Berta Sándor
Televíziós sorozatokat készítene a Facebook
A közösségi portál teljesen új területen próbálja ki magát.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a Facebook televíziós sorozatokat készítene a felhasználói számára és amint kiszivárgott, Mark Zuckerberg nem akar garasoskodni. Az új tartalmak várhatóan a nyár végére válhatnak elérhetővé és az oldal azokkal elsősorban a 17 és 30 év közötti korosztály tagjait célozná meg.
A platform menedzserei egy ideje már tárgyalásokat folytatnak több hollywoodi filmstúdió képviselőivel és a szerzői jogok tulajdonosaival. Zuckerberg komolyan gondolja a projektet, ezt támasztja alá az is, hogy akár 3 millió dollárt sem sajnálna kifizetni az egyes sorozatrészekért. Bennfentesek rámutattak, hogy ekkora összegek csak a nagyon nívós televíziós sorozatok esetében szoktak megjelenni. Amennyiben az elképzelést sikerül megvalósítani és a Facebook megjelenik ezen a piacon, úgy mind a klasszikus televízióadók, mind pedig a nagy stream-szolgáltatók (Netflix, Amazon) konkurensévé válhat és nem csupán szakmailag lehet komoly tényező a piacon, hanem a reklámbevételek szempontjából is.
A Facebooknak világos elképzelései vannak: nem akar politikai drámákat, hírműsorokat vagy olyan sorozatokat, amelyekben meztelenség és mocskos beszéd van. A portál - a Netflixtől és az Amazontól eltérő módon - meg akarja osztani a filmstúdiókkal a nézőkkel kapcsolatos adatokat. Egy második tartalomkategóriában legfeljebb 10 perc hosszú videók lesznek elérhetők, amelyek olcsóbban elkészíthetők és amelyek a YouTube-, illetve Snapchat-generációt szólítják majd meg. E felvételek ügyében a társaság már felvette a kapcsolatot olyan médiacégekkel, mint a BuzzFeed és Refinery29.
A The Wall Street Journal értesülései alapján a Facebook televíziós sorozatokat készítene a felhasználói számára és amint kiszivárgott, Mark Zuckerberg nem akar garasoskodni. Az új tartalmak várhatóan a nyár végére válhatnak elérhetővé és az oldal azokkal elsősorban a 17 és 30 év közötti korosztály tagjait célozná meg.
A platform menedzserei egy ideje már tárgyalásokat folytatnak több hollywoodi filmstúdió képviselőivel és a szerzői jogok tulajdonosaival. Zuckerberg komolyan gondolja a projektet, ezt támasztja alá az is, hogy akár 3 millió dollárt sem sajnálna kifizetni az egyes sorozatrészekért. Bennfentesek rámutattak, hogy ekkora összegek csak a nagyon nívós televíziós sorozatok esetében szoktak megjelenni. Amennyiben az elképzelést sikerül megvalósítani és a Facebook megjelenik ezen a piacon, úgy mind a klasszikus televízióadók, mind pedig a nagy stream-szolgáltatók (Netflix, Amazon) konkurensévé válhat és nem csupán szakmailag lehet komoly tényező a piacon, hanem a reklámbevételek szempontjából is.
A Facebooknak világos elképzelései vannak: nem akar politikai drámákat, hírműsorokat vagy olyan sorozatokat, amelyekben meztelenség és mocskos beszéd van. A portál - a Netflixtől és az Amazontól eltérő módon - meg akarja osztani a filmstúdiókkal a nézőkkel kapcsolatos adatokat. Egy második tartalomkategóriában legfeljebb 10 perc hosszú videók lesznek elérhetők, amelyek olcsóbban elkészíthetők és amelyek a YouTube-, illetve Snapchat-generációt szólítják majd meg. E felvételek ügyében a társaság már felvette a kapcsolatot olyan médiacégekkel, mint a BuzzFeed és Refinery29.