• Caro
    #6
    Azért na... ha a Holdra akarsz menni, akkor bele kell számolni, de egyéb esetben miért kellene beleszámolni? Ott van az O2 a levegőben, a kipufogógáz meg szintén mehet a "nagy közös"-be.

    CO2 visszaalakító eszköz természetesen van, valószínűleg a te kertedben is nő egy-kettő :) Megfulladtunk volna már, ha nem lenne.

    Amit viszont tényleg bele kell számolni, az a két rendszer hatásfoka közti különbség. Az akksi tud vagy 90+ %-ot. A belsőégésű motorokra van aki hazudik 50%-ot, de valós körülmények között ennyit sem tudnak. Egy tipikus villanyautó általában bőven megvan 200 Wh/km alatt (és általában kevesebb), azaz 20 kWh (72 MJ) lenne száz km-en.
    Annyi energia kb. másfél liter üzemanyagban van... a hasonló méretű belsőégésűek 5-6 l-t fogyasztanak. Mivel a mozgatáshoz szükséges energia nyilván ugyanannyi, ez 30% hatásfoknak felelne meg.

    Persze ha tél van és fűteni kell, akkor az a maradék 70% nem jön rosszul.