Szekeres Viktor
Még mindig rajonganak a tévéért a fiatalok
A magyarok négy kütyün lógnak, de műsorokat inkább tévén néznek.
Hiába egyre elterjedtebbek a tartalomfogyasztó eszközök, a hagyományos televíziózás még mindig a fénykorát éli - derül ki a világ egyik legnagyobb médiacége, a Viacom felméréséből. Az összesen 18 országban 10 500 nézőt megszólító kutatás következtetései alapján nagyon úgy tűnik, hogy a nappaliban álldogáló készülék még jó ideig több marad egyszerű dísztárgynál.
Jelentősen változtak a tartalomfogyasztási szokások az elmúlt évtizedben, hiszen a közönség egyre több eszközön - okostelefon, tablet, stb. - és szolgáltatáson keresztül (pl. VOD) tudja követni kedvenc műsorait. A 6-34 év közötti fiatalokat érintő kutatás során kiderült, hogy minden korosztály esetében magasan vezet a hagyományos tévézés, a 25-34-es életkorú megkérdezettek például 70%-ban lineáris tévét "fogyasztottak" az elmúlt 24 órában, a második legnépszerűbb platform a VOD, azaz a videótár szolgáltatás volt számukra, ezeket pedig a YouTube, valamint a tévécsatorna honlapja, applikációja követi.
A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy átlagosan hány olyan eszköz található a családok birtokában, amelyekkel tévés tartalmakat lehet nézni. Míg Nyugat-Európában átlagosan hat kütyün lógnak felváltva a fiatalok, addig Közép-Európában ez a szám valamivel alacsonyabb: Csehországban 4,5, Magyarországon 4,4, Romániában pedig 4,2 ilyen okos készülékkel rendelkeznek az ifjú célcsoport tagjai.
Érdekesség, hogy idehaza kiugróan magas a torrentezők aránya: míg globálisan 47% vallotta be, hogy szokott ilyen módon hozzájutni tartalmakhoz, addig Magyarországon 71% tölt le filmeket és videókat.
Hiába egyre elterjedtebbek a tartalomfogyasztó eszközök, a hagyományos televíziózás még mindig a fénykorát éli - derül ki a világ egyik legnagyobb médiacége, a Viacom felméréséből. Az összesen 18 országban 10 500 nézőt megszólító kutatás következtetései alapján nagyon úgy tűnik, hogy a nappaliban álldogáló készülék még jó ideig több marad egyszerű dísztárgynál.
Jelentősen változtak a tartalomfogyasztási szokások az elmúlt évtizedben, hiszen a közönség egyre több eszközön - okostelefon, tablet, stb. - és szolgáltatáson keresztül (pl. VOD) tudja követni kedvenc műsorait. A 6-34 év közötti fiatalokat érintő kutatás során kiderült, hogy minden korosztály esetében magasan vezet a hagyományos tévézés, a 25-34-es életkorú megkérdezettek például 70%-ban lineáris tévét "fogyasztottak" az elmúlt 24 órában, a második legnépszerűbb platform a VOD, azaz a videótár szolgáltatás volt számukra, ezeket pedig a YouTube, valamint a tévécsatorna honlapja, applikációja követi.
A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy átlagosan hány olyan eszköz található a családok birtokában, amelyekkel tévés tartalmakat lehet nézni. Míg Nyugat-Európában átlagosan hat kütyün lógnak felváltva a fiatalok, addig Közép-Európában ez a szám valamivel alacsonyabb: Csehországban 4,5, Magyarországon 4,4, Romániában pedig 4,2 ilyen okos készülékkel rendelkeznek az ifjú célcsoport tagjai.
Érdekesség, hogy idehaza kiugróan magas a torrentezők aránya: míg globálisan 47% vallotta be, hogy szokott ilyen módon hozzájutni tartalmakhoz, addig Magyarországon 71% tölt le filmeket és videókat.