Spencer

Star Wars Galaxies



Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Sony Online Entertaiment, Verant Interactive

Rendszer Követelmények: Még nincs adat
Hasonló játékok: Everquest, Ultima Online
Kategória: Online RPG
Megjelenés: 2001. 3. negyedév


És bizony hamarosan élhetjük is! Az E3 kiállításon készült beszámolók alapján megszületett az a Star Wars Galaxies előzetes, melyet minden rajongónak el kell olvasnia. Ezt nem lehet kihagyni!

Nem kisebb nevek, mint a Sony Interactive és a Verant fogtak össze a Star Wars játékokért felelős LucasArts szoftvercéggel annak érdekében, hogy elkészítsék az első kifejezetten többjátékos alapokon nyugvó masszív online RPG-t. A Sony Interactive-ot nem kell bemutatni senkinek, de a Verant név is ismerősen csenghet a legtöbb olvasónak. Bizony, ez az a cég, aki elkészítette az EverQuest-et, a mai napig a legnépszerűbb online fantáziabirodalmat. A LucasArts kreatív forrásait, és a Verant több éves tapasztalatait felhasználva nagyon jó esély van arra, hogy a Star Wars Galaxies hatalmas siker lesz. A LucasArts producere, Haden Blackman velősen fogalmazott: "Egy másodikgenerációs online játékot készítünk." - célzott a csapatban dolgozó EverQuest és Ultima Online veteránokra, akik most tapasztalataikra építve továbbléphetnek egy következő szintre.

Klikk ide!     Klikk ide!

A környezet
A játék a galaktikus polgárháború idején játszódik, az első Halálcsillag elpusztítása után. Ezt az időszakot a rajongók a "Klasszikus Érának" nevezik. Több világ létezik majd, csakúgy, mint az Ultima Online vagy az EverQuest szerverei esetében. Minden világ saját különálló galaxist jelent. Minden galaxison belül több látogatható bolygó lesz, melyek legtöbbjével a filmekben is találkozhattunk már (a Tatooine, a Naboo, stb.). Minden bolygó körülbelül 16 kilométer x 16 kilométer nagy lesz, ami 35 százalékkal nagyobb, mint az EverQuest teljes univerzuma, mi pedig itt csak egyetlen egy bolygóról beszéltünk a sok közül. Ha a játék megjelenik, a játékosok szinte azonnal, megkötések nélkül utazhatnak a planéták között, hiszen minden nagyobb városban lesz űrhajókikötő. Az E3 ebből a szempontból egyik legnagyobb híre az volt, hogy a Star Wars Galaxies-ban saját űrhajót is vehetünk magunknak, amivel aztán űrcsatákat vívhatunk, csempészhetünk árucikkeket, kijátszva a Birodalmi járőröket, vagy éppen a lázadók sorait erősíthetjük, vagy ritkíthatjuk. Az univerzumot mégsem ez kelti majd életre, hanem az a hihetetlen részletesség, mellyel mindent kidolgoztak. "Mindennek Star Wars feelinget kell árasztania, hogy jól szerepeljen a játék." - mondta Blackman.

A Star Wars mindenből tartalmaz egy kicsit. Vannak benne csúnya fejvadászok, hatalmas űrhajók, különféle világok, egzotikus lények, hősök, stb. Nem csoda, hogy komoly feladatot jelent egy ilyen világ életre keltése, nem véletlen, hogy pont ezt a sokszínűséget volt a legnehezebb visszaadni.

Klikk ide!     Klikk ide!

Hogy ez megtörténhessen egy különleges grafikus motorral kellett ellátni a programot. Vegyük például a Naboo hatalmas füves mezőit, melyek mindenkinek ismerősek a sorozat nemrég vetített első részéből. A bemutatott demóban a dombokat borító füvet a szél lengette, a karakterek árnyékot vetettek a földre, stb. Ugyan nem mutatták be, de a fejlesztők azt állították, hogy a terep deformálható, azaz a robbanások helyén kráterek maradnak. Amint a játékosok a vízhez közeledtek, megfigyelhettük a víz és a fény gyönyörű játékát. Ezt a demót ne úgy képzeljük el, mint egy levetített filmet a programról, hiszen két játékos bolyongott a világban egy szerverhez kapcsolódva, tehát valósidőben mutatták be a környezetet.

Igazán azonban a Tatooine sivatagjaitól szédültek meg a jelenlevők. Aki szereti a filmet, azonnal felismeri majd Luke Skywalker otthonát, de ami tényleg megérinti az embert, az a hihetetlen és elmesélhetetlen hangulat, amit a látvány ébreszt a játékosban. A sivatagi homok által létrehozott dűnék, a kunyhószerű épületek, mind-mind olyan valósághűek, hogy az ember úgy érzi, belemarkolhat a homokba, megtapogathatja a házak durva falát.

Rövid utazást tettünk a homokfutóval, azzal a járgánnyal, mint amit Luke vezetett az először leforgatott epizódban. A fém ezüstösen csillogott a sivatagi tűző napon, minden apró részlet jól látható volt: a homokfutó belsejét gyönyörűen kidolgozták. Az elsuhanó, a homok és a nap által kikezdett, koptatott, csorba sziklák teljesen valóságosnak hatottak. Még nem is beszéltünk az olyan apróságokról, mint a sivatagot lakó hatalmas szörnyek, mint például a Krayt Sárkány, ami simán összetaposhat bennünket, ha nem vigyázunk. Ha egy online RPG célja, hogy egy másik világba repítsen el bennünket, akkor a Galaxies magasan veri az összes többi hasonló játékot.

Klikk ide!     Klikk ide!

A szépség még nem minden, hiszen legyen akár milyen szép is a világ, nem sokat érne, ha nem lakna benne senki. Nem kell megijednünk, hiszen a karakterek generálásáért felelős rendszer szintén igen fejlett. Nyolc különböző faj közül választhatunk, mindegyiknél szinte végtelen sok beállítási lehetőséggel. Külön megadhatjuk a bőrszínt, a ruházatot, a hajstílust, stb.

"Szükséges a variálhatóság." - mondta Blackman, miközben bemutatta, hogy a lények arcát szabadon torzíthatjuk annak érdekében, hogy ne legyen két egyforma karakter a galaxisban. Ezzel biztosítják, hogy mindenki rendelkezhet saját online egyéniséggel. A fajok között természetesen megtaláljuk a Star Wars-ból ismert kedvenceket: van például Wookie (Chewbacca), Mon Calamari (Ackbar Admirális) és Zabrak (Darth Maul). Ha egy Zabrak-ot szeretnénk létrehozni, akkor szabadon megrajzolhatjuk azokat a tetoválásokat, amik olyan baljóssá tették a fajt. Természetesen emberek is vannak a programban, és igen, akár a Birodalom oldalán is harcolhatunk, a vaskezű császár elnyomó politikájának eszközeként szolgálhatunk, félelmet ébresztve a galaxis legeldugottabb sarkaiban is. Három jelzősáv van, amire figyelnünk kell majd a játék során: az Egészségi állapotunk kijelzője, a Cselekvések mutatója, és a Gondolat ereje. Összesen hat attribútum van, melyek befolyásolják ezeket a jellemzőket: az Erőnlét, a Fizikum, a Gyorsaság, az Állóképesség, a Koncentrálóképesség, és az Akaraterő. A különféle fajok különböző minimum és maximum értékekkel rendelkeznek az egyes attribútumok esetében. Figyelnünk kell a három jellemzőre, mert a támadások során meggyengíthetik őket, és velük együtt bizonyos képességeinket. Ez a rendszer azért került bele a programba, hogy biztosak lehessenek benne, hogy minden karakter rendelkezni fog erősebb és gyengébb képességekkel. A képességeinket használva a program pontokat vesz el a legfőbb három jellemzőtől. Az, hogy mennyit, és hogy mennyi idő alatt töltődik fel újra az adott jellemző, az attribútumokon múlik. Az Erőnlét például befolyásolja, hogy mennyi Egészségpontba kerül egy támadás, az Állóképesség pedig azt határozza meg, hogy milyen gyorsan kapjuk vissza az elveszett Egészségpontokat.

Klikk ide!     Klikk ide!

Az elérhető maximális pontjaink száma nem növekszik az idővel, ehelyett meghatározhatjuk, hogy mire szeretnénk felhasználni az attribútumainkat, illetve hogy mivé szeretnénk válni segítségükkel. Röviden szólva megváltoztathatjuk a karakter természetét, jellemét.

Valaki Jedi Lovagként akar játszani? Nem könnyű pálya. A Jedik ebben a korszakban, ahogy Blackman magyarázta "rejtélyesek és ritkák. Különlegesek." Ha Jedivé szeretnénk válni, a program minden cselekedetünket figyeli. Az Erőt a jártasságainkhoz hasonló módon tartják nyílván. Ebben az esetben is választhat a játékos az Erőn belül bizonyos tényezőket, melyekre jobban koncentrálhat. Amennyiben utunkon elakadunk, és nem fejlesztjük jártasságainkat fokozatosan képességgé, elveszíthetjük őket.

Klikk ide!     Klikk ide!

Gazdaság
Rengeteg megvásárolható dolog, tárgy és szolgáltatás van a játékban. A kereskedelmi jártasságok kiemelt szerepet kapnak, csakúgy, mint az Ultima Online-ban. Vegyük példának a fodrászatot. Amennyiben továbbfejlesztjük az erre irányuló jártasságainkat, olyan frizurákat készíthetünk a karaktereknek, melyeket máshol nem csináltathatnak meg. Mivel az emberek szeretik különbözővé tenni magukat, illetve az őket jelképező karaktereket, fizetni fognak a szolgáltatásért. Sokkal gyakorlatiasabb jártasságokat igényel a javítás és a robotépítés, amiből komoly profitra tehetünk szert, ha jók vagyunk benne.

Járművek, robotok
"A homokfutókat bárki megvásárolhatja, és szabadon száguldozhat velük. Egy kopár bolygón rendkívül fontosak a szállítóeszközök." - mondta Koster. Természetesen nem lenne Star Wars a Star Wars robotok nélkül. Robotokat vásárolhatunk, eladhatunk, építhetünk, sőt alapvető intelligenciát is programozhatunk beléjük egy leírónyelv segítségével, mely hasonló a Lego Mindstorms játékok nyelvezetéhez. Mire jók a robotok? Vigyázhatnak például a dolgainkra, amíg offline vagyunk, vagy mivel a programba több nyelv is bekerült, jól jön egy Protokolldroid. Egyesek olyan képességekkel rendelkeznek, melyekkel mi nem, így segíthetnek nekünk betörni számítógépes rendszerekbe R2D2 stílusban.

Klikk ide!     Klikk ide!

Az Ultima Online-hoz hasonlóan a játékosok a Star Wars Galaxies-ban is felépíthetik saját épületeiket. A tervezők tanultak a korábban elkövetett hibáikból, ezért például az ingatlanok nem járnak alanyi jogon. A világok hatalmasak, és egy fel nem térképezett területre várost építeni nagyon nagy profitot hozhat. A vagyonos játékosok kedvük szerint építkezhetnek, dekorálhatják épületeiket. Emelhetnek sivatagi kunyhókat, vagy őrtornyokkal körülvett erődöket. Amennyiben űrkikötőt is telepítünk a városba, a település összeköttetésbe kerül az összes többivel. A város rendben tartásához a települést építőnek lehetősége lesz egy másik játékost polgármesternek megválasztani. A polgármester aztán új törvényeket hozhat a városban, illetve automata rendszereket állíthat üzembe a rendfenntartás érdekében. Egy kicsi ebből, egy kicsi abból
Koster nyilvánvalóan fogalmazott, mikor arról kérdezték, hogy milyen célokat kívánnak megvalósítani a játékkal: "Szeretnénk az unalmasságot kihagyni az online világokból." Ez pedig azt jelenti, hogy néhány, egyébként szokásos elem kimaradt a programból. A legnagyobb különbség az EQ és a Star Wars Galaxies között az, hogy a rendszer teljesen a jártasságokra épül, azaz nincsenek tapasztalati pontok. Ezek helyett egyéni képességekre tehetünk szert. Új jártasságokat úgy tanulhatunk meg, ha küldetéseket végzünk el, és aztán a szerzetteket felvesszük a már meglévők közé.

A készítők egyelőre nem akartak arról nyilatkozni, hogy hogyan kezelik majd a játékosok halálát, de annyit megígértek, hogy nem kell a holttestünk után vadásznunk. "Több játékstílust is támogatni kívánunk." - mondta Koster. Ennek érdekében a programba olyan karakterek is bekerülnek, amelyek nem vesznek részt csatákban. Ezeket elsősorban azok fogják választani, akik csak alkalomszerűen kívánnak belépni a Star Wars online világába.

Klikk ide!     Klikk ide!

Ami az összecsapásokat, csatákat illeti a készítők egyelőre nem mutattak belőlük sokat, mivel még rengeteg részlet vár kidolgozásra. Az ígéretek szerint a cél a moziban látott filmszerű élmény visszaadása lesz. Koster elmondta, hogy a csaták izgalmasak, kihívóak lesznek, és külön ügyeltek arra is, hogy a szélessávú Internetes kapcsolattal rendelkező powergamerek ne hódíthassanak meg hatalmas területeket csak annak köszönhetően, hogy sokkal gyorsabb adatkapcsolatuk van. A játék rendszere lehetővé teszi az ellentétes oldalon álló playereknek, hogy bizonyos helyekért harcoljanak egymással. Egy olyan játékos megtámadása, aki nem ellentétes oldalon áll, komoly büntetést von maga után. A szabályokat tehát úgy alkották meg, hogy bátorítsák az ellentétes oldalon állók összecsapásait, így például a Lázadók és a Birodalmiak csatáit, miközben háttérbe szorítják a véletlenszerű és célnélküli öldöklést.

A virtuális világot több területre osztják fel: biztonságos területek, a vadon, és olyan területek, ahol fegyverszünet van érvényben.

Biztonságos területek (safe areas):
A biztonságos területeken általában nem lehet játékos - játékos elleni harcot kezdeményezni, kivéve, ha az megegyezéses párbaj jelleggel folyik. Játékos - környezet közötti összecsapások előfordulhatnak.

A vadon (wild areas):
A két játékos közötti harcok akkor is engedélyezettek, ha nem párbaj jelleggel folynak, viszont az agresszor komoly büntetésre számíthat. A játékos - környezet közötti összecsapások itt is lehetségesek.

Területek, ahol fegyverszünet van érvényben (truce areas):
Tilos mindennemű harc a játékosok között. A játékos - környezet közötti összecsapások sem mindig lesznek lehetségesek, bár ez a helyszíntől függ.

Ez a rendszer jó alapját képezi azoknak a szabályoknak, melyek meghatározzák, hogy hol, és milyen feltételekkel köthetünk bele a másikba. Előfordulhat azonban, hogy egyes helyszíneken más szabályok érvényesek, mint az azt körülvevő területeken, tehát bizonyos kivételeket alkalmaznak a programban a háborúskodás megkönnyítésére. A képernyőn egy vizuális indikátor tájékoztat majd bennünket arról, ha éppen megtámadtunk valakit, vagy fordítva. Azt, hogy egy játékos megtámadható-e onnan tudhatjuk meg, hogy megnyitjuk a profilját, amiből értékes adatokat tudhatunk meg róla. Egyelőre nagyon nehéz megmondani a játék korai állapota miatt, hogy ezeket az elemeket végül is hogyan ötvözik majd. Reméljük, hogy a készítők tapasztalata meglátszik majd a játékon, és a szervereket vegyesen népesítik majd be az alkalmi és a hardcore játékosok.

Klikk ide!     Klikk ide!

A világűr
Már önmagában az is kisebb hőstettnek számít, hogy a programozók igen részletesen alkották meg a bolygókat, pedig még nem is tettünk említést a világűrről. Az űrben folyó utazások és harcok elengedhetetlen elemei a Star Wars filmeknek. Az E3 kiállításon végre bejelentették, amire mindenki várt: a Star Wars Galaxies-ban az űr szabadon felfedezhető. Bár erre egy kicsit tovább kell várnunk, mivel ezt a lehetőséget a játék első kiegészítője hozza majd, amely a tervek szerint fél évvel A SW Galaxies megjelenése utánra fog elkészülni. Ettől kezdve, ha akarjuk, vehetünk magunknak egy X-Wing harci gépet, felvehetjük a harcot a Birodalommal, vagy egy kereskedelmi hajó segítségével lehetünk tisztességes vagy éppen tisztességtelen csempészárukat szállító kereskedők.

A hangsúlyt ismételten arra a hatalmas tapasztalatra kell fektetnünk, amivel azok a fejlesztők rendelkeznek, akik a program ezen részét készítik. Az olyan nagy játékok, mint a Privateer vagy a Wing Commander programozói megállás nélkül dolgoznak, hogy még tökéletesebbé tegyék a már így is fenomenális űrjeleneteket.

Képzeljük el egy pillanatra, hogy egy hatalmas Csillagromboló felé szállunk kis X-Wing hajónkkal, miközben elrepülünk egy teljesen kidolgozott, élő város felett, ahol minden egyes követ élő emberek raktak le és minden egyes lövegtornyot használ valaki. Minden ott volt a szemünk előtt a bemutatón. A felbosszantott Csillagromboló körül hamarosan TIE vadászok kisebb csoportja jelent meg, hogy levadásszák a játékost, aki egy aszteroidamező közepén folytatta az összecsapást, miközben a háttérben szóló zene egyre hangosabb és feszültebb lett. Amit láttunk nem film volt, hanem élőben számolt animáció. Nagyon nehéz elhinni, hogy a jelenetek az űrben és bolygón egy és ugyanazon univerzum részei voltak! Fantasztikus!

Hamarosan a mi galaxisunkban is
Az ötlet már alapjaiban nyerő: szedd össze a legtehetségesebb, legtöbb tapasztalattal rendelkező fejlesztőket, add a kezükbe mindenidők leghíresebb sci-fi világát, és hagyd, hogy digitálisan újrateremtsék. Igazán nagyszerű élmény volt látni a programot, annak ellenére, hogy a játék bizony még messze van a késztől. Végre lehetőségünk lesz élni és felfedezni azt a világot, amely meghatározta sokunk gyerekkorát. Kalandjaink során a filmekből, könyvekből ismerős arcokkal is találkozhatunk, a szerencsések (vagy szerencsétlenek) pedig még magával Darth Vaderrel is megmérkőzhetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kreeder44 #107
    Sziasztok! Megfogom venni a novemberi SWG-t... Nem tudom h érdemes e de régebben is sokat gondolkodtam rajta.Ez ez Emu-s dolog hogy fog működni ?? visszajön a régi renszer... és fizetős lesz az is később?? vagy maradjak a normális szerveren ?? Ti még fogtok ott játszani vagy mentek az emusra??
    Bocs a hülye kérdésekért de jó lenne h írnátok rá valamit köszi!
  • Noy #106
    hello!!
    látom régen nem írtak, de remélem ez később nem lesz ígySzeretném megkérdezni, hogy nem tudtok szerezni nekem egy működő serialt, vagy keygent, vagy akár egy accountot a galaxies trials of obi-wan -hoz?
  • Enosh Chan #105
    lol a rohadt életbe mi a rák lett ezzel a fórummal? :DD
  • Enosh Chan #104
    jóestét most akarom megvenni mit kell tudnom részletesebben?
  • Caponee #103

    Galaxies ingyen!
    [2004. május 22. @ 09:06 - Berkenye]
    A FilePlanet accounttal rendelkezők most örülhetnek, ugyanis ők letölthetik a közel két gigás Star Wars Galaxies: An Empire Divided-ot, s két hétig ingyen használhatják. Csak ugyebár a letöltésért kell fizetni, ugyanis a publikus szervereken nem elérhető sajnos a cucc. Az érdeklődőknek erre tessék...

    Gamestar



    Ha valaki bele akad publikus letöltesbe tegye közzé. thx
  • Curze #102
    SZiasztok!

    Úgy látom nem nagyon él ez a topik, de azért hátha valaki rátalál.

    Az lenne az én kérdésem, hogy ti melyik szerveren játszotok? Szeretnék ugyanis magyarokkal együtt játszani.
  • Piccolo #101
    Üdvözlet,

    a játékot keresném, de ahol eddig néztem, sehol nem kapni :/ Nincs valami tippetek, hol lehetne megvenni?
    Előre is köszi!
  • Chappy #100
    ...és letöltöm...
  • Tibre #93
    Nah mi van,ennyi embert érdekel a progi? :)
    Holnap már a boltok polcain lesz!(Legalább is amcsiknál)
  • FiRe #91
    hi
    mikor jelenik meg a jatek?
    valahol meg lehet e elore rendelni?