Gyurkity Péter
Megugrottak a merevlemez-eladások
A pandémia feltámasztotta a keresletet, a gyártók nagyot kaszálnak.
Az elmúlt hetekben több hír is megjelent a hagyományos merevlemezek területével kapcsolatban, itt többek között arról írtunk, hogy a most véget ért negyedévben mindössze 3 típus maradt hibátlan. Korábban már jeleztük, hogy a felhasználói igények megugrottak, ezt többek között a Chia nevű kriptopénz népszerűbbé válása okozta, most azonban részletes anyag jelent meg a forgalom alakulásáról.
A napokban közzétett felmérésben arról olvashatunk, hogy a második negyedévben igencsak megugrott a piaci forgalom, ennek köszönhetően pedig a periódusban 3 különböző gyártó is saját rekordot állított fel az eladások terén. A trend alakulását és annak erősödését jól jelzi számunkra, hogy a Seagate, a Toshiba, valamint a Western Digital együtt összesen 67,6 millió merevlemezt szállított le, ezekből már 19 millió volt nagyvállalatoknak szánt példány. A fenti szám 8,8 milliós növekedést jelent az egy évvel korábbi hasonló adathoz képest, de még az idei első negyedév 64,2 milliós eredményét is sikerült meghaladni, bár ehhez gyorsan érdemes hozzátenni, hogy egy évtizeddel ezelőtt egy egészen más kép tárult elénk.
Az SSD-k elterjedése előtt ugyanis a merevlemezek voltak a középpontban, ennek köszönhetően pedig a mainál jóval több példány kelt el a piacon ezen tárolókból. 2011-ben például egyetlen negyedévben 160-180 millió darabot szállítottak le a különböző gyártók, bár azóta a kapacitás terén sikerült nagyot előrelépni, így miközben a darabszám egyetlen évtized alatt alaposan lecsökkent, a kapacitás tekintetében sikerült folyamatos növekedést biztosítani – akkoriban nagyjából 100 EB volt az összesített negyedéves adat, napjainkban pedig ez 350 EB felett jár, bár ezek a számok ugyanúgy csak a 3 nagy gyártóra vonatkoznak, nem pedig a teljes szegmensre, annak összes szereplőjére.
A nagyvállalatoknak szánt merevlemezek teljes kapacitása 243 EB volt, ők használják tehát a legnagyobb példányokat, ami nem meglepő. A három gyártó nagyjából 20 százalékkal tudta most növelni bevételét, ami szintén megtörte a korábbi csökkenő trendet, bár ez valószínűleg nem marad sokáig így.
Az elmúlt hetekben több hír is megjelent a hagyományos merevlemezek területével kapcsolatban, itt többek között arról írtunk, hogy a most véget ért negyedévben mindössze 3 típus maradt hibátlan. Korábban már jeleztük, hogy a felhasználói igények megugrottak, ezt többek között a Chia nevű kriptopénz népszerűbbé válása okozta, most azonban részletes anyag jelent meg a forgalom alakulásáról.
A napokban közzétett felmérésben arról olvashatunk, hogy a második negyedévben igencsak megugrott a piaci forgalom, ennek köszönhetően pedig a periódusban 3 különböző gyártó is saját rekordot állított fel az eladások terén. A trend alakulását és annak erősödését jól jelzi számunkra, hogy a Seagate, a Toshiba, valamint a Western Digital együtt összesen 67,6 millió merevlemezt szállított le, ezekből már 19 millió volt nagyvállalatoknak szánt példány. A fenti szám 8,8 milliós növekedést jelent az egy évvel korábbi hasonló adathoz képest, de még az idei első negyedév 64,2 milliós eredményét is sikerült meghaladni, bár ehhez gyorsan érdemes hozzátenni, hogy egy évtizeddel ezelőtt egy egészen más kép tárult elénk.
Az SSD-k elterjedése előtt ugyanis a merevlemezek voltak a középpontban, ennek köszönhetően pedig a mainál jóval több példány kelt el a piacon ezen tárolókból. 2011-ben például egyetlen negyedévben 160-180 millió darabot szállítottak le a különböző gyártók, bár azóta a kapacitás terén sikerült nagyot előrelépni, így miközben a darabszám egyetlen évtized alatt alaposan lecsökkent, a kapacitás tekintetében sikerült folyamatos növekedést biztosítani – akkoriban nagyjából 100 EB volt az összesített negyedéves adat, napjainkban pedig ez 350 EB felett jár, bár ezek a számok ugyanúgy csak a 3 nagy gyártóra vonatkoznak, nem pedig a teljes szegmensre, annak összes szereplőjére.
A nagyvállalatoknak szánt merevlemezek teljes kapacitása 243 EB volt, ők használják tehát a legnagyobb példányokat, ami nem meglepő. A három gyártó nagyjából 20 százalékkal tudta most növelni bevételét, ami szintén megtörte a korábbi csökkenő trendet, bár ez valószínűleg nem marad sokáig így.