• zetortraktor
    #4
    Mindig olyan rossz érzés, amikor valaki olyan kérdésben nyilvánul meg, amihez nem ért, és butaságot ír:)

    Eleve buta, nullbites gondolkodás 800 milliós nullszaldóban gondolkodni, de az, hogy valaki nincs tisztában azzal, hogy hányféle és milyen mértékű bevételi forrás van a mozis forgalmazás után, az különösen kínos. A mind lakossági eladások, mind a globális tévés és streaminges ablakok nagyon komoly bevételt hoznak.

    A film persze, hogy nyereséges lesz, ez nem kérdés. Csak az nem rohadtul mindegy (és most csak hasból mondok két számot, hogy szemléltessek), hogy 100 milliót hoz-e valami,vagy 200 milliót. Mert a két össze között rohadt nagy különbség van.

    (Eleve a nullszaldót el kell felejteni, mint hivatkozási alapot (és nem szimpla összeadjuk ezt meg azt, majd kivonjuk belőle amazttal számoljuk), azzal semmire nem megy egy stúdió, ha egy film nullás, annál azzal is jobban járna, ha állampapírba tette volna 3 évre a pénzét. Ha valaki nagyon nem érti a témát, akkor elég arra gondolnia, hogy egy majdnem 200 millióba kerülő 800 milliót hozó 6. rész után a stúdió tudta, hogy érdemes ugyanennyit költeni (nyilván a büdzsé megnőtt a covid miatt) egy filmre akkor is, ha csökkenne az érdeklődés iránta.)