Berta Sándor
Borravaló-szabályokért harcolnak az Uber-sofőrök
A bankkártyás fizetés nem támogatja a díjon felüli fizetést, készpénzt kellene adnia annak, aki többet akar fizetni.
New Yorkban az utasszállító szolgáltatások a közeljövőben minden helyi út esetén kénytelenek lesznek felkínálni az embereknek azt a lehetőséget, hogy hitelkártyával, illetve az alkalmazásokon keresztül is adhassanak borravalót. A cél az, hogy egységes lehetőségek és előírások legyenek.
A New York-i taxi- és limuzinbizottság azután volt kénytelen foglalkozni a kérdéssel, hogy megkapta a helyi sofőrök februári petícióját, amelyet több mint 11 000 személy írt alá és amelyet az Uber munkatársainak egy csoportja nyújtott be a bizottsághoz. Az aláírók azt kifogásolták, hogy több ezer dollár bevételt veszítenek el minden évben, mert alig vagy egyáltalán nem jutnak borravalóhoz. Ennek oka, hogy nem elég rugalmasak az ezt a területet szabályozó jelenlegi előírások.
Az autósok azt szeretnék, ha a jövőben minden olyan utasszállító szolgáltató, amely a hitelkártyát használatát támogatja, fogadja el azt is, ha valaki így vagy alkalmazáson keresztül akar borravalót adni. Minderre egyébként a Lyft és a Juno nevű New York-i startup alkalmazása esetében már most is lehetőség van. Az Ubernél eddig arról volt szó, hogy ha valaki borravalót akar adni, akkor megteheti készpénzben. A gond csak az, hogy sok sofőrnél nincsen készpénz, így nem tud visszaadni, illetve megszokta, hogy minden fizetéshez hitelkártyát alkalmaz.
A New York-i illetékesek azt remélik, hogy ha sikerül megvalósítani a javaslatot, az komolyan javíthat a sofőrök bevételi lehetőségein. Emellett számos további intézkedést is terveznek az érintettek gazdasági helyzetének a javítására. Az új szabályozást már júliusban bevezethetik.
New Yorkban az utasszállító szolgáltatások a közeljövőben minden helyi út esetén kénytelenek lesznek felkínálni az embereknek azt a lehetőséget, hogy hitelkártyával, illetve az alkalmazásokon keresztül is adhassanak borravalót. A cél az, hogy egységes lehetőségek és előírások legyenek.
A New York-i taxi- és limuzinbizottság azután volt kénytelen foglalkozni a kérdéssel, hogy megkapta a helyi sofőrök februári petícióját, amelyet több mint 11 000 személy írt alá és amelyet az Uber munkatársainak egy csoportja nyújtott be a bizottsághoz. Az aláírók azt kifogásolták, hogy több ezer dollár bevételt veszítenek el minden évben, mert alig vagy egyáltalán nem jutnak borravalóhoz. Ennek oka, hogy nem elég rugalmasak az ezt a területet szabályozó jelenlegi előírások.
Az autósok azt szeretnék, ha a jövőben minden olyan utasszállító szolgáltató, amely a hitelkártyát használatát támogatja, fogadja el azt is, ha valaki így vagy alkalmazáson keresztül akar borravalót adni. Minderre egyébként a Lyft és a Juno nevű New York-i startup alkalmazása esetében már most is lehetőség van. Az Ubernél eddig arról volt szó, hogy ha valaki borravalót akar adni, akkor megteheti készpénzben. A gond csak az, hogy sok sofőrnél nincsen készpénz, így nem tud visszaadni, illetve megszokta, hogy minden fizetéshez hitelkártyát alkalmaz.
A New York-i illetékesek azt remélik, hogy ha sikerül megvalósítani a javaslatot, az komolyan javíthat a sofőrök bevételi lehetőségein. Emellett számos további intézkedést is terveznek az érintettek gazdasági helyzetének a javítására. Az új szabályozást már júliusban bevezethetik.