Spencer
Minden, amit a Dungeon Siege-ről tudni érdemes
Chris Taylor az utóbbi időben rengeteget dolgozik, hogy megszülessen végre új 3D RPG játéka, a Dungeon Siege. Eddig megérte a fáradságot, hiszen a lenyűgöző grafikának és a játékmenetnek köszönhetően hamar a szörnyek és a bűvölet világában találjuk magunkat, feledve, hogy lényegében egy szobában ülünk számítógépünk elött. Chris Taylor, a Total Annihilation fejlesztésénél szerzett tapasztalatait is felhasználta az új RPG készítése során, így nem csoda, hogy stratégai elemekkel is találkozhatunk majd a játékban. Az eredmény, hogy több stílus legjobb tulajdonságai egy olyan programban ötvöződnek, mint a Dungeon Siege. Egyes kritikusok szerint a program várhatóan fogalommá válik a PC-s játékok között.
Az emberben joggal merülhet fel a kérdés, hogy kinek készült a játék, ha ennyi elemet ötvöztek benne? Nos, Chris Taylor szerint a program mindazok számára élvezetes órákat kölcsönöz majd, akik szeretik az akcióval fűszerezett szerepjátékokat, kalandelemekkel megspékelve.
Bizony, az akció sem maradt ki a sorból. Tárgyak robbannak fel a csaták során körülöttünk, repeszdarabok szállnak szanaszéjjel, sejtelmes porfelhővel borítva be a tájat. A játék elején kicsi, gyenge fegyverekkel kell felvennünk a harcot az ellenfelekkel, de ahogy haladunk előre, egyre nagyobbakat, erősebbeket kapunk. Mikor már azt hinnénk, hogy ennél várlázítóbb ellenségaprítókra nem tehetünk szert, újabb és újabbakat találunk.
A grafikai megjelenítésre sem lehet panasz.
"Úgy gondolom, hogy az erdős táj kidolgozottsága, mind a havas, mind az örökzöld részeken hihetetlenül jól sikerült. Néha egyszerűen nem hiszem, hogy játékprogrammal játszom! A művészeink nagyon jó munkát végeztek a táj megrajzolásakor, a fejlesztőmérnökök pedig mesterit alkottak, mikor a tájat életre keltették." - mondta Chris Taylor.
Az első osztályú megjelenítésnek persze ára van, hiszen igen jó hardvert igényel magának a program. Részleteket egyelőre nem árultak el a készítők, azt viszont elmondták, hogy a cél természetesen az volt, hogy a lehető legtöbb számítógépen élvezhető minőséggel / sebességgel fusson a játék. Ennek érdekében több olyan sémát építettek a programba, melyek közül a számunkra megfelelőt kiválasztva működésre bírhatjuk a játékot gépünkön. A felbontás csökkentésével, a grafika minőségének rontásával értékes CPU időt nyerhetünk.
A program készítése során kiemelt fontosságú volt a multiplayer rész megfelelő kidolgozása, hiszen manapság a programok nem számíthatnak jó pontokra a játékosok között, ha az alapvető többjátékos funkciókat sem támogatják. Egy RPG program esetében pedig mindennél lényegesebb a multiplayer lehetőség.
A programot természetesen egyedül is végig lehet játszani, de ha sikerül egy csapatot összeállítani, akkor akár 8 játékos is együtt barangolhat a Dungeon Siege fantasztikus világában. A megfelelő multiplayer módot kiválasztva, a játékosok külön-külön is szerencsét próbálhatnak, azaz a program nem fogja őket egy teambe. A harmadik lehetőség az úgynevezett rövidített játékmód (short game). Chris Taylor elmondta, hogy ez az üzemmód egyfajta kísérlet arra, hogy kiderüljön, rövid kalandozásokat lehet-e RPG elemekkel dúsítani. Ez az üzemmód ráadásul engedi, hogy a felhasználók szabadon változtassák a környezeti változókat, új, izgalmas kalandokat létrehozva.
A Dungeon Siege motorja máris népszerű a "mod" közösségek között. Több csoport nyilatkozta már, hogy ezt a motort használják majd saját projektjeik megalkotásakor.
Nem véletlen ez a nagy érdeklődés, hiszen egy flexibilis, jól konfigurálható motorról van szó. A program kezeli a GAS fájlokat. A GAS fájlok olyan szöveges dokumentumok, melyeket módosítva megváltoztathatjuk a játék körülményeit, saját paramétereket állíthatunk be. Ehhez hozzá kell tennünk még, hogy a játék használja a Skrit nyelvet, illetve, hogy a készítők már tárgyalnak a 3D Studio Max készítőivel egy esetleges GMAX-ról, mely lehetővé tenné a készítők számára, hogy saját textúrákat és objektumokat hozzanak létre.
Chris Taylor egyelőre nem kívánt nyilatkozni arról, hogy mikor jelenik meg a piacon a kész program, de a játék jelenlegi állapotával meg van elégedve.
Az emberben joggal merülhet fel a kérdés, hogy kinek készült a játék, ha ennyi elemet ötvöztek benne? Nos, Chris Taylor szerint a program mindazok számára élvezetes órákat kölcsönöz majd, akik szeretik az akcióval fűszerezett szerepjátékokat, kalandelemekkel megspékelve.
Bizony, az akció sem maradt ki a sorból. Tárgyak robbannak fel a csaták során körülöttünk, repeszdarabok szállnak szanaszéjjel, sejtelmes porfelhővel borítva be a tájat. A játék elején kicsi, gyenge fegyverekkel kell felvennünk a harcot az ellenfelekkel, de ahogy haladunk előre, egyre nagyobbakat, erősebbeket kapunk. Mikor már azt hinnénk, hogy ennél várlázítóbb ellenségaprítókra nem tehetünk szert, újabb és újabbakat találunk.
A grafikai megjelenítésre sem lehet panasz.
"Úgy gondolom, hogy az erdős táj kidolgozottsága, mind a havas, mind az örökzöld részeken hihetetlenül jól sikerült. Néha egyszerűen nem hiszem, hogy játékprogrammal játszom! A művészeink nagyon jó munkát végeztek a táj megrajzolásakor, a fejlesztőmérnökök pedig mesterit alkottak, mikor a tájat életre keltették." - mondta Chris Taylor.
Az első osztályú megjelenítésnek persze ára van, hiszen igen jó hardvert igényel magának a program. Részleteket egyelőre nem árultak el a készítők, azt viszont elmondták, hogy a cél természetesen az volt, hogy a lehető legtöbb számítógépen élvezhető minőséggel / sebességgel fusson a játék. Ennek érdekében több olyan sémát építettek a programba, melyek közül a számunkra megfelelőt kiválasztva működésre bírhatjuk a játékot gépünkön. A felbontás csökkentésével, a grafika minőségének rontásával értékes CPU időt nyerhetünk.
A program készítése során kiemelt fontosságú volt a multiplayer rész megfelelő kidolgozása, hiszen manapság a programok nem számíthatnak jó pontokra a játékosok között, ha az alapvető többjátékos funkciókat sem támogatják. Egy RPG program esetében pedig mindennél lényegesebb a multiplayer lehetőség.
A programot természetesen egyedül is végig lehet játszani, de ha sikerül egy csapatot összeállítani, akkor akár 8 játékos is együtt barangolhat a Dungeon Siege fantasztikus világában. A megfelelő multiplayer módot kiválasztva, a játékosok külön-külön is szerencsét próbálhatnak, azaz a program nem fogja őket egy teambe. A harmadik lehetőség az úgynevezett rövidített játékmód (short game). Chris Taylor elmondta, hogy ez az üzemmód egyfajta kísérlet arra, hogy kiderüljön, rövid kalandozásokat lehet-e RPG elemekkel dúsítani. Ez az üzemmód ráadásul engedi, hogy a felhasználók szabadon változtassák a környezeti változókat, új, izgalmas kalandokat létrehozva.
A Dungeon Siege motorja máris népszerű a "mod" közösségek között. Több csoport nyilatkozta már, hogy ezt a motort használják majd saját projektjeik megalkotásakor.
Nem véletlen ez a nagy érdeklődés, hiszen egy flexibilis, jól konfigurálható motorról van szó. A program kezeli a GAS fájlokat. A GAS fájlok olyan szöveges dokumentumok, melyeket módosítva megváltoztathatjuk a játék körülményeit, saját paramétereket állíthatunk be. Ehhez hozzá kell tennünk még, hogy a játék használja a Skrit nyelvet, illetve, hogy a készítők már tárgyalnak a 3D Studio Max készítőivel egy esetleges GMAX-ról, mely lehetővé tenné a készítők számára, hogy saját textúrákat és objektumokat hozzanak létre.
Chris Taylor egyelőre nem kívánt nyilatkozni arról, hogy mikor jelenik meg a piacon a kész program, de a játék jelenlegi állapotával meg van elégedve.