• Vanek úr
    #26
    "Ha sikeresen elüldöznek tiktokot nézni vagy bárhova máshova az csak növeli a youtube hasznát mer nem költenek erőforrásokat az ilyenek kiszolgálására."
    Tévedés. A reklámpiac elérés alapú. Vagyis egy bizonyos megjelenítés-számért és/vagy egy bizonyos időtartamért fizetnek a hirdetők. És pont azért választják azt a platformot, ahol hirdetnek, mert annyi embert ér el, amennyit. Ha ez jelentősen esik, akkor az üzleti pozíciója is jelentősen esni fog a hirdetési platformnak - hiszen így olcsóbban kell adnia a reklámhelyeit, különben máshová mennek a hirdetők; ez pedig bevétel csökkenés. És igen, jelentősen több bevétel keletkezik belőle, mint egy Prime előfizu. Legalábbis a nagyoknál, ahol olyan árakkal dolgozhatnak, amilyeneket csak le mernek írni. A kisebb platformoknál viszont jelentősen kisebb a bevétel, hiszen kisebb az elérésük, így nem kérhetnek annyit a reklámokért. Ezért lenne érdemes különbséget tenni itt is 'multi' és 'nem multi' között.

    #12: Azt hiszem, a példád a lehető legrosszabb lett az RTL-lel. Ugyanis az RTL adása ingyenes. Semmilyen bevételük nincs a csatorna sugárzási jogából. Ha te fizetsz valakinek, akkor az a közvetítő lesz, aki a hálózatának fenntartásáért kér pénzt. Ugyanis itthon 7 csatorna ingyenesen fogható (ha kiraksz egy antennát, akkor kódolatlanul foghatod őket teljesen jogszerűen): az RTL mellett az M1-2, Duna 1-2, TV2 és Euronews). Vagyis magának az RTL-nek a hirdetési bevételeken túl nem nagyon van más bevétele. De hát ezért is hívják őket kereskedelmi tévéknek. Már jó 20 (vagy több?) éve, amióta elindultak. És azóta van benne reklám. Illetve ez ki is kerülhető, hiszen ha felveszed az adást, akkor simán át lehet tekerni a reklámokat is.
    Persze az RTL csoportnak van jópár más csatornája is, aminek már van műsorszórási/sugárzási jogok eladásából is bevételük, de az sem jelentős a hirdetési bevételek mellett. Vagyis igen, mondhatjuk, hogy a kereskedelmi tévék nagyrészt a hirdetési bevételekből élnek (azért a TV2 bőven kap állami támogatást is, akár rejtetten is, de náluk is a fő bevételi forrás a reklám - és akkor ne is beszéljünk az M1-ről, ahol már pl. a forma-1 közvetítésekben, a versenyek közben is mennek a reklámok, nem csak előtte, meg utána (pedig ott aztán hatalmas milliárdok mennek a köztévére az államtól)).
    És igen, ebben egyetértek veled, hogy ezért jobb megoldás a streaming, mert ott nincs reklám. Vagy pontosabban csak jobb volt, mert most már ott is megindult a verseny, van már vagy kb. 10 szolgáltató is, és egyre kisebb tortaszeleten osztoznak - ezért már ott is megjelent a reklám (szinte mindegyik vagy már bevezette, vagy most van bevezetés alatt). Vagyis a legolcsóbb előfizetések csak arra jók, hogy használhasd a platformot, és kapd ott is az arcodba a reklámokat. Ahol már reklámmentes az előfizu, ott meg már jelentős összeget kérnek el érte. Vagyis lassan eltűnik az az előny, ami megvolt.

    #25: A videók lejátszását a videokártya végzi. 'Kisujjból'. Ha a proci kellene hozzá (mert a videokártyában nincs megfelelő hardveres dekódoló egység), akkor még egy felső kategóriás megoldásnál is érezhető lesz az akadás. Csak gondoltam, jelzem...
    Utoljára szerkesztette: Vanek úr, 2024.04.20. 02:45:47