Szekeres Viktor
Csúnyán besült Ridley Scott 140 milliós szuperfilmje
![](https://media.sg.hu/kep/2014_07/exo1_640x282.jpg)
Az Exodus csalódást keltő eredménnyel debütált Amerikában.
Amerikában ugyan az első helyen debütált hétvégén Ridley Scott 140 millió dollárba kerülő bibliai filmje, az Exodus: Istenek és királyok (Exodus: Gods and Kings), azonban a Fox stúdió valószínűleg nem túl elégedett 24,5 millió dolláros debütálással. Főleg, hogy a hasonló tematikájú, tavasszal bemutatott Noé (Noah) majdnem 44 millió dolláros nyitóhétvégét produkált. Más kérdés, hogy az ünnepeknek köszönhetően az Exodus, ha jól tartja magát, akár meg is közelítheti Amerikában a szabadesést produkáló Noé által elért 101 milliós összbevételt.
A kifejezetten gyenge kritikákat kapó Exodus valamivel több férfit érdekelt, mint nőt (54% kontra 46%, és cseppet sem meglepő módon inkább idősebbek nézték meg, mint fiatalok, bár a 25 éven aluli nézők 35%-os aránya még akár elfogadhatónak is nevezhető egy ilyen műfajú film esetében, főleg ha azt nézzük, hogy a Noé esetében ez a szám mindössze 26% volt. A gyártó számára üröm lehet az örömben, hogy az Exodus amerikai bevételeinek 44%-a 3D-s vetítésekből jött össze, vagyis a filmre átlag feletti arányban adtak el a drágább, speciális jegyekből.
Amerikában ugyan az első helyen debütált hétvégén Ridley Scott 140 millió dollárba kerülő bibliai filmje, az Exodus: Istenek és királyok (Exodus: Gods and Kings), azonban a Fox stúdió valószínűleg nem túl elégedett 24,5 millió dolláros debütálással. Főleg, hogy a hasonló tematikájú, tavasszal bemutatott Noé (Noah) majdnem 44 millió dolláros nyitóhétvégét produkált. Más kérdés, hogy az ünnepeknek köszönhetően az Exodus, ha jól tartja magát, akár meg is közelítheti Amerikában a szabadesést produkáló Noé által elért 101 milliós összbevételt.
A kifejezetten gyenge kritikákat kapó Exodus valamivel több férfit érdekelt, mint nőt (54% kontra 46%, és cseppet sem meglepő módon inkább idősebbek nézték meg, mint fiatalok, bár a 25 éven aluli nézők 35%-os aránya még akár elfogadhatónak is nevezhető egy ilyen műfajú film esetében, főleg ha azt nézzük, hogy a Noé esetében ez a szám mindössze 26% volt. A gyártó számára üröm lehet az örömben, hogy az Exodus amerikai bevételeinek 44%-a 3D-s vetítésekből jött össze, vagyis a filmre átlag feletti arányban adtak el a drágább, speciális jegyekből.