Szekeres Viktor
Érdemes volt 250 millió dollárt költeni a Halálos iramban 7-re?
A válasz nemsokára kiderül, de valószínűleg Hollywood nem számolta el magát.
Az első Halálos iramban-film csak 38 millió dollárba került 2001-ben, a folytatásra már 76 milliót költöttek, majd a bukást, és majdnem a sorozat halálát jelentő harmadik epizód ismét csak igen olcsón, 50 millió dollár alatt kijött. Ezt követően azonban meglódult a filmek költségvetése: miután a feltámadást jelentő Halálos iramban 4-re 85 milliót költöttek, addig az ötödik és a hatodik részre már 125 és 160 milliót, hogy a mostani epizódra előbb 200 millió fölé, majd egészen 250 millió dollárra kússzon fel a büdzsé. És az előrejelzések szerint ennek meg is lesz Amerikában az eredménye, hiszen miután az egekben kezdett és első hétvégéjén 97 millió dolláros eredmény produkált, addig a mostani epizódra már 110-115 milliós nyitányban bízik a stúdió.
És ha már kiadások, arról sem szabad megfeledkezni, hogy miközben a filmek gyártási költsége így nő, a marketinges kiadások is emelkednek. A Halálos iramban 7 esetében még véletlenül sem volt arról szó, hogy a franchise ismertsége miatt visszavettek volna a reklámköltésekből. Sőt, éppen ellenkezőleg, a Universal stúdió legújabb résszel érte el az eddigi legnagyobb reklámjelenlétet.
Az első Halálos iramban-film csak 38 millió dollárba került 2001-ben, a folytatásra már 76 milliót költöttek, majd a bukást, és majdnem a sorozat halálát jelentő harmadik epizód ismét csak igen olcsón, 50 millió dollár alatt kijött. Ezt követően azonban meglódult a filmek költségvetése: miután a feltámadást jelentő Halálos iramban 4-re 85 milliót költöttek, addig az ötödik és a hatodik részre már 125 és 160 milliót, hogy a mostani epizódra előbb 200 millió fölé, majd egészen 250 millió dollárra kússzon fel a büdzsé. És az előrejelzések szerint ennek meg is lesz Amerikában az eredménye, hiszen miután az egekben kezdett és első hétvégéjén 97 millió dolláros eredmény produkált, addig a mostani epizódra már 110-115 milliós nyitányban bízik a stúdió.
És ha már kiadások, arról sem szabad megfeledkezni, hogy miközben a filmek gyártási költsége így nő, a marketinges kiadások is emelkednek. A Halálos iramban 7 esetében még véletlenül sem volt arról szó, hogy a franchise ismertsége miatt visszavettek volna a reklámköltésekből. Sőt, éppen ellenkezőleg, a Universal stúdió legújabb résszel érte el az eddigi legnagyobb reklámjelenlétet.