SG.hu

Megtévesztette a fogyasztókat T-Online

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa mai tárgyalásán megállapította, hogy a T-Online Magyarország a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

A T-Online Magyarország Rt. az elmúlt években számos reklámkampánnyal reklámozta ADSL csomagjait. Több reklámja arról adott tájékoztatást, hogy adott ADSL szolgáltatása "korlátlan", illetve "forgalomfüggetlen". 2005 februárjáig nem végzett felhasználónkénti bontásban forgalmi méréseket, azonban - miután 2005 februárjában nagykereskedelmi partnerével áttért a forgalomarányos elszámolási modellre - ezt elkezdte. A mérés eredményeként megállapította, hogy adott időszakban az előfizetőinek egy kis csoportja (kb. 0,25%-a) általi adatforgalmazás (filmek, zeneszámok letöltése, stb.) akkorára rúg, mint előfizetői 75%-a által bonyolított adatforgalmazás. Emiatt a "nagyletöltők" a T-Online-nak - tekintettel a T-Online és nagykereskedelmi partnere közötti forgalomarányos elszámolási módra - a cég közlése szerint jelentős pénzügyi veszteséget okoztak.

2005 júliusában döntés született arról, hogy e jelenséggel szemben fellép a vállalkozás, s augusztusban 48 előfizető szerződését mondta fel gazdaságossági okokra hivatkozással, majd - egy forgalmi korlátot meghatározva - sor került az Általános Szerződési Feltételek módosítására is. Eközben ugyanakkor a vállalkozás egyes reklámjaiban továbbra is arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy egyes ADSL csomagjai korlátlan, illetőleg forgalomfüggetlen internetezést tesznek lehetővé.

A GVH Versenytanácsa határozatában leszögezte, hogy annak elbírálására nem jogosult, hogy az eljárás alá vont az előfizetői szerződések felmondása során a polgári jogi rendelkezéseknek, illetve más jogszabályok előírásainak megfelelően járt-e el vagy sem. A versenyjogi értékelés kizárólag azon kérdés megválaszolására vonatkozik, hogy az eljárás alá vont megsértette-e a versenytörvény rendelkezéseit akkor, amikor felmondta egyes nagy adatforgalmat bonyolító fogyasztók előfizetői szerződését, miközben reklámjaiban arról adott tájékoztatást, hogy az ADSL-szolgáltatás esetén semmilyen korlátozás sem érvényesül az előfizető által forgalmazott adatmennyiség kapcsán. A GVH szerint a reklámok ezen tájékoztatása nem felelt meg a valóságnak, a szolgáltatások kapcsán folyamatosan fennállt annak a lehetősége, hogy az eljárás alá vont egy általa a fogyasztókkal előre nem közölt szempontrendszer alapján saját gazdasági érdekeit szem előtt tartva egyoldalúan felmondja az előfizetői szerződéseket.

A GVH Versenytanácsa határozatában megállapította, a T-Online a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2005. júliusától (vagyis azon időponttól, amikor már döntött a forgalmi korlátozás bevezetéséről) reklámjaiban arról adott tájékoztatást, hogy egyes ADSL-csomagjai "korlátlan", illetve "forgalomfüggetlen" szolgáltatás igénybevételét teszik lehetővé. A GVH Versenytanácsa e jogsértő magatartás további folytatását megtiltotta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AtisH #4
    Én ha a 48 közül lettem volna az egyik, akkor rögtön feljelentettem volna őket, na nem a GVH-n keresztül - az márcsak hab a tortán. Labdába nem rúgtak volna egy sima bírósági peren...
  • toyotakacsa01 #3
    Én nem haragszom rájuk.
    Legalább megkönnyítették a döntésem.
    Elhúztam az externethez, és most 12900 helyett 10500-ért kapom ugyanazt az adsl-t.(2Mb/192)
  • gergoagore #2
    Egy nagyobb összegű pénzbüntetés sem ártott volna.
  • hPi #1
    Nem értem miért kell egy hivatal annak eldöntéséhez, hogy ha TO állítása nem felel meg a valóságnak, akkor TO-t büntetni kell (vagy legalábbis figyelmeztetni és javításra kötelezni).