Szekeres Viktor
Zseniális kampánnyal verték át az új Spongyabob-mozifilm nézőit
Az új Spongyabob elég sokat köszönhet a marketingeseknek.
Itthon csütörtökön kerül bemutatásra a mozikban az új Spongyabob-mozifilm, a Spongyabob: Ki a vízből! (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water), azonban Amerikában már megvolt a premier, s az, hogy a nyitóhétvégi bevétel 75%-kal nőtt meg az egy évtizede bemutatott első mozifilmet követően, minden előzetes várakozást felülmúlt. A film az első becslések szerint 56 millió dollárt kalapozott össze hazájában, ami minden idők ötödik legjobb februári nyitányának számít, nem sokkal marad el az olyan tavalyi gyerekfilm-sikerektől, mint A Lego-kaland vagy a Tini nindzsa teknőcök.
A sikerben pedig oroszlánrészt játszott a reklámkampány. Ugyanis míg 2004-ben el lehetett adni a Nickelodeonos stílusban rajzolt animációs filmet egy mérsékelt siker fejében, addig 2015-ben mindezt nem látta valószínűnek a gyártó, Paramount stúdió, így a hagyomány rajzokat afféle élőszereplős, CGI-s mixtúrával váltották fel. Illetve látszólag ezzel váltották fel, ugyanis hiába sugallták azt a plakátok és az előzetesek, hogy a Spongyabob: Ki a vízből! szakít az eddigi látványvilágával, valójában a film több, mint fele hagyományosan van rajzolva, csak egy viszonylag rövid porció került felturbózásra. Azonban a kampány minden eleme ezen porciót emelte ki és hirdette - s csábított be elég sok olyan nézőt is, akik egyébként nem érdeklődtek volna a kultikus animációs hős kalandjai iránt. (Persze a szuperhősös aspektus kiemelése sem volt eredmény nélküli.)
Itthon csütörtökön kerül bemutatásra a mozikban az új Spongyabob-mozifilm, a Spongyabob: Ki a vízből! (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water), azonban Amerikában már megvolt a premier, s az, hogy a nyitóhétvégi bevétel 75%-kal nőtt meg az egy évtizede bemutatott első mozifilmet követően, minden előzetes várakozást felülmúlt. A film az első becslések szerint 56 millió dollárt kalapozott össze hazájában, ami minden idők ötödik legjobb februári nyitányának számít, nem sokkal marad el az olyan tavalyi gyerekfilm-sikerektől, mint A Lego-kaland vagy a Tini nindzsa teknőcök.
A sikerben pedig oroszlánrészt játszott a reklámkampány. Ugyanis míg 2004-ben el lehetett adni a Nickelodeonos stílusban rajzolt animációs filmet egy mérsékelt siker fejében, addig 2015-ben mindezt nem látta valószínűnek a gyártó, Paramount stúdió, így a hagyomány rajzokat afféle élőszereplős, CGI-s mixtúrával váltották fel. Illetve látszólag ezzel váltották fel, ugyanis hiába sugallták azt a plakátok és az előzetesek, hogy a Spongyabob: Ki a vízből! szakít az eddigi látványvilágával, valójában a film több, mint fele hagyományosan van rajzolva, csak egy viszonylag rövid porció került felturbózásra. Azonban a kampány minden eleme ezen porciót emelte ki és hirdette - s csábított be elég sok olyan nézőt is, akik egyébként nem érdeklődtek volna a kultikus animációs hős kalandjai iránt. (Persze a szuperhősös aspektus kiemelése sem volt eredmény nélküli.)