SG.hu

40 százalékkal emeli előfizetéseinek árait az Apple

Az óriáscég negyedéves profitja 19,3 milliárd dollár volt, a jelek szerint ez nem elég a részvényesek öröméhez. Az Apple Arcade, az Apple News Plus és az Apple One csomag drágul, míg az Apple Music, az Apple Fitness Plus és az iCloud Plus ára változatlan marad.

Az előfizetési árak szinte minden szolgáltatásnál emelkednek, és az Apple sem akarja kihagyni a lehetőséget, hogy egy kicsit megszorongassa ügyfeleit. Az Apple akár 42 százalékkal is megemeli az árakat az Apple TV+ streaming szolgáltatásnál, de az Apple News+ és az Apple Arcade játékplatform sem marad ki a sorból. Közleményük szerint már meg is kezdték az új előfizetési árak bevezetését "az Egyesült Államokban és egyes nemzetközi piacokon". A meglévő ügyfelek még legalább 30 napig élvezhetik a jelenlegi árakat. A szolgáltatás továbbra is reklámmentes lesz. Az Apple általában e-mailben is értesíti az ügyfeleket az áremelésekről.

"Arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobb élményeket nyújtsuk ügyfeleinknek azáltal, hogy folyamatosan magas minőségű szórakozást, tartalmat és innovatív funkciókat adunk szolgáltatásainkhoz." - írja a cég. Az Egyesült Államokban az ügyfelek 40 százalékkal többet fizethetnek az Apple Arcade-ért és 42 százalékkal többet az Apple TV+-ért. Az Apple TV Plus havi 6,99 dollárról havi 9,99 dollárra emelkedik, az Apple Arcade pedig havi 4,99 dollár helyett mostantól 6,99 dollárba kerül havonta. Az Apple News Plus havi 9,99 dollárról 12,99 dollárra emelkedik.

Eközben az Apple News+ előfizetők számlája mintegy 30 százalékkal, havi 12,99 dollárra ugrik. Úgy tűnik, az Apple iCloud, az Apple Music és az Apple Fitness megmenekült az áremelések legújabb körétől, legalábbis egyelőre. Az Apple One-t választók sem mentesülnek az áremelkedésektől. A csomagok az Apple számos népszerűbb szolgáltatását, például az iCloud+-t, a Zenét, a TV-t és az Arcade-ot foglalják magukba. Íme, mire számíthatnak az amerikai előfizetők:
Egyéni: 19,95 $/hó - 17,7 százalékkal magasabb, mint a korábbi 16,95 $.
Családi: 25,95 $/hó - 13 százalékkal magasabb a korábbi 22,95 $-nál.
Premier: 37,95 $/hó - 15 százalékkal több, mint az eddigi 32,95 $.

Az emelkedést nem indokolták, de biztosan nem a cég problémás anyagi helyzete az ok. Alig egy hónapja a cég vezetői azzal büszkélkedtek, hogy a szolgáltatásokból származó bevételek minden idők legmagasabb szintjét érték el a harmadik negyedévben, és a vállalat több mint egymilliárd előfizetésnek örülhet. (A vállalat nem tesz közzé előfizetői számokat a termékeire, például az Apple TV-re vonatkozóan.) Ezek az előfizetők hozták az Apple bevételeinek nagyjából 25 százalékát, ami 21 milliárd dollárt jelentett - ez 8%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az elmúlt negyedévben az Apple egésze 221 millió dolláros napi nyereséget ért el, és a tőzsdei bejelentés szerint 12,5 százalékos effektív adókulccsal adózott.

A társaság jövő csütörtökön számol be a negyedik negyedéves eredményéről. Az olyan előfizetéses szolgáltatásokból származó bevételek, mint az iCloud és az Apple TV Plus fontos, növekvő szegmense a vállalatnak, és a mai emelések segítenek a számok további növekedését. Legutóbb szinte pontosan egy éve volt emelte árait az Apple, akkor az Apple Music, az Apple TV Plus és az Apple One került többe. Az Apple szinte az utolsó a sorban, aki emeli az előfizetési díjakat, csak követik a Netflix, a Hulu, a Disney+, a Max és az Nvidia GeForce Now szolgáltatásokat, melyek mindegyike magasabb havidíjakat vezetett be idén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #5
    A streaming arak nem feltetlenul az inflacio miatt nonek, bar az elfogadhatobba teszik az aremeleseket.

    A streaming arak elsosorban azert nonek, mert vege a streaming aranykoranak. Eddig keves streaming szolgaltato volt a piacon, es mindenki azt a keveset nezte. Ettol fuggetlenul a fo cel a novekedes volt eddig, nem a profit, ezert hajlandoak voltak elnezni vesztesegeket, hogyha a felhasznalok szama novekedett.

    Az elmult par evben valtozott a helyzet mindket teren. Most mar nem uj streaming nezok piacra hozasa a cel, mert mar mindenki streamingel. Most mar egymas elol probaljak elhalaszni a nezoket. Es a versenytarsak szama is minden eddiginel nagyobb, szoval egysegnyi szolgaltatora sokkal kevesebb nezo jut, tehat kevesebb a profit.
    Viszont a novekedesi idoszak vegevel, a befektetok most mar profitot akarnak latni, nem nezik el a profit elmaradasat csak hogy megvagjak az arakat hogy uj nezoket csabitsanak el.

    A profitot pedig ket felekeppen lehet novelni, vagy kevesebbet koltenek a tartalomra, vagy arat emelnek. Es mindkettot latjuk. Sok szolgaltato valogatosabb hogy mit rendel meg, gyakrabban kaszalnak el sorozatokat, es persze arat is emelnek.Es valoszinuleg fogjak meg tovabb emelni, addig amig el nem erik a turokepessegunk valodi hatarat, ahol majd elkezdenek bukni a gyengebb szolgaltatok.
  • Cat #4
    Azt ugye te sem gondolod, hogy nálunk nem fognak ugyanígy emelni?
  • Ellaberin #3
    Ezek szerint nem csak nálunk épül az infláció, ellenben (ez is) nálunk csúcsosodik ki :(
  • grobs #2
    Tekintve, hogy az apple tv+ eddigi 7 USD (2550 HUF) előfizetése 2800 HUF volt nálunk, elég valószínűtlen, hogy a 10 USD-s majd olcsóbb lesz.
    Többi cégnek van régió korlátja, így régiós előfizetést tud adni. Apple-nek nincs ilyen, mert csak saját tartalmat adnak. Ha nem ők lesznek a legdrágábbak az csak azért lesz mert a netflix is emelésre készül ... bár állítólag ők csak a legnagyobb csomagon emelnek.
  • zetortraktor #1
    Ja., Amerikában meg van reklámos Netflix, Disney+ és HBO Max, és a YouTube Premium is több ezer forinttal drágább, de hol érdekel ez minket, ha Magyarországon vagyunk.