Szekeres Viktor
Minden idők egyik legjobb startját hozta a Batman v Superman
Tarolt a Batman v Superman, bár a legerősebb Marvel-filmekkel nem vehette fel a versenyt.
Ahogy arra számítani lehetett, nagyon erős bevétellel startolt Amerikában a Batman Superman ellen - Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), a 166 millió dollárt termelt nyitóhétvégéjén, ami minden idők hetedik legjobb startjának számít olyan filmek mögött, mint a Star Wars 7, a Jurassic Park 4, a Bosszúállók, a Bosszúállók 2, a Vasember 3 és a Harry Potter 8. A film nemzetközileg 254 milliós bevételt hozott, ami minden idők ötödik legjobb kezdésének számít, míg összesítésben a 420 millió dolláros hétvége az all time lista negyedik helyére jó.
Sokan persze ezeket az adatok félre fogják értelmezni, és a film általuk vélt minőségét próbálják igazolni velük, illetve olyan következtetéseket is le fognak vonni, hogy a kritikusok véleménye semmit sem számít, de valójában egyikről sincs szó. A bevételekből a minőségre csak az elkövetkező hetekben lehet majd következtetni, hiszen a mostani, főleg az első és a második napos bevételek csakis a marketing erejét, illetve a nézői érdeklődés szintjét jelzik (aki megnézi, az még nem tudja, hogy jó-e a film). A kritikusi komponenst pedig nyilván nem kell magyarázni, hiszen nem tudhatjuk, hogy túlnyomó részt pozitív kritikák esetén nem lett volna-e nagyobb 10, 20 vagy 30 millió dollárral erősebb a nyitány.
Ahogy arra számítani lehetett, nagyon erős bevétellel startolt Amerikában a Batman Superman ellen - Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), a 166 millió dollárt termelt nyitóhétvégéjén, ami minden idők hetedik legjobb startjának számít olyan filmek mögött, mint a Star Wars 7, a Jurassic Park 4, a Bosszúállók, a Bosszúállók 2, a Vasember 3 és a Harry Potter 8. A film nemzetközileg 254 milliós bevételt hozott, ami minden idők ötödik legjobb kezdésének számít, míg összesítésben a 420 millió dolláros hétvége az all time lista negyedik helyére jó.
Sokan persze ezeket az adatok félre fogják értelmezni, és a film általuk vélt minőségét próbálják igazolni velük, illetve olyan következtetéseket is le fognak vonni, hogy a kritikusok véleménye semmit sem számít, de valójában egyikről sincs szó. A bevételekből a minőségre csak az elkövetkező hetekben lehet majd következtetni, hiszen a mostani, főleg az első és a második napos bevételek csakis a marketing erejét, illetve a nézői érdeklődés szintjét jelzik (aki megnézi, az még nem tudja, hogy jó-e a film). A kritikusi komponenst pedig nyilván nem kell magyarázni, hiszen nem tudhatjuk, hogy túlnyomó részt pozitív kritikák esetén nem lett volna-e nagyobb 10, 20 vagy 30 millió dollárral erősebb a nyitány.