Szekeres Viktor
TV2: Bezár a bazár?
Bajban a csatorna. Milliárdos produkciók fuccsolnak be, kerülnek szánalom-időpontokba és közben egyre több vezető is repül. Mi történik?
Arról már szólottunk, hogy a TV2 egyik elhibázott beruházása mekkorát bukott. Egy mondhatni kétszereplős piacon az Egy rém rendes család Budapesten című feldolgozás 20%-ot is alulmúló közönségaránya több mint katasztrófa, pláne, ha azt nézzük, hogy a részenként több tízmillióba kerülő produkció (melyből 10%-ot mindig a licencadónak le kell pengetni) bemutatására olyan szerződés köttetett, mely sokaknak biztos pénzt biztosít, hiszen mind a 26 első évadra tervezett részt le kell forgatni - maximum hajnalban fogják adni, mint ahogy most is átkerült a sorozat már szerda fél 11-re a kedd esti időpontról.
Persze a Rém rendes csak egy csepp volt abban a bizonyos pohárban. Poich Lóránd programigazgató már bánja, hogy nem az itthon kevésbé ismert, de ugyancsak elég széles körben feldolgozott Dadust vették meg, így viszont a csatorna kénytelen beérni a hazai Bándi család úgy 700 ezer kitartó rajongójával. Hiába a jó elképzelés, sajnos mi nem azon országok sorát gyarapítottuk, ahol siker lett a remake.
Egy másik ilyen feldolgozás volt a Megatánc hihetetlen buktája, mely már a keddi előselejtezők esetében is mutatott baljós előjeleket, majd az első szombati adás alulmaradása az RTL tévéfilmjével (Salamon király kincse) sem kecsegtetett sok jóval. Arra azonban kevesen számítottak, hogy a tavaly évad legsikeresebb produkciója, a Szombat esti láz ekkora csapást fog mérni a műsorra. A sztárok csetlése-botlása a fiatal tehetségekhez képest több mint 3-szor annyi nézőt mozgatott meg, ami több szempontból is furcsa. Az ember azt gondolná, hogy a sztárok nem mindig elegendőek a nézők elcsábítására és a Megasztár kezdeti sikerei is fogékonnyá tették a magyar nézőt, hogy szurkoljanak (és szavazzanak) hazánk újabb "sztárjára", de úgy tűnik a néző belefáradt a sztárcsinálásba és inkább a konzervált hírességekért rajong.
Ugyancsak furcsa, hogy még a fiatalok körében is 3-szorosa volt a nézettsége a Szombat esti láznak, pedig logikus lenne azt hinni, hogy a break, hiphop és egyéb trendibb táncokat is felvonultató Megatánc jobban vonzza a tini korosztályt, mint a báli táncokkal operáló Szombat esti láz. Persze a TV2 ott követte el a legnagyobb hibát - és nem vette figyelembe a nemzetközi trendeket -, miszerint a sztártáncoltatós műsorok szerte a világon meghatározó nézettségűek, míg a fiatalok szárnypróbálgatásai sehol nem döntögették a nézettségi listák rekordjait.
Az eredménytelenségnek, mely szép lassan a hét többi napjának főműsoridejére is átterjedt, persze megvolt az eredménye. Az Egy rém rendes család Budapesten, mint már volt róla szó, a TV2 egyetlen reményére, a szerdai napra költözött, míg a Megatáncosokat azonnali hatállyal történő megfutamodást szimulálva péntekre, a Lost sávjába költöztették, hátha a nézők rájuk jobban kíváncsiak, mint a szigetlakók vergődéseire. Ha így megy tovább, akkor persze más változások is várhatók, hiszen hétfőn a Győzike című valóságshow, míg csütörtökön az RTL humorblokkja Fábryval, Antal Imrével és Gálvölgyivel dönti romba a TV2-t - egyedül a szerda tart ki, vagyis a Született feleségek az RTL Klub Szökés című sorozatával szemben.
A kudarcoknak persze áldozatai is vannak. A TV2 először október végén Bogár Anita marketing osztályvezetőt tette lapátra, akinek meghatározó szerepe volt a marketingstratégia és a médiakapcsolatok kialakításában, majd a csatorna marketingtevékenységének operatív irányításában. Nyilván megmérettetett és kevésnek bizonyult, majd november elején Révay Laki Piroska PR-menedzsernek kötöttek a talpára útilaput, ő a csatorna számos műsorának és képernyősének kommunikációjáért felelt.
A legfrissebb áldozat egy újabb noname emberke, bizonyos Barna György, aki névleg a csatorna kreatív igazgatója volt és hozzá tartoztak a csatorna saját gyártású produkciói, az on-air promóció valamint a TV2 marketing és pr-tevékenysége is. Az adó drasztikus lépései igen beszédesek. Mint ahogy az is, hogy az igazi döntési pozícióban lévők továbbra is kényelmesen teszik lábaikat az asztalra és fütyörészhetnek, hiszen a közkatonák kiszórásával erélyességüket bizonyítják és saját pozícióikat szilárdítják - vagyis egyelőre nincs hír sem a programigazgató, sem a vezérigazgató önkritikájának megnyilvánulásáról.
Szombatra a TV2 kemény vetélytársként az RTL táncosai ellen egy Bud Spencer-filmet dobott be, amire a nézők mindig bólintani szoktak. Most majd kiderül, hogy mennyire érdekli őket sztárjaink táncolása és mennyire nézték jobb híján az RTL-t.
Arról már szólottunk, hogy a TV2 egyik elhibázott beruházása mekkorát bukott. Egy mondhatni kétszereplős piacon az Egy rém rendes család Budapesten című feldolgozás 20%-ot is alulmúló közönségaránya több mint katasztrófa, pláne, ha azt nézzük, hogy a részenként több tízmillióba kerülő produkció (melyből 10%-ot mindig a licencadónak le kell pengetni) bemutatására olyan szerződés köttetett, mely sokaknak biztos pénzt biztosít, hiszen mind a 26 első évadra tervezett részt le kell forgatni - maximum hajnalban fogják adni, mint ahogy most is átkerült a sorozat már szerda fél 11-re a kedd esti időpontról.
Persze a Rém rendes csak egy csepp volt abban a bizonyos pohárban. Poich Lóránd programigazgató már bánja, hogy nem az itthon kevésbé ismert, de ugyancsak elég széles körben feldolgozott Dadust vették meg, így viszont a csatorna kénytelen beérni a hazai Bándi család úgy 700 ezer kitartó rajongójával. Hiába a jó elképzelés, sajnos mi nem azon országok sorát gyarapítottuk, ahol siker lett a remake.
Egy másik ilyen feldolgozás volt a Megatánc hihetetlen buktája, mely már a keddi előselejtezők esetében is mutatott baljós előjeleket, majd az első szombati adás alulmaradása az RTL tévéfilmjével (Salamon király kincse) sem kecsegtetett sok jóval. Arra azonban kevesen számítottak, hogy a tavaly évad legsikeresebb produkciója, a Szombat esti láz ekkora csapást fog mérni a műsorra. A sztárok csetlése-botlása a fiatal tehetségekhez képest több mint 3-szor annyi nézőt mozgatott meg, ami több szempontból is furcsa. Az ember azt gondolná, hogy a sztárok nem mindig elegendőek a nézők elcsábítására és a Megasztár kezdeti sikerei is fogékonnyá tették a magyar nézőt, hogy szurkoljanak (és szavazzanak) hazánk újabb "sztárjára", de úgy tűnik a néző belefáradt a sztárcsinálásba és inkább a konzervált hírességekért rajong.
Ugyancsak furcsa, hogy még a fiatalok körében is 3-szorosa volt a nézettsége a Szombat esti láznak, pedig logikus lenne azt hinni, hogy a break, hiphop és egyéb trendibb táncokat is felvonultató Megatánc jobban vonzza a tini korosztályt, mint a báli táncokkal operáló Szombat esti láz. Persze a TV2 ott követte el a legnagyobb hibát - és nem vette figyelembe a nemzetközi trendeket -, miszerint a sztártáncoltatós műsorok szerte a világon meghatározó nézettségűek, míg a fiatalok szárnypróbálgatásai sehol nem döntögették a nézettségi listák rekordjait.
Az eredménytelenségnek, mely szép lassan a hét többi napjának főműsoridejére is átterjedt, persze megvolt az eredménye. Az Egy rém rendes család Budapesten, mint már volt róla szó, a TV2 egyetlen reményére, a szerdai napra költözött, míg a Megatáncosokat azonnali hatállyal történő megfutamodást szimulálva péntekre, a Lost sávjába költöztették, hátha a nézők rájuk jobban kíváncsiak, mint a szigetlakók vergődéseire. Ha így megy tovább, akkor persze más változások is várhatók, hiszen hétfőn a Győzike című valóságshow, míg csütörtökön az RTL humorblokkja Fábryval, Antal Imrével és Gálvölgyivel dönti romba a TV2-t - egyedül a szerda tart ki, vagyis a Született feleségek az RTL Klub Szökés című sorozatával szemben.
A kudarcoknak persze áldozatai is vannak. A TV2 először október végén Bogár Anita marketing osztályvezetőt tette lapátra, akinek meghatározó szerepe volt a marketingstratégia és a médiakapcsolatok kialakításában, majd a csatorna marketingtevékenységének operatív irányításában. Nyilván megmérettetett és kevésnek bizonyult, majd november elején Révay Laki Piroska PR-menedzsernek kötöttek a talpára útilaput, ő a csatorna számos műsorának és képernyősének kommunikációjáért felelt.
A legfrissebb áldozat egy újabb noname emberke, bizonyos Barna György, aki névleg a csatorna kreatív igazgatója volt és hozzá tartoztak a csatorna saját gyártású produkciói, az on-air promóció valamint a TV2 marketing és pr-tevékenysége is. Az adó drasztikus lépései igen beszédesek. Mint ahogy az is, hogy az igazi döntési pozícióban lévők továbbra is kényelmesen teszik lábaikat az asztalra és fütyörészhetnek, hiszen a közkatonák kiszórásával erélyességüket bizonyítják és saját pozícióikat szilárdítják - vagyis egyelőre nincs hír sem a programigazgató, sem a vezérigazgató önkritikájának megnyilvánulásáról.
Szombatra a TV2 kemény vetélytársként az RTL táncosai ellen egy Bud Spencer-filmet dobott be, amire a nézők mindig bólintani szoktak. Most majd kiderül, hogy mennyire érdekli őket sztárjaink táncolása és mennyire nézték jobb híján az RTL-t.