SG.hu

Óriásit nőtt a Huawei bevétele

A Huawei fogyasztói üzletága 2015 első féléves bevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt, amely az előző évi értékhez képest 69 százalékos növekedést jelent.

A cég közleménye szerint ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt. A társaság mobiltelefon üzletági bevétele az idei első félévben elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest. A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos. A Huawei összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte.

"Az idei év első félévében elért eredmények és a jelentős növekedés azt bizonyítja, hogy prémium minőségű termékekre fókuszáló üzleti stratégiánk sikeres. Ez hozzájárul ahhoz, hogy várható nyereségünk 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen." - mondta el Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója. A cég 2015 első félévében összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.


A közép- és felsőkategóriás készülék szállítások 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, amely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti. A felsőkategóriás Mate7 okostelefonból - amelyet 2014 szeptemberében mutatott be - összesen 5 millió darabot szállított ki globálisan. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.

Kínában 124 százalékos bevételnövekedést értek el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedés volt megfigyelhető: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a Dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás volt jellemző. A GFK piackutató intézet szerint a Huawei globális piaci részesedése tovább nőtt 2015 első negyedévében, januárban 6,7 százalékos, februárban 7,1 százalékos, márciusban 7,8 százalékos, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei részesedése a kínai piacon a legnagyobb, a vállalat így megelőzte a Samsungot és az Apple-t a távol-keleti országban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!