McQ

Die Hard Trilogy 2



Kiadó: Fox Interactive
Fejlesztő: N-Space

Minimum követelmény: P200, 32Mb RAM, DX6.1 komp. video és hangkártya
Hasonló játékok: Evolva, Shadowman
Kategória: TPS


Anno, amikor a Die Hard széria futott (Drágán add az életed, Még drágább az életed, Az élet mindig drága), akkor kedveltem meg Bruce Willist és a fölényes, kicsit mogorva, de a maga módján mégis humoros stílusát. Ezért is vetettem rá magam azonnal a Fox Interactive új játékára, a Die Hard Trilogy 2 -re.


A játék elnevezésében a trilogy szó valószínűleg arra utal, hogy hármféle játékstílust egyesít magában a csomag. Van benne autós száguldozás, Mad Dog McRae stílusú interaktív mozi, és a legélvezetesebb rész a TPS, ahol általában tűszokat kell kiszabadítanunk a rosszfiúk likvidálásával egyetemben.


Az autós üldözés nem különösebben nagy szám, a játék egy kicsit a Midtown Madness -re hasonlít. Természetesen itt nem egy versenypályán kell végigszáguldanunk, hanem bombákat összeszedni, autós üldözésekbe bonylódni, stb. Az autónk természetesen nem örök életű, az utakon találhatunk villáskulcs ikonokat, ezeket felszedve javíthatunk autónk siralmas állapotán.


Az interaktív mozi úgy néz ki, hogy van egy filmszerű képsor, ahogy a karakterünk a pályán mozog, és az ő szemszögéből látjuk az eseményeket. Az egérrel (legalábbis azzal célszerű :) mozgathatjuk a célkeresztet, és a felbukkanó embereket (táblákat) kell ripityommá lövöldözni. Természetesen nem ennyire egyszerű a dolog, mert vannak fegyvertelen ártatlanok is, őket jobb, ha békén hagyjuk.


A TPS akció rész talán a legizgalmasabb. Ez az egyetlen, ami valamennyire visszaadja az eredeti film hangulatát, bár a készítők nem titkolták, hogy inkább a forgatókönyvet, mint magát a filmet vették alapul. Így egy kicsit hiányzik belőle az, amit Bruce Willis vitt bele John McLane karakterébe, márpedig szerintem a sikernek ez legalább a felét jelentette. Itt egyébként nagyobb épületeket kell végigkutatnunk, a rosszfiúkat kifüstölni, és a túszokat kiszabadítani. Ez utóbbi annyiból áll, hogy melléjük kell sétálni, és már rohannak is a szabadság édes madara felé. A fegyverarzenál két csoportra van osztva, marokfegyverekre és gránátokra. A gránátok lehetnek füstgránátok (pl. ha olyan szobába akarunk meglepetésszerűen betörni, ami tele van túszokkal), de vannak szép nagyot robbanók is. A marokfegyverek a pisztolytól kezdődnek, de természetesen lesz majd szép nagy puska és gépfegyverek arzenálja is.




Grafika: A játék grafikája nem rossz, a legjobban az akciójelenetekben érvényesül. A játék grafikai motorja nagyon tetszett, főleg az, hogy ha a egy fal közel kerül egy kamerához, akkor a fal áttetszővé válik. Ezáltal a fejlesztők ügyesen kerülték ki az épületek jellegéből adódó takarásokat.

Kezelőfelület: A kezelői felület egyszerű, célszerű, de nem túl szép sajnos. Az irányítás nem rossz, de mintha egy kicsit túl lenne bonyolítva (célzások). Ezen kívül az automatikus újratöltés is idegesítő lehet, mert néha belekezd és amíg nem végez vele, addig abba se hagyja. De szépen mondtam :)

Játékmenet: A játékmenet természetesen a film hangulatát próbálja imitálni, illetve követni, de azért nem túl tökéletesen. Lehet, hogy csak én vagyok maximalista... ? :) Az viszont tetszett, hogy általában nem 100% -os egészséggel rohangálunk, ez nagyon emlékeztetett a magát vonszoló Bruce -ra.

Hangeffektek: A hangokból nincs túl sok, de azok egész jók, tetszettek.

Intelligencia és Nehézség: A játékban _nagyon_ fontos, hogy ne csak vaktában mászkáljunk és lövöldözzünk, hanem használjuk a fejünket is - és ne csak céltáblának. Ha nem tervezzük meg előre, hogy mit fogunk csinálni, úgy könnyen bajba kerülhetünk.

Összegzés: Egy egész kellemes játékkal állunk szemben, de a TPS rész nagyon elnyomja a többit, azokat gyakorlatilag feleslegesnek éreztem. Akinek tetszett a film, annak mindenképp javaslom.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!