SG.hu
740 milliós mobilpiaccal tervez a Nokia
A negyedév során a Nokia értékesítésének növekedése kétszámjegyű, 17 százalékos volt. A vállalat 2005-re a globális mobil készülék piac 740 milliósra bővülésével számol.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója rendkívül elégedett a Nokia első negyedéves általános teljesítményével, amelynek köszönhetően a növekedés üteme immár kétszámjegyű, és az értékesítés mind a négy üzleti csoport esetében évről évre bővül. A vállalati pénzforgalom az első negyedévben igen erős volt, 1.3 milliárd euró, amit jó általános profitabilitás támaszott alá.
A Nokia becslése szerint az első negyedév során a mobil készülékek piacának éves szintű növekedése 20 százalékkal felülmúlta a várakozásokat, miközben a cég növekedésének üteme megközelítőleg megegyezett a piac bővülésének rátájával. Néhány ipari szintű, a 3G-készülékekkel kapcsolatos elégtelenség dacára mindez igen erős évkezdetet jelentett és ezért a vállalat a 2005-ik évi éves piaci volumenre vonatkozó becslését felfelé módosította, mégpedig körülbelül 740 millió készülékre.
A Nokia saját mobil készülék üzletágán belül a volumen éves növekedése a negyedév során Kínában volt a legjelentősebb, és az ország a társaság első számú egységes piacává vált, melyet Ázsia Csendes óceáni térsége, valamint Európa / a Közel-Kelet / Afrika követ. Ezzel szemben a mennyiség csökkenése Észak- és Latin-Amerikában lehangoló volt. Ázsiában, különösen Kínában, a szállítások bővítésére és egy versenyképes, minőségi termék-portfolió kifejlesztésére összpontosítanak, míg Ollila nyilatkozata szerint Észak- és Latin-Amerikában folytatódik a kemény munka a termékkínálat megerősítése és szélesítése érdekében.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója rendkívül elégedett a Nokia első negyedéves általános teljesítményével, amelynek köszönhetően a növekedés üteme immár kétszámjegyű, és az értékesítés mind a négy üzleti csoport esetében évről évre bővül. A vállalati pénzforgalom az első negyedévben igen erős volt, 1.3 milliárd euró, amit jó általános profitabilitás támaszott alá.
A Nokia becslése szerint az első negyedév során a mobil készülékek piacának éves szintű növekedése 20 százalékkal felülmúlta a várakozásokat, miközben a cég növekedésének üteme megközelítőleg megegyezett a piac bővülésének rátájával. Néhány ipari szintű, a 3G-készülékekkel kapcsolatos elégtelenség dacára mindez igen erős évkezdetet jelentett és ezért a vállalat a 2005-ik évi éves piaci volumenre vonatkozó becslését felfelé módosította, mégpedig körülbelül 740 millió készülékre.
A Nokia saját mobil készülék üzletágán belül a volumen éves növekedése a negyedév során Kínában volt a legjelentősebb, és az ország a társaság első számú egységes piacává vált, melyet Ázsia Csendes óceáni térsége, valamint Európa / a Közel-Kelet / Afrika követ. Ezzel szemben a mennyiség csökkenése Észak- és Latin-Amerikában lehangoló volt. Ázsiában, különösen Kínában, a szállítások bővítésére és egy versenyképes, minőségi termék-portfolió kifejlesztésére összpontosítanak, míg Ollila nyilatkozata szerint Észak- és Latin-Amerikában folytatódik a kemény munka a termékkínálat megerősítése és szélesítése érdekében.