• kvp
    #5
    "Nem tudom, hogy rajtuk kívül foglalkozik-e ilyennel, akár jóval nagyobb pénzügyi/fejlesztési keretek mellet is? GE, RR, oroszok, kínaiak?"

    A kinaiak igen, de a fenti gepben szubszonikus General Electric hajtomuvek vannak ele es moge helyezett nyomas-sebesseg konverterekkel, hasonloan a Concorde hajtomu kialakitasahoz.

    Valodi modern ramjet technologiat (teljes hosszaban szuperszonikus hajtomuvel) pedig ugyancsak a General Electric fejleszt egy 2022-ben indult kormanyzati project kereteben.

    Ezek mellett a briteknek (kereskedelmi celra) es az oroszoknak (katonai celra) vannak meg uj fejleszteseik, de egyelore csak az orosz hajtomuvet teszteltek elesben.

    "Szóval igen csak kérdéses egy szuperszonikus utasszálító gazdaságossága. nagyjából ezen bukik el minden ilyen kisérlet. NEM ÉRI MEG."

    Tomegek szallitasara nem eri meg, de business jet-kent nagyon is sokan fizetnenek azert, hogy gyorsabban tudjanak utazni. Csak a torvenyi szabalyzas kereteben meg kellene engedni, hogy a tenyleg gazdagok ropkodhessenek a lakossag feje folott hangsebesseg folott. Ha sikerul a hangrobbanas lokeshullamat megkerulni vagy felfele elterelni, akkor ez a szabalyozasi korlat atlephetonek tunik. Foleg ha csak a milliardosok engedhetik meg maguknak, beloluk nincs olyan nagyon sok.