• kvp
    #4
    "Genderszakost nem hiszem, hogy felvesznek mérnöknek,"

    A gond onnan indult, hogy mernokok helyett kozgazdaszok kezdtek el vezetni a ceget es ok a profitmaximalizalas erdekeben kiszerveztek a tevekenysegeket, pl. a geptorzs epiteset es haszonkulcs novelese erdekeben leepitettek a hibak elkerulesere szolgalo biztonsagi intezkedeseket. Tovabba rajottek, hogy olcsobb megkenni a politikusokat, hogy gyengitsek a szakmai felugyeletet, mint hogy megfeleljenek a felugyelet szabalyainak. A MD egyebkent a DC-10-esek folyamatos baleseteirol volt hires, tobbek kozott ezert is ment csodbe. A Boeing eseteben ahogy mennek nyugdijba a regi uzemmernokok es technikusok, ugy vesznek fel a helyukre egyre alacsonyabb kepzettsegu, egyre hozza nem ertobb munkaerot, igy a tervezesi reszleg utan most mar a gyartasi reszleg minosege is zuhan. Ez azert van, mert nem szakertelem, hanem sokszinuseg alapjan veszik fel az embereket. Az oka pedig az, hogy egyreszt olcsobbak, masreszt a hozza nem erto hatranyos helyzetu alkalmazottak felvetelevel jo pontokat lehet szerezni az ESG indexben.