Berta Sándor
Az Ubernek nem tetszik a német taxitörvény
Németországban a taxisok különleges védelmet élveznek, az Európai Unió Bírósága dönt arról, hogy ez jogos-e.
Eredetileg a Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróságnak kellett volna döntenie abban a kérdésben, hogy az Uber közvetíthet-e az ügyfeleinek okostelefonos alkalmazáson keresztül autókat sofőrrel együtt vagy sem. A hatályos német jog alapján ez mindenesetre tilos. Emellett eldöntésre szorult az a kérdés is, hogy ez a gyakorlat összeegyeztethető-e az európai uniós joggal vagy nem. Az ügy azután került a Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság elé, hogy a hollandiai székhelyű Uber Black megtámadta a hatályos német jogi szabályozást, mondván az már nem felel meg a jelen kor elvárásainak. Németországban - a taxisok védelme érdekében - jelenleg a bérautók számára tilos az utcákon vagy tereken utasokra várakozni, a sofőrök csak egy központból kaphatnak megbízásokat.
Most az Európai Unió Bíróságának kell tisztáznia, hogy a hatályos német előírások megsértik-e az Európai Unió szolgáltatási szabadságra vonatkozó szabályait. A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság álláspontja az, hogy ez nem valósul meg, mert az Uber közlekedési szolgáltatás, amely kivételt jelent. A testület azt is tudni akarja, hogy lehetséges-e az Uber alkalmazásának betiltása.
Nemrég Maciej Szpunar, az Európai Unió Bíróságának főtanácsnoka úgy foglalt állást, hogy az innovatív koncepciója ellenére hagyományos közlekedési vállalatnak minősül az internetes fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó Uber, így érvényesíthető rá a hagyományos taxitársaságokra vonatkozó nemzeti szabályozás.
Eredetileg a Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróságnak kellett volna döntenie abban a kérdésben, hogy az Uber közvetíthet-e az ügyfeleinek okostelefonos alkalmazáson keresztül autókat sofőrrel együtt vagy sem. A hatályos német jog alapján ez mindenesetre tilos. Emellett eldöntésre szorult az a kérdés is, hogy ez a gyakorlat összeegyeztethető-e az európai uniós joggal vagy nem. Az ügy azután került a Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság elé, hogy a hollandiai székhelyű Uber Black megtámadta a hatályos német jogi szabályozást, mondván az már nem felel meg a jelen kor elvárásainak. Németországban - a taxisok védelme érdekében - jelenleg a bérautók számára tilos az utcákon vagy tereken utasokra várakozni, a sofőrök csak egy központból kaphatnak megbízásokat.
Most az Európai Unió Bíróságának kell tisztáznia, hogy a hatályos német előírások megsértik-e az Európai Unió szolgáltatási szabadságra vonatkozó szabályait. A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság álláspontja az, hogy ez nem valósul meg, mert az Uber közlekedési szolgáltatás, amely kivételt jelent. A testület azt is tudni akarja, hogy lehetséges-e az Uber alkalmazásának betiltása.
Nemrég Maciej Szpunar, az Európai Unió Bíróságának főtanácsnoka úgy foglalt állást, hogy az innovatív koncepciója ellenére hagyományos közlekedési vállalatnak minősül az internetes fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó Uber, így érvényesíthető rá a hagyományos taxitársaságokra vonatkozó nemzeti szabályozás.