sogun

Zog és a kőszáli disznó


(GA-Source)
Kiadó: TBA
Fejlesztő: Pixeleers
Megjelenés: 2001 Április

Előjáték:
„Zog mohóságtól kiguvadt szemekkel, nyálcsorgatva, karjait ölelésre tárva rohant le a kedvenc lejtőjén egy rémült röfögéssel menekülő kőszáli disznó után. A vadmalac taktikázva bevetette magát egy sűrű, bokros részbe. Zog meg utána. Ha madártávlatból nézzük őket, akkor heves mozgolódást látunk a bokrok közt, amit egy fájdalmas malacvisítás és egy diadalmas csatakiáltás követ, majd a malachang elhal és már csak csámcsogás hallatszik. Így telt szépen Zog élete, mígnem egyszer csak, hirtelen, mint derült égből a villámcsapás, megérkeztek az UFÓK! Ezúttal picit máshogy zajlott le az üldözési jelenet: egy kékes fénnyel villódzó UFO száguldott le a lejtőn sivítva a jajveszékelő Zog után. Zog - eltanulva a kőszáli disznó taktikáját - bravúros mozdulattal bevetette magát a sűrű bokros részbe. Az UFO meg utána. Hangos elektromos sercegések és egypár - alighanem ősemberi torokból feltörő - harsány fájdalom kiáltás után az UFO diadalmas zümmögéssel kiemelkedett a bokrok közül a levegőbe - gyomrában Zog-gal, Zog gyomrában pedig a kőszáli disznóval - és méltóságteljes ívben felhúzott a felhők fölé, s szempillantás alatt eltűnt a világűr sötétjében."

 


Így kezdődnek egy neandervölgyi ősember - Zog - kalandjai a földönkívüliek világában.
Hol rögzített kameraállásokban, hol pedig háromdimenziós térben játszhatunk, mint a Grim Fandangoban, annak idején. A szereplők 3D-sek, a kezelőfelület pedig egyszerű, érthető, és a reflexeidre hagyatkozva megengedi, hogy futkározz, ugrálj és berendezési tárgyakat püfölj szét a főhőssel. Zog mozgását egér-billentyűzet kombóval vagy gamepad-el irányíthatjátok. Zog sajátos nyelvet használ önkifejezésre, mely csupán két dologból áll: testbeszéd és a nyers erő, úgyhogy ne számítsatok hosszas párbeszédekre a játék során.



Fejtörők:
A nehézségi szintet egy neandervölgyi ősember szellemi képességeihez igazították. Így bonyolult helyzeteket egyszerű, neandervölgyi logikával kell megoldani, gyakran meglepő és pokolian mulatságos helyzeteket eredményezve. Zog állandó életveszélyben forog, ezért a játék minden főbb részén automatikusan elmentődik az állás.

Khm... Mintha láttunk volna már ilyet?
Zog rengeteg dologban hasonlít Grim Fandangora, de a főszereplő irányítása sokkal kevésbé lebetonozott, mint Grim esetében volt. (Zog képes futni, ugrani és széjjelütni dolgokat) A nézőpont is sokkal mozgalmasabb, mivel az előre elkészített (renderelt) háttereket gyakran valós 3D környezet váltja fel. Jut eszembe: történet és a fejtörők is teljesen mások. Így hát minél jobban töprengek rajta, annál kevésbé tűnik Grim Fandangonak.

Mi szemnek és fülnek ingere:
- 3D-ben mozgó karakterek
- rendkívül tudatlan főszereplő: Zog vadmalacprofesszor
- Lenyűgöző hátterek szélesvásznú képformátumban
- 800x600-as felbontás, több mint 16 millió színnel
- kalandjáték, ahol szépen kipurcanhatsz
- akcióhős, aki beszabadul egy eleddig nyugis kalandjátékba
- 3dfx és Direct3D-t támogató kártyákhoz hardveres gyorsítás
- Az ismert világegyetem legbénább ufó hadserege.
- 16 bites, sztereó muzsika és térhangzás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • atika10 #4
    ennek a játék nak mi a neve??