MTI

Átlépte az óránkénti ezer kilométeres sebességet a mágnesvasút

Megdöntötte a lebegő mágnesvasút (maglev) sebességének világrekordját az amerikai hadsereg kísérleti mágnesvasútja, amely óránkénti 1019 kilométeres sebességgel száguldott a tesztpályán.

Az amerikai légierő közlése szerint az Új-Mexikó államban lévő Holloman légi támaszponton a rakétameghajtású 900 kilogramm súlyú mágnesvasút saját március 4-ei világcsúcsát döntötte meg, amikor 825 kilométer/órás sebességgel száguldott a különleges tervezésű mintegy 640 méter hosszú tesztpályán - adta hírül a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő hírportál. A maglev-szerelvények a mágneses rendszernek köszönhetően nem érintkeznek a vasúti sínnel, hanem fölötte lebegnek, így csak súrlódásuk a levegővel korlátozza sebességüket.


Ahhoz, hogy a mágnesesek a lehető legjobban működjenek, a mérnököknek először le kellett azokat hűteni az abszolút nulla fok fölötti négy kelvin fokra (mínusz 269 Celsius-fok), amelyhez nagyon hideg folyékony héliumot használtak - közölte Shawn Morgenstern alezredes, a 846. kísérleti század parancsnoka. A rekorddöntés ellenére Morgenstern szerint a kísérlet nem pontosan a tervek szerint zajlott. Elmondta: azt tervezik, hogy változtatnak a vonat formáján, és ki akarnak próbálni a jelenleginél könnyebb anyagokat is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • UUUU #7
    Raketameghajtas :D Tuti kelendo lesz a civil piacon. :DDDD
    Ez gyakorlatilag nem is magnes vasut, hiszen azok meghajtasat a magneses mezo vegzi, itt pedig a magnesesseg csak a palyan tartja a jarmuvet.
  • Jawarider #6
    Biztos vmi gyors telepíthető változaton dolgoznak....
  • shakwill #5
    Akkor ha szellent valaki a magleven, az már légidesszant...
  • gaszton421 #4
    A rakéták tesztelésére, A mágneses pálya a fontos jelen esetben , a meghajtás nem elektromágneses lineáris motrokkal tortenik mint a maglev palyakon hanem rakétákat pakoltak rá, ha kilovik es visszazuhan nem lesz olyan jo allapotban mint a pálya végén, igy lehet vizsgalatokat végezni a kiégett rakétamotrokon. Ezt altalában statiku padokon végzik de így azt is tudják hogy viseli a rakétaszerkezet a gyorsulást.
  • paby88 #3
    a csillagkaput is a légierő üzemelteti ^^
  • defiant9 #2
    Onnantól hogy nem érintkezik a sínnel ez már légiszállításnak minősül :)
  • T0nk #1
    De minek a légierőnek mágnesvasút?