• Macropus Rufus
    #9
    komoly. Kevésbé, de szennyez. Viszont azt jó hosszú ideig teszi. Az az út, amin régen 10 perc alatt átment 50-el most hosszabb lesz. Ugyan lassabban megy, és nem szennyez annyira mint 50-nél, de tovább is szennyez. Szóval összességében nem csökken annyira a szennyezés, mint azt elsőre gondolnánk. A zaj meg nem motor függő. Az sok mindentől függ. Mondjuk a 30-al araszoló kocsinak is van hangja, nem nagy, de van és folyamatosan van, mivel ott ahol 10 perc alatt elmenne 50-el most tovább fog zajongani, ugyan halkabban de tovább. Szóval nem hinném, hogy olyan nagy 5let ez a lassítás.

    javaslom olvasásra:
    https://alkatreszek.hu/karos-az-auto-alacsony-fordulaton-valo-jaratasa

    " Ezért kézenfekvőnek tűnik, hogy úgy tudunk legjobban spórolni az üzemanyaggal, ha alacsony fordulatszámon tartjuk a motort. Az ötlet nem lenne rossz: ha a mutató az alacsony számtartományokra mutat, a gépjármű valóban kevesebbet fogyaszt. Nem téved, aki így gondolkodik. Azonban ezek az emberek egy dolgot nem vesznek figyelembe! Méghozzá azt, hogy az autó az optimális működését a két-háromezres fordulatszámnál tudja biztosítani. Se a kisebb, se a nagyobb értéken való működtetés nem tesz jót neki hosszabb távon. "

    értsd: tönkre mennek hamarabb. Kell alkatrszé. (környezet terhelés). A hibás motor adott esetben jobban is szennyez és akár hangosabb is lehet.

    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.12.15. 11:08:47