SG.hu

Már nem a spam a céges levelezés legnagyobb gondja

Megdőlni látszik az elmúlt évek egyik folyamatosan hangoztatott állítása, miszerint az elektronikus levelezéssel kapcsolatban a felhasználók legnagyobb problémája a túl sok spam.

A SimplyPad.com 100 magyar kisvállalkozásnál végzett felmérést, és meglepő eredményt kaptak. A kéretlen levelek kezelése egyre kevesebb gondot okoz a hazai kis és középvállalkozásoknak. A spam még mindig fontos probléma, de az évek során a felhasználók megtanulták kezelni a helyzetet, és az informatikai cégek is folyamatosan egyre jobb szűrőalgoritmusokkal rukkoltak elő.

A felhasználók figyelme egyre inkább a hatékonyabb, gyorsabb munkavégzést segítő funkciók felé irányul. Így az egyik legfontosabb problémává lépett elő a régi levelek megtalálása, és a levelek rendszerezése. A gyors keresést majdnem ugyanannyian jelölték a levelezés fontos problémájának (44%), mint a kéretlen leveleket. (45%) A felmérés részletes eredményeit egyébként a simplypad.com/felmeres oldalról bárki ingyen letöltheti.

Spam szempontból, az elmúlt években azok a vállalkozások kerültek előnybe, akik nem saját e-mail szervert tartanak fenn, hanem szolgáltatásként veszik igénybe a levelező alkalmazásokat. A webes felületen elérhető céges fiókok mögött ugyanis egy központilag kezelt, nagyobb adatbázis alapján dolgozó fejlett szűrőrendszer található. Ezt folyamatosan fejlesztik, de úgy, hogy a gyakori javításokkal a cégnek nincs munkája: nem kell új verziókat telepíteni és nincs szükség karbantartásra sem.

Épp ezért hazánkban is egyre több cég tér át például a Gmail alapú céges levelezésre. Szatmári Tamás a SimplyPad projektmenedzsere szerint a váltás két szempontból is előnyös egy kisvállalkozás számára: "Egyrészt a legmodernebb technológiákat használhatják, mint például a Google gyors keresője, vagy spamszűrő algoritmusa, másrészt költséghatékony módon juthatnak olyan technológiához, amelyet korábban csak a multik engedhettek meg maguknak."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #5
    Lehet nagyobb rá az esély, de a miénket 97 óta mióta van nem sikerült senkinek se törnie. Persze lehet hogy 2250-ben sikerül valakinek, de amíg egyikre is 0 meg másikra is 0 a precedens, addig ne fényezzük már egy CIA által pénzelt amerikai multi információ gyűjtő szolgáltatását.
  • Komolytalan #4
    "Egyrészt a legmodernebb technológiákat használhatják, mint például a Google gyors keresője, vagy spamszűrő algoritmusa, másrészt költséghatékony módon juthatnak olyan technológiához, amelyet korábban csak a multik engedhettek meg maguknak."
    Nem is tudtam hogy multi vagyok. Több mint 5 éve működik a szerverünkön spam és vírus szűrés, és mit mondjak, elég hatékony. Nálunk a webtárhely (korlátlan, ha túl nagy vagy adsz 1 vinyót), korlátlan adatbázis, levelezés 100 email címig spam és vírusszűréssel - összesen évi max 60eFt. Ha nem kell ennyi (mondjuk nem kell adatbázis) még olcsóbb is. Szóval nehogymár csak egy multi engedhesse meg magának.
  • Kheller #3
    Haha, fejlett keresési algoritmusok és a gmail... A gmail-nél bénább kereső nemigen van a piacon. Még attachmentekben se tud keresni, az outlook-om hamarabb megtalálja 50.000 levélben és attachmentjeikben amit keresek, mint a gmail ostoba keresője. Épeszű ember meg nem tesz céges levelezést egy külső multi kezébe, aki az adatok elemzéséből él. Ráadásul elég sokszor lerohad. Otthon persze nyugodtan lehet használni.
  • Mcsiv #2
    Szerződés van, az öngyilkosság az ilyen eszetlen kommentelés miatt van csak.
    Azt még azért tegyük hozzá, hogy nagyobb az esély arra, hogy az otthon beállított sufniszervert előbb törik meg mint pl a gmailt.
  • hiftu #1
    Ajaj...

    Külsős cégre bizni a céges levelezést, mindenféle szerződés nélkül.
    Ennek enyhén öngyilkosság szaga van.
    Látom a spamben már otthon vannak a tisztelt cégvezetők. Már csak a biztonságra kellene ügyelni... Az meg drága, mi... (szönyegalásöprés)