Szekeres Viktor
Döbbenetes negatív rekordot érhet el az új Godzilla
Az új Godzilla lehet az első olyan 90 milliós film, mely még a 200 millió dolláros bevételt sem éri el.
Minden jel arra mutat, hogy a Gareth Edwards-féle Godzilla Amerikában 199 millió dollárral fejezi be mozis pályafutását - legalábbis, ha a Warner Bros. stúdió nem dönt úgy, hogy presztízs okokból mesterségesen át nem lendíti filmjét a 200 milliós bevételi határon. A 199 milliós eredmény pedig azt jelentené, hogy a Godzilla lesz az első olyan film, mely több, mint 90 millió dollárt hozott nyitó hétvégéjén és mégsem éri el a 200 milliós összbevételt Amerikában.
Ez az adat ismét csak a marketing erejére és fontosságára hívja fel a figyelmet, a stúdiók nem véletlenül próbálják arra ösztönözni reklámok hadával a mozizókat, hogy a filmekre már a premierjük első három napján fizessenek be, nehogy véletlenül a barátoktól, ismerősöktől hallott hírek eltántorítsák később őket a jegyvásárlástól. Egy átlagos film nagyjából összbevétele egyharmadát szerzi meg a bemutató hétvégéjén, azonban akadnak olyan filmek is, mint a Godzilla, melyek esetében a nyitóhétvégén bevételezett összeg majdnem a felét teszi ki a végső eredménynek. (Mindebből egyébként az is következik, hogy ha egy film az átlagos háromszoros szorzó helyett négyszereset vagy ötszöröset ér el, akkor az nagyon tetszik a nézők zömének.)
Minden jel arra mutat, hogy a Gareth Edwards-féle Godzilla Amerikában 199 millió dollárral fejezi be mozis pályafutását - legalábbis, ha a Warner Bros. stúdió nem dönt úgy, hogy presztízs okokból mesterségesen át nem lendíti filmjét a 200 milliós bevételi határon. A 199 milliós eredmény pedig azt jelentené, hogy a Godzilla lesz az első olyan film, mely több, mint 90 millió dollárt hozott nyitó hétvégéjén és mégsem éri el a 200 milliós összbevételt Amerikában.
Ez az adat ismét csak a marketing erejére és fontosságára hívja fel a figyelmet, a stúdiók nem véletlenül próbálják arra ösztönözni reklámok hadával a mozizókat, hogy a filmekre már a premierjük első három napján fizessenek be, nehogy véletlenül a barátoktól, ismerősöktől hallott hírek eltántorítsák később őket a jegyvásárlástól. Egy átlagos film nagyjából összbevétele egyharmadát szerzi meg a bemutató hétvégéjén, azonban akadnak olyan filmek is, mint a Godzilla, melyek esetében a nyitóhétvégén bevételezett összeg majdnem a felét teszi ki a végső eredménynek. (Mindebből egyébként az is következik, hogy ha egy film az átlagos háromszoros szorzó helyett négyszereset vagy ötszöröset ér el, akkor az nagyon tetszik a nézők zömének.)