inkább azok fogják látni a Szellemirtókat, akiket érdekel az új felállás. A valóság azonban természetesen az lesz, hogy a valós értéktől negatív irányba tér majd el a számokba öntött, konszenzusos értékítélet, hiszen teljesen kiszámítható módon sok vérben forgó szemű felhasználó el fogja árasztani egyes osztályzatokkal az értékelő oldalakat - természetesen anélkül, hogy látnák a filmet. (Kell-e mondanunk, hogy az IMDb-s szavazatok fele már most, a premier előtt 1/10-es?)