Szekeres Viktor
A vártnál is nagyobb bukás Johnny Depp új scifije
Úgy tűnik, hogy Wally Pfister visszamehet Nolan-filmeket fényképezni.
Amikor mindenfelől negatív kritikák és nézői vélemények kerültek fel a netre, már nagyjából sejteni lehetett, hogy a Transzcendens (Transcendence) az előzetes bevételi várakozásokat alul fogja múlni, ugyanis a megcélzott közönsége sokkal inkább megválogatja azt, hogy milyen filmre vesz jegyet, sokkal kevésbé fogékony a puszta marketingre. És az előzetes becslések alapján az eredetileg 30 millió dollár fölé várt bemutatkozó hétvégi teljesítmény helyett a scifi Amerikában mindössze 12-14 milliót fog termelni első három napján, hiszen pénteki bevétele még az 5 millió dollárt sem érte. Ezzel várhatóan a negyedik helyre fut be az aktuális toplistán.
Végleges hétvégi becslés persze csak vasárnap délutánra várható, de ez a start azt jelentené, hogy a 100 millió dollárba kerülő film hazájában mindössze maximum 50 milliós bevételt hozna a mozikból, így a nemzetközi piacokon kell kompenzálnia a kieső bevételt a stúdiónak. Itt pedig jó esély van rá, hiszen Johnny Depp még mindig húzónévnek számít, mind az Éjsötét árnyék, mind A magányos lovas kétszer akkora bevételt produkált Amerikán kívül, mint Amerikában. Más kérdés, hogy plusz 100 millió dollárral sem lenne nagyon kisegítve a film.
Amikor mindenfelől negatív kritikák és nézői vélemények kerültek fel a netre, már nagyjából sejteni lehetett, hogy a Transzcendens (Transcendence) az előzetes bevételi várakozásokat alul fogja múlni, ugyanis a megcélzott közönsége sokkal inkább megválogatja azt, hogy milyen filmre vesz jegyet, sokkal kevésbé fogékony a puszta marketingre. És az előzetes becslések alapján az eredetileg 30 millió dollár fölé várt bemutatkozó hétvégi teljesítmény helyett a scifi Amerikában mindössze 12-14 milliót fog termelni első három napján, hiszen pénteki bevétele még az 5 millió dollárt sem érte. Ezzel várhatóan a negyedik helyre fut be az aktuális toplistán.
Végleges hétvégi becslés persze csak vasárnap délutánra várható, de ez a start azt jelentené, hogy a 100 millió dollárba kerülő film hazájában mindössze maximum 50 milliós bevételt hozna a mozikból, így a nemzetközi piacokon kell kompenzálnia a kieső bevételt a stúdiónak. Itt pedig jó esély van rá, hiszen Johnny Depp még mindig húzónévnek számít, mind az Éjsötét árnyék, mind A magányos lovas kétszer akkora bevételt produkált Amerikán kívül, mint Amerikában. Más kérdés, hogy plusz 100 millió dollárral sem lenne nagyon kisegítve a film.