Berta Sándor

Visszaesett a Chromebookok iránti kereslet

Az előző esztendő hasonló időszakához képest jelentős csökkenés következett be.

Az IDC piackutató cég kimutatta, hogy 2020 őszével összehasonlítva közel 30 százalékkal kevesebb Chromebookot és 9,4 százalékkal kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte. Az IDC mindezt elsősorban arra vezette vissza, hogy az amerikai egyesült államokbeli és a nyugat-európai oktatási piac telítődött.

Az elmúlt időszakban mind a Chromebookok, mind a táblagépek iránt rendkívül nagy volt a kereslet, mert megkönnyítik a távolból való tanulást és munkavégzést. Az eladott készülékek száma a koronavírus-járvány miatt a tavalyi esztendő harmadik negyedévében érte el a csúcspontját. Az amerikai egyesült államokbeli és a nyugat-európai oktatási piac telítődése miatt az értékesítésben növekedésre már csak az ázsiai-csendes-óceáni régióban, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Afrikában lehet számítani.

A Chromebookoknál a legnagyobb, 18,1 százalékos visszaesést a piaci részesedés tekintetében a Hewlett-Packard volt kénytelen elkönyvelni, de az első négy gyártó (Lenovo, Acer, Dell, HP) mindegyike kénytelen volt szembenézni a csökkenő eladási számokkal. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a piaci részesedéseik néhány százalékkal nőttek. A Lenovóé 5,1, az Aceré 3,7, a Dellé 4,6, míg a Samsungé 2,7 százalékkal.

Egyúttal kiderült, hogy az oktatásban, a szállítmányozásban, a logisztikában és a gyártásban előtérbe kerültek a táblagépek, amelyeknél mind az Apple, mind a Lenovo növelni tudta a piaci részesedését. Ezzel szemben a Samsung, az Amazon és a Huawei csökkenő eladási számokat produkáltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!