SG.hu
Triplázni akarja előfizetői számát a T-Home TV
A piacon jelenleg egyedüli IPTV szolgáltatásként jelen lévő T-Home TV még mindig csak alig 3 ezer előfizetővel rendelkezik.
"A T-Online internetes televíziós szolgáltatásnak (T-Home TV, IPTV) szeptember elején már 3 ezer előfizetője volt, köszönhetően annak, hogy hetente most már több száz új megrendelést regisztrálnak" - mondta Horváth János, a T-Online Magyarország vezérigazgató-helyettese a cég budapesti sajtótájékoztatóján. A nagyobb érdeklődés hátterében nemcsak a tartalombővítés áll, hanem az is, hogy míg induláskor csak T-Online ADSL-előfizetéssel (széles sávú internet) lehetett igénybe venni a szolgáltatást, addig ma már enélkül is bárki előfizetője lehet az IPTV-nek. Megemlítette, hogy az előzetes tervek szerint a mostani 3 ezernél jóval több ügyfélre számítottak, ám azt kérdésekre válaszolva sem közölte, hogy mennyire.
Horváth János kifejtette: a T-Online egyedüliként nyújt Magyarországon kereskedelmi IPTV szolgáltatást, jóllehet a tavaly novemberi indulásukkor egy másik cég is bejelentette, hogy piacra lép. Közlése szerint sajnálják, hogy egyedüliként vannak piacon, mert a verseny elősegítené az IPTV gyorsabb elterjedését. A T-Home TV jelenleg 33 városban, így a vezetékes telefonnal rendelkező háztartások mintegy felében érhető el. Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervek szerint az év végére mintegy 10 ezer előfizetőjük lesz.
Koltai Péter multimédia igazgató elmondta: Magyarországon a háztartások 70 százalékéban van fizetős kábel- vagy műholdas tv-szolgáltatás, ami nemzetközi összehasonlításban is nagyon magas. Franciaországban például csak 10 százalék körüli a fizetős tv-szolgáltatás elterjedtsége a háztatásokra vetítve. Az igazgató kifejtette: az IPTV szolgáltatás ott fejlődik robbanásszerűen, ahol nincs elterjedve a fizetős tv-szolgáltatás.
A vállalat tervei szerint a T-Home TV csatornakínálata tovább bővül: várhatóan még idén az Animal Planet is bekerül a családi csomag kínálatába, ezen kívül a vállalat új csomagokat alakít ki, továbbá a kevésbé nézett külföldi csatornákat is folyamatosan népszerűbb programokra cseréli. A T-Online újabb tematikus csomagok kialakítását is tervezi. Jelenleg az HBO csomagok után a Terra csomag a legnépszerűbb, ami három új Discovery és két új AXN csatornát tartalmaz. Tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a kiegészítő csomagok is rendkívül népszerűek az előfizetők körében.
"A T-Online internetes televíziós szolgáltatásnak (T-Home TV, IPTV) szeptember elején már 3 ezer előfizetője volt, köszönhetően annak, hogy hetente most már több száz új megrendelést regisztrálnak" - mondta Horváth János, a T-Online Magyarország vezérigazgató-helyettese a cég budapesti sajtótájékoztatóján. A nagyobb érdeklődés hátterében nemcsak a tartalombővítés áll, hanem az is, hogy míg induláskor csak T-Online ADSL-előfizetéssel (széles sávú internet) lehetett igénybe venni a szolgáltatást, addig ma már enélkül is bárki előfizetője lehet az IPTV-nek. Megemlítette, hogy az előzetes tervek szerint a mostani 3 ezernél jóval több ügyfélre számítottak, ám azt kérdésekre válaszolva sem közölte, hogy mennyire.
Horváth János kifejtette: a T-Online egyedüliként nyújt Magyarországon kereskedelmi IPTV szolgáltatást, jóllehet a tavaly novemberi indulásukkor egy másik cég is bejelentette, hogy piacra lép. Közlése szerint sajnálják, hogy egyedüliként vannak piacon, mert a verseny elősegítené az IPTV gyorsabb elterjedését. A T-Home TV jelenleg 33 városban, így a vezetékes telefonnal rendelkező háztartások mintegy felében érhető el. Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervek szerint az év végére mintegy 10 ezer előfizetőjük lesz.
Koltai Péter multimédia igazgató elmondta: Magyarországon a háztartások 70 százalékéban van fizetős kábel- vagy műholdas tv-szolgáltatás, ami nemzetközi összehasonlításban is nagyon magas. Franciaországban például csak 10 százalék körüli a fizetős tv-szolgáltatás elterjedtsége a háztatásokra vetítve. Az igazgató kifejtette: az IPTV szolgáltatás ott fejlődik robbanásszerűen, ahol nincs elterjedve a fizetős tv-szolgáltatás.
A vállalat tervei szerint a T-Home TV csatornakínálata tovább bővül: várhatóan még idén az Animal Planet is bekerül a családi csomag kínálatába, ezen kívül a vállalat új csomagokat alakít ki, továbbá a kevésbé nézett külföldi csatornákat is folyamatosan népszerűbb programokra cseréli. A T-Online újabb tematikus csomagok kialakítását is tervezi. Jelenleg az HBO csomagok után a Terra csomag a legnépszerűbb, ami három új Discovery és két új AXN csatornát tartalmaz. Tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a kiegészítő csomagok is rendkívül népszerűek az előfizetők körében.