Ötvös Tibor
Elfelejtett franchiseok gyűjtőhelye
Korábban már egy kiemelt cikkben foglalkoztunk olyan játékokkal, melyek egy HD-s grafikai tuninggal és pár játékmenetbeli finomítással még ma is megállnák a helyüket (erről bővebben itt lehet olvasni).
Most azonban olyan franchiseok felkutatását vállaltuk el, melyek a maguk korában nagy sikert arattak, mára páran klasszikussá is váltak és még mindig rengeteg rajongójuk van, de jelen állás szerint még sincs semmi esély arra, hogy valamilyen módon folytatódjon a sorozat.
Kezdetnek itt van mindjárt kettő, egymáshoz szorosan kapcsolódó alkotás. A Blood Omen és a Soul Reaver ugyanazon világban játszódik és a szereplők között is rengeteg átfedés van. A maga korában gyönyörűnek számító grafikával megáldott játékok a mai napig lázban tartják a rajongókat és néha bizony fel-felbukkan egy pletykákra alapozott értesülés, hogy Raziel vagy Kain (esetleg mindkettő) visszatérhet a monitorokra.
Legutóbb például májusban halhattunk az esetleges folytatásról, előtte pedig nem sokkal Lara Croft legújabb kalandjában is felbukkant a két ellenség, ám azóta megint csak eltelt fél év és sehol semmi. Mindenesetre reménykedjünk, hogy a Square-Enix ebben a két franchiseban is lát fantáziát és legalább az egyik hősnek ad egy esélyt.
A Star Wars világában játszódó játékok közül a The Force Unleashed lett anyagilag a legsikeresebb, ám mégis a legtöbb Csillagok háborúja rajongó szívesebben emlékszik vissza valamelyik X-Wing vagy Tie Fighter címre, az akciófanok pedig a Battlefrontot emlegetik szívesen. Nos, az első két űrszimulátor folytatására szinte semmi esély, hiába arattak anno külön-külön és együtt (X-Wing vs. Tie Fighter) hatalmas sikereket. Manapság ugyanis egyszerűen nincs igény az ilyen játékokra és ezért nem valószínű, hogy a LucasArts hozzányúl a franchisehoz.
A Star Wars: Battlefront helyzete már kicsit más. A játékvilágban évek óta kering a hír, hogy készül a harmadik rész, de az utolsó ilyen jellegű értesülés is már több mint egy éve jelent meg. Azóta újra hatalmas csend honol a franchise körül és látván Starkiller sikereit, a csapat valószínű inkább a The Force Unleashed sorozatba fekteti energiáját és nem a Battlefrontba.
Nem maradhat ki a Bullfrog két klasszikusa sem. A Dungeon Keeper a maga idejében formabontó játékmenetének köszönhetően azonnal klasszikussá vált és a folytatás csak erősített ezen a tényen. Azóta azonban - minden rajongói nyomás ellenére - a legkisebb jele sem mutatkozik annak, hogy trilógiává bővülne a sorozat. Pedig Peter Molyneux szívesen kivenné a részét a fejlesztésből, de ennek ellenére sem kapott zöld utat a projekt. Helyette megjelent Ázsiában egy kétes minőségű Dungeon Keeper MMO, ami közel sem nyújtja ugyanazt az élményt, mint a klasszikusok.
A rajongók igényét a Kalypso Media és a Dungeons próbálja meg kielégíteni és a jelek szerint sikerül is nekik, hiszen már készül a folytatás is. Így végképp nehéz megérteni, hogy miért nem szánják rá magukat a fejlesztők a harmadik rész fejlesztésére.
A másik cím pedig a Theme-sorozat, mely két irányba kanyarodott el. Volt egyszer a vidámpark menedzselését feladatul kínáló Theme Park és ott volt sokunk nagy kedvence, a kórházi témát felkínáló Theme Hospital. Utóbbi elképesztően nagy sikert aratott köszönhetően a mókás megoldásainak és a könnyű kezelhetőségének. Be kell vallanom, hogy a gépemen a mai napig fent van, és nagyon szívesen vennék egy folytatást vagy egy remaket. De sajnos egyik alkotásról - még pletyka szinten - sem lehetett hallani az esetleges folytatásokról.
És ha már egyszer megemlítettük, hogy mennyire nincs igény a mai játékvilágban egy jó űrszimulátorra, akkor nem mehetünk el szó mellett a Wing Commander sorozat mellett sem, mely a maga idejében több milliós rajongótáborral rendelkezett. Ráadásul az Origin sem spórolt semmin és több órányi átvezető jeleneteinek köszönhetően a negyedik rész például örök klasszikus lett (Mark Hamill főszereplésével).
A menedzserek egyik kedvence, az örök klasszikus Transport Tycoon is megérne egy misét, hiszen azért ma is jelennek meg városmenedzselős/fuvarszervezős játékok (lásd Cities XL vagy Industry Giant) és ezek ráadásul sikeresek is, szóval kissé érthetetlen, hogy egy ekkora címet veszni hagyjon bármelyik kiadó.
Szintén nagyon egyedinek számított a maga idejében az Interstate '76, melyben egy olajválság által sújtott alternatív világban kellett autónkkal túlélni. Az erőteljesen Mad Max érzést keltő alkotás folytatást is kapott, mely már 1982-ben játszódott és kapott egy mellékágat is a Vigilante 9 sorozat képében. Ám ezek egyike sem érhetett fel az eredetivel, melynek nagyon jó lenne látni a folytatását.
Természetesen vannak még olyan franchiseok, melyek korukban uralták a piacot, ám mára csak nagyon kevesen emlékeznek rá. Íme még pár cím csak felsorolásszerűen: Master of Orion, Dune, Little Big Adventure, Lands of Lore, Gobliins, Incubation, Broken Sword. A fenti lista természetesen csak a mi véleményünket tükrözi, de szívesen látjuk a fórumozóink kedvenceit is. Nektek melyik játéksorozat hiányzik a legjobban?
Most azonban olyan franchiseok felkutatását vállaltuk el, melyek a maguk korában nagy sikert arattak, mára páran klasszikussá is váltak és még mindig rengeteg rajongójuk van, de jelen állás szerint még sincs semmi esély arra, hogy valamilyen módon folytatódjon a sorozat.
Kezdetnek itt van mindjárt kettő, egymáshoz szorosan kapcsolódó alkotás. A Blood Omen és a Soul Reaver ugyanazon világban játszódik és a szereplők között is rengeteg átfedés van. A maga korában gyönyörűnek számító grafikával megáldott játékok a mai napig lázban tartják a rajongókat és néha bizony fel-felbukkan egy pletykákra alapozott értesülés, hogy Raziel vagy Kain (esetleg mindkettő) visszatérhet a monitorokra.
Legutóbb például májusban halhattunk az esetleges folytatásról, előtte pedig nem sokkal Lara Croft legújabb kalandjában is felbukkant a két ellenség, ám azóta megint csak eltelt fél év és sehol semmi. Mindenesetre reménykedjünk, hogy a Square-Enix ebben a két franchiseban is lát fantáziát és legalább az egyik hősnek ad egy esélyt.
A Star Wars világában játszódó játékok közül a The Force Unleashed lett anyagilag a legsikeresebb, ám mégis a legtöbb Csillagok háborúja rajongó szívesebben emlékszik vissza valamelyik X-Wing vagy Tie Fighter címre, az akciófanok pedig a Battlefrontot emlegetik szívesen. Nos, az első két űrszimulátor folytatására szinte semmi esély, hiába arattak anno külön-külön és együtt (X-Wing vs. Tie Fighter) hatalmas sikereket. Manapság ugyanis egyszerűen nincs igény az ilyen játékokra és ezért nem valószínű, hogy a LucasArts hozzányúl a franchisehoz.
A Star Wars: Battlefront helyzete már kicsit más. A játékvilágban évek óta kering a hír, hogy készül a harmadik rész, de az utolsó ilyen jellegű értesülés is már több mint egy éve jelent meg. Azóta újra hatalmas csend honol a franchise körül és látván Starkiller sikereit, a csapat valószínű inkább a The Force Unleashed sorozatba fekteti energiáját és nem a Battlefrontba.
Nem maradhat ki a Bullfrog két klasszikusa sem. A Dungeon Keeper a maga idejében formabontó játékmenetének köszönhetően azonnal klasszikussá vált és a folytatás csak erősített ezen a tényen. Azóta azonban - minden rajongói nyomás ellenére - a legkisebb jele sem mutatkozik annak, hogy trilógiává bővülne a sorozat. Pedig Peter Molyneux szívesen kivenné a részét a fejlesztésből, de ennek ellenére sem kapott zöld utat a projekt. Helyette megjelent Ázsiában egy kétes minőségű Dungeon Keeper MMO, ami közel sem nyújtja ugyanazt az élményt, mint a klasszikusok.
A rajongók igényét a Kalypso Media és a Dungeons próbálja meg kielégíteni és a jelek szerint sikerül is nekik, hiszen már készül a folytatás is. Így végképp nehéz megérteni, hogy miért nem szánják rá magukat a fejlesztők a harmadik rész fejlesztésére.
A másik cím pedig a Theme-sorozat, mely két irányba kanyarodott el. Volt egyszer a vidámpark menedzselését feladatul kínáló Theme Park és ott volt sokunk nagy kedvence, a kórházi témát felkínáló Theme Hospital. Utóbbi elképesztően nagy sikert aratott köszönhetően a mókás megoldásainak és a könnyű kezelhetőségének. Be kell vallanom, hogy a gépemen a mai napig fent van, és nagyon szívesen vennék egy folytatást vagy egy remaket. De sajnos egyik alkotásról - még pletyka szinten - sem lehetett hallani az esetleges folytatásokról.
És ha már egyszer megemlítettük, hogy mennyire nincs igény a mai játékvilágban egy jó űrszimulátorra, akkor nem mehetünk el szó mellett a Wing Commander sorozat mellett sem, mely a maga idejében több milliós rajongótáborral rendelkezett. Ráadásul az Origin sem spórolt semmin és több órányi átvezető jeleneteinek köszönhetően a negyedik rész például örök klasszikus lett (Mark Hamill főszereplésével).
A menedzserek egyik kedvence, az örök klasszikus Transport Tycoon is megérne egy misét, hiszen azért ma is jelennek meg városmenedzselős/fuvarszervezős játékok (lásd Cities XL vagy Industry Giant) és ezek ráadásul sikeresek is, szóval kissé érthetetlen, hogy egy ekkora címet veszni hagyjon bármelyik kiadó.
Szintén nagyon egyedinek számított a maga idejében az Interstate '76, melyben egy olajválság által sújtott alternatív világban kellett autónkkal túlélni. Az erőteljesen Mad Max érzést keltő alkotás folytatást is kapott, mely már 1982-ben játszódott és kapott egy mellékágat is a Vigilante 9 sorozat képében. Ám ezek egyike sem érhetett fel az eredetivel, melynek nagyon jó lenne látni a folytatását.
Természetesen vannak még olyan franchiseok, melyek korukban uralták a piacot, ám mára csak nagyon kevesen emlékeznek rá. Íme még pár cím csak felsorolásszerűen: Master of Orion, Dune, Little Big Adventure, Lands of Lore, Gobliins, Incubation, Broken Sword. A fenti lista természetesen csak a mi véleményünket tükrözi, de szívesen látjuk a fórumozóink kedvenceit is. Nektek melyik játéksorozat hiányzik a legjobban?