MTI

Fedélzeti mobilszolgáltatást indított az Emirates

Csütörtöktől repülőgépen is lehet mobiltelefonon beszélgetni út közben.

Az első hívást az EK751-es számú, Dubajból a marokkói Casablancába tartó járaton bonyolították egy Airbus A340-300 típusú gépen 9 ezer méteres magasságban - közölte a szolgáltatást elsőként bevezető dubaji Emirates légitársaság csütörtökön. Útközben szöveges üzeneteket is lehet váltani, a hívások száma viszont korlátozott; utanként legfeljebb hatszor lehet beszélgetni, és még csak egy gépen telepítették a szükséges berendezést. A cég 27 millió dollárból (4,5 milliárd forint) szereli fel a teljes flottát.

Számos légitársaság foglalkozik hasonló fejlesztéssel, de még csak a kísérleti szakaszban, vagy az üzenetküldésre szorítkozó szolgáltatásnál tartanak, mint például az Air France. Az Emirates utasai kérésre kötelesek csendes üzemmódba helyezni a készüléket és a maximális biztonság érdekében felszállás, illetve landolás közben nem használhatják beszélgetésre a telefont.

Az arab légitársaság az AeroMobile technológiát választotta, amely - a konkurrens OnAir-hez hasonlóan - egy alacsony frekvenciájú mini átjátszóállomáson alapul. Az egész gépet behálózó egység egy műholdra továbbítja a jeleket, amelyek onnan jutnak el a földi mobilhálózatba. A telefonálás folyamata így nem zavarja meg a repülőgép navigációs rendszerét és a fedélzeti kommunikációt. A szolgáltatásért a felhasználó nem a légitársaságnak fizet, hanem a saját mobilszolgáltatójának a külföldre irányuló hívások díjszabása szerint.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!