Gyurkity Péter

Szabadkozik a Samsung a lassítások miatt

Az érintett alkalmazások köre jóval szűkebb, viszont a gyakorlatnak nem vetnek teljesen véget.

Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy a külsős jelentések alapján népszerű appokat lassít be a dél-koreai gyártó, többek között friss csúcskategóriás okostelefonjain, amit később a cég is megerősített. A most megrendezett konferencián elnézést kértek, tisztáztak néhány félreértést, ám arról nincs szó, hogy a lassítások teljesen eltűnnek.

Ahogy arról mi is írtunk, a Samsung által több eltérő készüléken alkalmazott Game Optimizing Service (GOS) pontos feladatáról és annak hatásairól van szó, amely számos felhasználó részéről váltott ki negatív visszhangot. Kiderült ugyanis, hogy miközben a népszerű játékokat szándékosan belassítják (limitálják), a különböző benchmarkokat ez nem érinti, vagyis komoly különbséget látunk a mérések, valamint a mindennapi használat során tapasztalt sebesség között. Olyan hírek is napvilágot láttak, miszerint összesen több mint 10 ezer alkalmazás érintett, a Samsung által most megrendezett befektetői konferencián viszont elmondták, hogy ez pusztán félreértés, mindössze annyi történik ugyanis, hogy nagyjából 10 ezer app adatai alapján döntik el, hogy mely játékokat korlátozzák.

A Samsung alelnöke ezzel egy időben bocsánatot kért a felhasználóktól, magyarázata szerint nem vették kellő mértékben figyelembe a vásárlók igényeit. A gyártó emellett egy részletes FAQ-oldalt is elérhetővé tett, miután a számukra belföldi piacon az illetékes hatósághoz is befutottak az ezzel kapcsolatos kérelmek, ebben pedig részletes információkat találunk a GOS pontos feladatáról és annak működéséről. Azt időközben külsős források is visszaigazolták, hogy a 10 ezer appra vonatkozó kitétel helytálló, azt már korábban közölték, hogy további frissítések révén módosul majd a szolgáltatás, viszont arról nincs szó, hogy teljesen eltűnne a belassítás gyakorlata.

A Samsung vezetőinek elmondása szerint erre a prémium készülékek túlmelegedésének elkerülése, valamint a konzisztens, állandó teljesítmény biztosítása érdekében van szükség, ez belátható időn belül nem fog megváltozni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #3
    Szerintem jól csinálják, az asphaltot nem lassítják, mert ott pár perc futam és aztán a menüben ráér hűlni, míg a genshin impactban azt órákig lehet tolni max teljesítményen azt lassítani kell.
  • Ellaberin #2
    Na pont ez az, ott nem csal: a gép tudja a csilli-villi teljesítményt a teszt idejére.
    Viszont valós használatban egy idő után túlmelegszik, levesz a teljesítményből, stb.
    Ezekkel nem is lenne baj, ha nem úgy árulná a masináit, hogy !Ide nézzetek ennyi markot hoz az új gen, vegyétek!!!!" aután meg szkenneli a hardver zabáló appokat és lassítja.
    Na ez a csalást! Megtévesztés! Átverés! : Büntetendő mindenhol. Csak Pistike ritkán megy neki egy Samunak, inkább vesz egy gyorsabb Samut, mer ott már 120fps/144Hz-en pörg a buttergrund - igaz másfél milla+Áfa volt, de megérte...
  • Gabbbbbbbbbbbb #1
    Nem igazán értem a problémát. Szerintem jobb, ha lassabb, de konzisztensen hoz egy elfogadható teljesítményt, mintha 5 perc játék után giga throttling van.

    Jó oké, benchmark-okban nem kéne csalni, de hát mindenki csal.