Berta Sándor
Reklámok lesznek a Windows 8.1-ben?
A Microsoft megnyitná új operációs rendszerét a Binggel szerződéses viszonyban álló hirdetési partnerei előtt. A különböző ajánlatok a Windows 8.1 Smart Search keresési szolgáltatásban jelennek meg.
David Pann, a Microsoft hirdetési kutatási csoportjának vezetője blogbejegyzésében közölte, hogy az érintett ajánlatok vagy honlapok előnézeti képeit külön meg fogják jelölni, így azokat könnyen meg lehet majd különböztetni a többi keresési eredménytől. A Windows 8.1 keresési funkciója a Smart Search nevet viseli és számos forráshoz férhet hozzá. Ezek között van a számítógép, a felhasználó táblagépe és az arra feltelepített alkalmazások, a web, valamint a Skydrive rendszerében tárolt különböző adatok. A keresési eredményeket források szerint csoportosítja a rendszer, a kereséseket pedig természetesen a Bing végzi.
Pann hozzátette, hogy az új megoldásnak köszönhetően a hirdetési partnerek egyetlen reklámkampányt valósíthatnak meg a Bing, a Yahoo! és a Windows keresési funkciójának a bevonásával. A cél az, hogy ezek az ajánlatok a Smart Search funkció, s ezáltal a Windows 8.1 részeivé váljanak. Az előnézeti képek mellett honlapokra mutató hivatkozások, térképek és telefonszámok is megjeleníthetők. Mindegyik hirdetés eltérő színű lesz, mint a környezete és külön megjegyzéssel is ellátják, így a felhasználók azonnal láthatják a különbséget. A redmondi óriáscég álláspontja az, hogy ez a megoldás egyáltalán nem rossz, sőt, még előnyös is lehet a felhasználók és a hirdetők számára.
A fejlesztés egyébként nem új keletű, hiszen Craig Mundie, a Microsoft kutatási vezetője még 2008-ban azt mondta: "Be akarunk lépni a Google piacára. Ezenkívül a szoftverterjesztést is át akarjuk alakítani. A programokat meg lehet vásárolni, lehet fizetni átalánydíjat a használatukért vagy reklámokat lehet elhelyezni bennük. Az alapítás óta mi az első két úton jártunk, azonban ha a harmadik utat választjuk, akkor az alkalmazások olcsóbbak lesznek a felhasználók számára. Ez számunkra egy új üzleti modell lehet."
David Pann, a Microsoft hirdetési kutatási csoportjának vezetője blogbejegyzésében közölte, hogy az érintett ajánlatok vagy honlapok előnézeti képeit külön meg fogják jelölni, így azokat könnyen meg lehet majd különböztetni a többi keresési eredménytől. A Windows 8.1 keresési funkciója a Smart Search nevet viseli és számos forráshoz férhet hozzá. Ezek között van a számítógép, a felhasználó táblagépe és az arra feltelepített alkalmazások, a web, valamint a Skydrive rendszerében tárolt különböző adatok. A keresési eredményeket források szerint csoportosítja a rendszer, a kereséseket pedig természetesen a Bing végzi.
Pann hozzátette, hogy az új megoldásnak köszönhetően a hirdetési partnerek egyetlen reklámkampányt valósíthatnak meg a Bing, a Yahoo! és a Windows keresési funkciójának a bevonásával. A cél az, hogy ezek az ajánlatok a Smart Search funkció, s ezáltal a Windows 8.1 részeivé váljanak. Az előnézeti képek mellett honlapokra mutató hivatkozások, térképek és telefonszámok is megjeleníthetők. Mindegyik hirdetés eltérő színű lesz, mint a környezete és külön megjegyzéssel is ellátják, így a felhasználók azonnal láthatják a különbséget. A redmondi óriáscég álláspontja az, hogy ez a megoldás egyáltalán nem rossz, sőt, még előnyös is lehet a felhasználók és a hirdetők számára.
A fejlesztés egyébként nem új keletű, hiszen Craig Mundie, a Microsoft kutatási vezetője még 2008-ban azt mondta: "Be akarunk lépni a Google piacára. Ezenkívül a szoftverterjesztést is át akarjuk alakítani. A programokat meg lehet vásárolni, lehet fizetni átalánydíjat a használatukért vagy reklámokat lehet elhelyezni bennük. Az alapítás óta mi az első két úton jártunk, azonban ha a harmadik utat választjuk, akkor az alkalmazások olcsóbbak lesznek a felhasználók számára. Ez számunkra egy új üzleti modell lehet."