Mortimer

Pharaoh


Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Impressions Games
Pharaoh honlap

Kategória: stratégia
Hasonló játékok: Caesar 3
Rendszerkövetelmények: Pentium 133 Mhz, 32 Mb RAM
Megjelenés dátuma: 1999 október

A Pharaoh klasszikus stratégiai játék. A Caesar III sikere után a Sierra és az Impressions számos levelet kapott a rajongóktól, miszerint ismét játszani akarnak egy hasonló épitgetős játékkal másik kulturába áthelyezve. Az azték és a kinai történelem feldolgozására is komoly esély volt, de az egyiptomi volt az ötletek közül a legnépszerűbb. A játék a Caesar 3 testvére - ugyanazt a grafikai motort is használja megjelenítésre. A különbség, hogy míg ott csupán egy uralkodóval játszottunk, itt egy egész egyiptomi dinasztia írányitása a feladatunk. Ennek ellenére a játék nem csupán egy új "bőr" a Caesar III engine-jén. A fejlesztőcsapat jelentős időt fordított az egyiptomi városok tevékenységének, "műkődésének" elemzésére és a Nílus jelenléte is számos egyedi jellemzőt okoz. A játék i.e. 2800-tól 800-ig tart, míg a Caesar i.e. 300-ban kezdődik.

Kezdésnél nevet kell adnunk családunknak a következő néhány évezredre. A játékban öt periodus van. Ez a bevezetés a játékba, bemutatja a családfát és megtanulhatjuk az épületek és egységek kezelését és izelítőt ad a később ránk váró megpróbáltatásokból.

A mászkáló egységeket nem irányíthatjuk közvetlenül, a szükséges szakértelemmel rendelkező emberkék automatikusan mennek dolgozni. Nekünk kell gondoskodnunk a célszerű utcaelrendezésről és az akadályok miatt megzavarodott lakosokról. A siker kulcsa az épületek helyének jó megválasztása.



A Nílus szerepének központi volta miatt a Pharaohban drasztikus változások vannak az áradások és a betakarítás között. A folyó melletti termőtalaj a legtökéletesebb hely a növényeknek, de az áradások miatt az év nagyrészében használhatatlan. Egész évre gondoskodnunk kell a megfelelő élelemmennyiégről még az árvízek megjelenése előtt. Előrejelzésére a Nilometer nevű eszköz szolgál, így folyamatosan látjuk mennyi időnk van még és felkészülésünk is könnyebb. Érdekesség a nád betakarításának lehetősége, de csak időszakosan áll ez is rendelkezésre.

Számos küldetés végcélja egy piramis felépítése. Ez gigantikus feladat, gazdag és prosperáló város kell a szükséges építőanyagok és az rengeteg építőmunkás meglétéhez. Felépítése nem egy lépésben történik, hanem számos különálló lépésben: kezdetnek meg kell tisztitani a területet kőfejtők és tárolóraktárok részére. A piramis a legnagyobb épület amit eddig építkezős jellegű stratégiai játékokban láthattunk, számos apró részlettel és animációkkal felturbózva. A kisebb építmények (obeliszkek, Sphinx, naptemplom) növelik a tekintélyünket és hitelesítik istennekkel való kapcsolatunkat. Minden speciális építménynek több változata van, melyek nagyságukban és bonyolultságukban térnek el egymástól.

Fontos tudni, hogy a jelenlegi teóriák szerint a piramisok felépítése gyakorlatiasabb cselekedet volt, mint gondolnánk. Az évi egyszeri aratás következtében az egyiptomi parasztok 3-4 hónapig semmit nem dolgoztak. A lázadások megállítására és a csőcselék dolgoztatására legjobb megoldás hatalmas építményeket emelni. Emellett természetesen az uralkodó hatalma is nagyobb.



A játékban 15 isten van (Osiris, Ra, Ptah, Seth, Bast stb.). Kedvenc istenünktől fesztiválok rendezésével és műemlékek építésével extra hatalmat kaphatunk és bővebb aratást remélhetünk. Persze nem szabad válogatósnak lenni az istenek között mivel nagyon irigyek egymásra: ha csak egyet favorizálunk hosszútávon garantált a szivatás.

Az emberkékre kattintva elmondják problémáiakat és tökéletesíthetjük kapcsolatainkat velük (ne feledjük: fáraóként istenek vagyunk, nagyon fontos a jó viszony az lakosokkal).

Az erőforrásaink között vannak Egyiptom-specifikus termények is, mint a gránátalma és füge vagy lenfarmok. A lenfarm nagyon fontos ágazat, fehérneműk szövése vagy halottasházunk építése elképzelhetetlen nélküle. Egy egyiptomi játék nem lehet teljes a balzsamozás nélkül. Új anyagok is vannak, mint a márvány, agyag és a gerenda. A részletességre jellemző, hogy kőtipusokból négyféle is van.

Nemcsak jó vezetőknek kell lennünk, hanem agresszív harcosoknak is. Az Impressions közlése szerint a játékban 20/80 arányú a csata/építés. Néhány újabb egységgel is találkozhatunk. A harci szekér és a lándzsások meg tudják törni az ellenfél vonalait. Újdonság a Níluson zajló vizí háború lehetősége, harci gályák és szállítóhajókon átdobott csapatok biztosíthatják győzelmünket. A gályákat az evezősők korbácsolásával időlegesen nagyobb sebességre sarkallhatjuk, az ellenséges hajóba orral belerohanva fel is öklelhetjük.



A grafika 16 bites, 35 dinasztiafüggő kampány van, korlátozott mértékű összefüggésekkel. Városokat a beépített szerkesztővel is építhetünk (City Construction Kit). A Pharaoh rendelkezik a Caesar III minden előnyével, annak egyenes továbbfejlesztésének tekinthető. Előnyére válik alacsony gépigénye.

Jellemzők:

• A Caesar III továbbfejlesztése
• Új, egyiptomspecifikus dolgok beépítése
• A harc kibővítése újabb egységekkel és vízicsatákkal
• A Nílus következtében megváltoztatott gazdasági rendszer

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)