Szekeres Viktor
Eddig csak egy idei Oscaros film nem érdekelte a hazai közönséget. Na de melyik?
Az Oscar-jelölések sem képesek bármilyen filmet eladni.
Kifejezetten biztató a magyar mozizók ízlését illetően az a tény, hogy a legtöbb Oscar-közeli film itthon kifejezetten jól szerepelt, legalábbis bevétel tekintetében. A legnagyobb favoritok zömét már bemutatták Magyarországon (csak a Selma, a Whiplash és az Amerikai mesterlövész vár premierre), s közülük a Kódjátszma és A mindenség elmélete 20 ezer néző körül kezdett, A Grand Hotel Budapest és a Birdman kábé 15 ezer nézőt érdekelt az első hétvégéjén, de még a Sráckor is 7 ezer nézővel nyitott, hogy azt követően, az általános trendekkel ellentétben nőjön iránt az érdeklődés.
Azonban a hétvégén bemutatott birkózós, életrajzi dráma, a Foxcatcher kifejezetten besült, hiszen még kétezren sem nézték meg csütörtöktől vasárnapig, egész pontosan 1 915 jegyet adtak el rá. Meg kell mondjuk, hogy a közönség remekül ráérzett a dolgokra, hiszen még a top 10-be sem jutó bemutató valóban igen nehéz, cseppet sem közönségbarát alkotás, mely Amerikában is csak 11 millió dollárig vánszorgott el.
Kifejezetten biztató a magyar mozizók ízlését illetően az a tény, hogy a legtöbb Oscar-közeli film itthon kifejezetten jól szerepelt, legalábbis bevétel tekintetében. A legnagyobb favoritok zömét már bemutatták Magyarországon (csak a Selma, a Whiplash és az Amerikai mesterlövész vár premierre), s közülük a Kódjátszma és A mindenség elmélete 20 ezer néző körül kezdett, A Grand Hotel Budapest és a Birdman kábé 15 ezer nézőt érdekelt az első hétvégéjén, de még a Sráckor is 7 ezer nézővel nyitott, hogy azt követően, az általános trendekkel ellentétben nőjön iránt az érdeklődés.
Azonban a hétvégén bemutatott birkózós, életrajzi dráma, a Foxcatcher kifejezetten besült, hiszen még kétezren sem nézték meg csütörtöktől vasárnapig, egész pontosan 1 915 jegyet adtak el rá. Meg kell mondjuk, hogy a közönség remekül ráérzett a dolgokra, hiszen még a top 10-be sem jutó bemutató valóban igen nehéz, cseppet sem közönségbarát alkotás, mely Amerikában is csak 11 millió dollárig vánszorgott el.