Szekeres Viktor
Csalódás az Így neveld a sárkányodat 2 produkciója
Hiába szakított nagyot az Így neveld a sárkányodat 2, 50 milliónál sokkal jobb eredményt vártak tőle.
Az első Így neveld a sárkányodat (How To Train Your Dragon) hatalmas sikert aratott és igai közönségkedvenccé vált. A siker annak ellenére lett meg, hogy a film 2010-ben visszafogott, 44 millió dolláros nyitóhétvégét produkált, melyet követően lassan csökkenve 218 millió dolláros amerikai bevételig jutott el. Sokan azt várták, hogy idén nagyot fog robbantani a második rész, az azonban csak 50 millió dollárral debütált hétvégén Amerikában, ami mindenképpen növekedést jelent, de közel sem olyan mértékűt, melyre az első epizód tetszési indexe utal. A kezdés egyébként már csak azért is meglepően alacsony (a többi filmhez viszonyítva persze magas), mert június animáció utoljára 2007-ben debütált 60 millió dollár alatt - akkor a L'ecsó jutott el mindössze 47 millióig.
Az Így neveld a sárkányodat 2 szereplése így némiképp a Kung Fu Panda 2-éhez hasonlít, mely esetében a Dreamworks ugyancsak nem tudta megfelelő marketinggel kiaknázni a filmben rejlő potenciált, s végül az a film sem érte el az első epizód összbevételét. Ez jó eséllyel a sárkányos animációnak sem fog összejönni Amerikában, azonban a világ többi részén jó eséllyel fog jobban szerepelni. Egységesített világpremier híján egyelőre csak 26 millió dollár folyt be Amerikán kívülről, jórészt Oroszországból, de annyit már látni, hogy például Malajziában és Szingapúrban minden idők legjobb animációs nyitányát produkálta a film.
Az első Így neveld a sárkányodat (How To Train Your Dragon) hatalmas sikert aratott és igai közönségkedvenccé vált. A siker annak ellenére lett meg, hogy a film 2010-ben visszafogott, 44 millió dolláros nyitóhétvégét produkált, melyet követően lassan csökkenve 218 millió dolláros amerikai bevételig jutott el. Sokan azt várták, hogy idén nagyot fog robbantani a második rész, az azonban csak 50 millió dollárral debütált hétvégén Amerikában, ami mindenképpen növekedést jelent, de közel sem olyan mértékűt, melyre az első epizód tetszési indexe utal. A kezdés egyébként már csak azért is meglepően alacsony (a többi filmhez viszonyítva persze magas), mert június animáció utoljára 2007-ben debütált 60 millió dollár alatt - akkor a L'ecsó jutott el mindössze 47 millióig.
Az Így neveld a sárkányodat 2 szereplése így némiképp a Kung Fu Panda 2-éhez hasonlít, mely esetében a Dreamworks ugyancsak nem tudta megfelelő marketinggel kiaknázni a filmben rejlő potenciált, s végül az a film sem érte el az első epizód összbevételét. Ez jó eséllyel a sárkányos animációnak sem fog összejönni Amerikában, azonban a világ többi részén jó eséllyel fog jobban szerepelni. Egységesített világpremier híján egyelőre csak 26 millió dollár folyt be Amerikán kívülről, jórészt Oroszországból, de annyit már látni, hogy például Malajziában és Szingapúrban minden idők legjobb animációs nyitányát produkálta a film.