SG.hu
Fizetési funkciót építettek a Fitbit új okosórájába
A Fitbit első okosórája, a Fitbit Ionic a Mastercard egyérintéses technológiájával működik és fizetési funkciót kap a most bemutatott Garmin vivoactive 3 óra is.
A cég szándéka szerint az egészségtudatos és sportkedvelő felhasználók okosórájukkal fizethetnek majd az egyérintéses termináloknál, világszerte több mint 6,6 millió elfogadóhelyen. így a sportos vásárlók a pénztárcájukat vagy az okostelefonjukat is otthon hagyhatják. "A fogyasztók olyan technológiai újításokat várnak, amelyek egyszerűen, minél kevesebb klikkeléssel használhatók, mégis nagy segítséget jelentenek mindennapi feladataik ellátásában.” - mondta Kiki Del Valle, a Mastercard alelnöke. „Az egyérintéses technológiával a fitnesz-szolgáltatók rendkívül sokoldalú teljesítménymérőket kínálhatnak sportolóiknak. Azáltal, hogy ezek a sporteszközök fizetési funkciót kapnak, az edzés és a fitneszélmény még testreszabottabb és kényelmesebb lehet.”
Az egyérintéses Fitbit eszközöket már elő lehet rendelni a Fitbit.com honlapon, és általánosságban októbertől lesznek használhatók. A fizetési funkció először az Egyesült Államokban működik majd – együttműködésben a résztvevő kibocsátó bankokkal –, ám más piacokra is hamarosan megérkezik a technológia. Úgy működik, hogy a Garmin felhasználók megadják a fizetési adataikat a Garmin Connect Mobile alkalmazásban (elérhető az Apple és Android app store-ban is) úgy, hogy beszkennelik a kártyájukat vagy kézzel begépelik az adatokat. Amint az alkalmazás és az okosóra szinkronizálásra került, a kártya már használatra kész. A felhasználó gyorsan elindíthatja a fizetési alkalmazást a Beállítások menüben, ezt követően pedig már egyetlen érintéssel fizethet a termináloknál, amikor csak szeretne.
A szolgáltatás részeként a Mastercard létrehoz egy egyedi számot, úgynevezett “token”-t, amely helyettesíti a bankkártyán található 16-jegyű kártyaszámot. A token szám önmagában nem használható fizetésre, ha egy másik eszközről indítanánk tranzakciót. A tokenek tehát úgy garantálják a fizetés biztonságát, hogy a betéti kártyánk vagy hitelkártyánk száma nem vesz részt a fizetési műveletben vagy a tranzakcióban. A Mastercard célja, hogy a felhasználók bárhol biztonságosan fizethessenek és fogadhassanak fizetéseket internetre kapcsolt eszközeikkel, legyen szó viselhető eszközről, okosautóról, okosotthonról vagy egy boltról.
“Jól használható funkciókkal kívánjuk kiegészíteni termékeinket, hogy tulajdonosaik valóban arra koncentrálhassanak, hogy elérjék az egészséggel és sporttal kapcsolatos céljaikat. A Fitbit Pay lehetővé teszi, hogy a fogyasztók út közben, a csuklójukon viselt Fitbit Ionic-kal fizessenek.” - mondta Jon Oakes, a FitBit termékfelelős alelnöke. “Szolgáltatásainkkal felhasználóinkat nem csak az aktív életmódban szeretnénk támogatni, de valódi partnereik akarunk lenni az edzésben is - mondta Dan Bartel, a Garmin globális kereskedelemért felelős alelnöke.
A cég szándéka szerint az egészségtudatos és sportkedvelő felhasználók okosórájukkal fizethetnek majd az egyérintéses termináloknál, világszerte több mint 6,6 millió elfogadóhelyen. így a sportos vásárlók a pénztárcájukat vagy az okostelefonjukat is otthon hagyhatják. "A fogyasztók olyan technológiai újításokat várnak, amelyek egyszerűen, minél kevesebb klikkeléssel használhatók, mégis nagy segítséget jelentenek mindennapi feladataik ellátásában.” - mondta Kiki Del Valle, a Mastercard alelnöke. „Az egyérintéses technológiával a fitnesz-szolgáltatók rendkívül sokoldalú teljesítménymérőket kínálhatnak sportolóiknak. Azáltal, hogy ezek a sporteszközök fizetési funkciót kapnak, az edzés és a fitneszélmény még testreszabottabb és kényelmesebb lehet.”
Az egyérintéses Fitbit eszközöket már elő lehet rendelni a Fitbit.com honlapon, és általánosságban októbertől lesznek használhatók. A fizetési funkció először az Egyesült Államokban működik majd – együttműködésben a résztvevő kibocsátó bankokkal –, ám más piacokra is hamarosan megérkezik a technológia. Úgy működik, hogy a Garmin felhasználók megadják a fizetési adataikat a Garmin Connect Mobile alkalmazásban (elérhető az Apple és Android app store-ban is) úgy, hogy beszkennelik a kártyájukat vagy kézzel begépelik az adatokat. Amint az alkalmazás és az okosóra szinkronizálásra került, a kártya már használatra kész. A felhasználó gyorsan elindíthatja a fizetési alkalmazást a Beállítások menüben, ezt követően pedig már egyetlen érintéssel fizethet a termináloknál, amikor csak szeretne.
A szolgáltatás részeként a Mastercard létrehoz egy egyedi számot, úgynevezett “token”-t, amely helyettesíti a bankkártyán található 16-jegyű kártyaszámot. A token szám önmagában nem használható fizetésre, ha egy másik eszközről indítanánk tranzakciót. A tokenek tehát úgy garantálják a fizetés biztonságát, hogy a betéti kártyánk vagy hitelkártyánk száma nem vesz részt a fizetési műveletben vagy a tranzakcióban. A Mastercard célja, hogy a felhasználók bárhol biztonságosan fizethessenek és fogadhassanak fizetéseket internetre kapcsolt eszközeikkel, legyen szó viselhető eszközről, okosautóról, okosotthonról vagy egy boltról.
“Jól használható funkciókkal kívánjuk kiegészíteni termékeinket, hogy tulajdonosaik valóban arra koncentrálhassanak, hogy elérjék az egészséggel és sporttal kapcsolatos céljaikat. A Fitbit Pay lehetővé teszi, hogy a fogyasztók út közben, a csuklójukon viselt Fitbit Ionic-kal fizessenek.” - mondta Jon Oakes, a FitBit termékfelelős alelnöke. “Szolgáltatásainkkal felhasználóinkat nem csak az aktív életmódban szeretnénk támogatni, de valódi partnereik akarunk lenni az edzésben is - mondta Dan Bartel, a Garmin globális kereskedelemért felelős alelnöke.