SG.hu

2007-ben 200 millió kínai fog internetezni

[E-kereskedelem] A kínai internetfelhasználók száma 2007-re feltehetően meghaladja majd a 200 milliót.

Eleinte a viszonylag jómódú városi lakosok számára lesz elérhető az internet, ennek köszönhetően a következő 10 évben 1.3 milliárd helyett 500 millió lakossal kell számolni az internetes piacot illetően. Lényeges, hogy a kínai internetezők első hulláma jellemzően 30 évesnél fiatalabb diákokból áll. Az internetszolgáltatóknak nem árt szem előtt tartani, hogy ennek a csoportnak alacsony a rendelkezésre álló jövedelme. A kínai piacra való betörés tervét dédelgető cégeknek azt sem szabad elfelejteniük, hogy a két vezető internet piacot képező Peking és Shanghaj között jelentősek a különbségek.

A kínai kormány jelentése szerint az év harmadik negyedében a GDP 9,1%-kal növekedett. Kínában az első negyedévben 9,8%, míg a második negyedben 9,6%-kal nőtt a mutató. A szakemberek szerint a jelentős növekedés továbbra is jellemző lesz az országra. Noha Kína növekedési üteme lenyűgöző, a népesség nagyrésze nem élvezi ennek előnyeit rövidtávon. Kína még mindig fejlődő országnak számít, egyre nagyobb jövedelmi különbséggel a szegények és gazdagok között.

Kínában kétségtelenül kialakulóban van egy középosztály. Az Economist becslései szerint mintegy 100 millió kínai háztartás rendelkezik majd Nyugat-Európára jellemző jövedelemmel 16 év múlva. Kína a cégek számára nem a gyors meggazdagodás garanciája, az erre készülő vállalatoknak azonban már most szükséges "érteni" az ország piacát. Sok vállalat számára jelent marketing és branding tapasztalatot a kínai piacra most történő belépés - bár a profitra még várni kell. Ily módon azokkal a 25 éves internetezőkkel ismertethetőek meg márkanevek, akik 5 év múlva már rendelkeznek elgendő tapasztalattal és jövedelemmel az online vásárláshoz és hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások igénybevételéhez.

A külföldi cégek előrejelzései szerint az egyik ilyen, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatás az online játék. Az online játék piacának összetevői a fiatal férfi felhasználók, az internet kávézók, és a szélessávú kapcsolat megléte. A számítások akár be is jöhetnek, hiszen a szélessávú internet-hozzáférések száma szintén gyorsan növekszik Kínában - párhuzamosan a fix vonalak infrastruktúrájának kiépülésével. Sok internetfelhasználó ugorja át a betárcsázásos internetkapcsolatot, s fizet elő rögtön szélessávra.

Az eMarketer becslései szerint 2007-re a kínai internetezők 80%-a használ szélessávú hozzáférést, mely nem csak az on-line játék piacára nézve lesz hasznos, hanem új lehetőségeket is nyit - például a hangátviteli IP protokollon alapuló szolgáltatások terén. Kína fejlődésének fenntartásában nagy szerepe lesz az IT, a távközlés és az internet szektorainak a következő 20 évben, s az ország kormánya azzal is tisztában van, hogy a gazdasági célok nem érhetők el külföldi befektetések nélkül. Ez pedig olyan lehetőséget jelent a külföldi cégek számára, mely ezer évben egyszer adatik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!