• kvp
    #2
    Idealis esetben a fedelzeti elektronika minden teljes toltesi kusitesi ciklusban meri az aksi toltesfelvevo kepesseget es pontosan tudja, hogy mekkora kapacitas maradt meg meg. Tehat a tanusitasi feladat teljesen feltolteni, majd teljesen kisutni az aksit es a fedelzeti szamitogep szepen kiirja, hogy milyen allapotban van az aksi. Ez kb. olyan mint emissziot merni egy belsoegesu kocsin. A festekreteg / rozsdas alvaz vizsgalatot pedig mindket jarmutipusnal meg kell csinalni.

    Belso egesu autoknal a tomitesek, a katalizator, gyertyak/porlasztok, a motorcsapagyok, a kuplungbetetek, stb. a fogyoalkatreszek, villanyautoknal felfuggesztes mellett foleg csak az aksi. Ugy kell tekinteni egy elektromos auto aksijara mint az uzemanyag egyik komponensere (mint pl. az adblue a dizeleknel), egy ido utan elfogy. Persze ahog a dizeleket sem dobjuk el, ha kifogy a gyari adblue toltetuk, ugy az elektromos autokat sem kellene, ha kifogy a gyari aksi kapacitasuk.

    ps: Elektromos autok eseten az auto tenyleges ara az aksicsomag nelkuli ar, ehhez hozzajon az uj aksi ara mint hozza adott "uzemanyag". A hasznalt auto tenyleges ara az amortizalodott auto ara, amihez hozzajon a megmaradt aksi kapacitas ara, mint hozza adott maradek "uzemanyag". Tehat ketfele ertekcsokkenes van, egy hagyomanyos, csak az autot erinto es kulon az aksi fogyasa. Meglepo modon, aksi nelkul szamolva az elektromos autok kevesbe amortizalodnak mint a hagyomanyos belso egesu motorral szereltek, de ennek oka az, hogy kevesebb elhasznalodo mechanikus alkatresz van bennuk.